Jak zwiększyć profesjonalny odbiór marki i nie zbankrutować?
Jeżeli jeżeli Twój produkt jest ciekawy, Twoje usługi mają potencjał i naprawdę wierzysz w swój biznes, ale nie potrafisz skutecznie dotrzeć do odbiorców, ten artykuł jest dla Ciebie. Nie mniej ważna od samego produktu jest dziś praca nad świadomością odbiorców, że nasz produkt jest dostępny na rynku. Z artykułu dowiesz się, jak poprawić prezentację własnej firmy, aby strona graficzna działała na Twoją korzyść.
1. Stwórz narrację
Konkurujesz innowacyjnym produktem? Jakością obsługi klienta? A może Twoje usługi ułatwią życie odbiorcom indywidualnym i biznesowym? Zidentyfikuj, co wyróżnia Twoją markę na tle konkurencji i skoncentruj swój przekaz wokół tych wartości.
2. I wtedy wchodzę ja. Cały na biało.
Stwórz przyciągające wzrok i łatwe do zapamiętania logo, które odda charakter Twojej firmy.
Dobierz stosowną stylistykę: nowoczesną, lub tradycyjną, prostą, albo dekoracyjną. Wybierz ciekawe, charakterystyczne kolory: żywiołowe – lub spokojne, a także dobierz czcionki i elementy graficzne. Pamiętaj, że wszystkie te elementy złożą się na sposób, w jaki będziesz odbierany. Ten krok jest bardzo ważny również dlatego, że jego efekty zostaną z Tobą na długo.
Jeżeli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, bardzo ważny jest spójny z estetyką marki wystrój wnętrza – dzięki temu sprawisz, że klienci poczują się w Twojej firmie pod opieką profesjonalistów.
3. Pozwól się zauważyć
Wykorzystuj różne kanały – reklamy, kampanie mailingowe, czy content marketing, by dotrzeć do swoich odbiorców.
To nie czarna magia. Kluczem do sukcesu jest konsekwentne i regularne działanie.
4. Bądź spójny
Zachowaj spójność z przekazem swojej marki na wszystkich platformach, w tym w mediach społecznościowych i stronie internetowej. Osiągniesz ją dzięki treściom zgodnym z wizerunkiem Twojej marki, oraz jednolitej szacie graficznej w różnych mediach. Spójność daje klientom wyobrażenie o tym, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy, i buduje zaufanie.
5. Kolaboruj!
Nawiązuj współprace z innymi markami, z którymi możecie zdobyć wspólnych odbiorców — nakładające się nisze to świetna okazja do długoterminowej współpracy, która pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców, jednocześnie wzmacniając istniejące relacje.
6. Bądź obecny na portalach społecznościowych
Aktywność w mediach społecznościowych zapewni Ci łączność z klientami i pozyskiwanie informacji zwrotnych, umożliwiając klientom bezpośredni kontakt z Tobą. Niezależnie, jak prężnie działa Twój biznes, w praktyce to konsekwentna obecność na portalach społecznościowych pokazuje odbiorcom, że Twoja firma jest wiarygodna, aktywna i zaangażowana.
7. Szukaj pomocy
Jeżeli kwestie te sprawiają Ci to trudność, a jest to faktycznie ogrom pracy i umiejętności, warto rozważyć skorzystanie z profesjonalnego wsparcia. Jednorazowa inwestycja w logo i elementy graficzne, a także w wystrój wnętrza może zdecydowanie pomóc w odbiorze Twojej firmy.
Jeżeli masz ograniczony budżet, rozwiązaniem optymalnym może okazać się znalezienie niewielkiej, rozwijającej się firmy projektowej, która potraktuje Cię indywidualnie i nie narzuci absurdalnych stawek. Jeżeli takie rozwiązanie wydaje Ci się najrozsądniejsze, Tutka Studio zaprasza do współpracy.
Niezależenie od tego, jak chcesz pracować nad wizerunkiem swojej marki, najważniejsza jest konsekwencja.
Twój sukces jest w Twoich rękach! Do dzieła!
O autorce
Joanna Tutka prowadzi Tutka Studio, które zajmuje się kompleksowymi projektami wnętrz i grafiki dla klientów indywidualnych i biznesowych – www.tutkastudio.pl
Może to Ci się spodoba
Inkubator przedsiębiorczości – propozycja dla studentów
Z jednej strony rynek potrzebuje nowych produktów, potencjału wykształconych ludzi i rozwiązań, które proponuje nauka, z drugiej zaś, przedsiębiorczy studenci chcący wdrażać w życie swoje idee i osiągać sukces w
Austriackie firmy zainteresowane kolejnymi inwestycjami w Polsce
Austria mieści się w pierwszej dziesiątce krajów, które zrealizowały największe bezpośrednie inwestycje zagraniczne nad Wisłą. Polska jest dla niej także ważnym partnerem handlowym. W najbliższym czasie szykują się kolejne inwestycje, a nasz
Świetlane perspektywy branży centrów przetwarzania danych
– Ilość danych będzie gwałtownie rosła, wiec branża data center ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju – ocenia Ryszard Hordyński z Huawei Polska. W kolejnych latach będzie ją napędzać postępująca cyfryzacja
Sukcesja firm na nowych zasadach. Trwają konsultacje propozycji przepisów Ministerstwa Rozwoju
Jednoosobowa działalność gospodarcza dziś zwykle umiera wraz ze śmiercią właściciela. Resort rozwoju chce to zmienić i proponuje nowe zasady sukcesji. W niezakłóconym działaniu firmy ma pomóc prokurent spadkowy, który zyska m.in.
Coraz więcej firm angażuje się w wolontariat pracowniczy
Działalność CSR przestaje być postrzegana przez przedsiębiorstwa jako tańszy zamiennik marketingu. Jedną z form prospołecznych działań staje się firmowy wolontariat. W Orange Polska, gdzie taki projekt jest prowadzony od przeszło 10 lat,
Branża leasingowa z rekordowymi wynikami za ubiegły rok
Ubiegły rok był rekordowy dla branży leasingowej, która zanotowała blisko 22-proc. wzrost i sfinansowała aktywa o wartości 82,6 mld zł. Motorem napędowym rynku pozostaje segment lekkich pojazdów, który odnotował wzrost o 31 proc. Przyczyniły
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post