5 niezbędnych umiejętności, które musi posiadać każdy handlowiec – Twoja droga do sukcesu
Marzysz o pracy w branży handlowej? Chcesz wybierać spośród wielu atrakcyjnych ofert na rynku pracy, osiągać sukcesy i pokazywać szefostwu, że dobrze mieć Cię w zespole? Dowiedz się, jakie musisz mieć umiejętności, by pracodawcy Cię doceniali. Poznaj 5 cech dobrego handlowca.
Wytrwałość i determinacja – musisz mieć te cechy!
Zanim zdecydujesz się na zawód handlowca, sprawdź, czy masz niezbędne cechy potrzebne w takiej pracy. Przede wszystkim pracodawcy stawiają na osoby zdeterminowane i wytrwałe. Ułatwiają one dążenie do celów i szukanie rozwiązań. Takie atrybuty są szczególnie doceniane u młodych handlowców, którzy zaczynają swoją karierę na rynku pracy.
Jeśli uważasz, że brakuje Ci samozaparcia i nieustępliwości, ale marzysz o zawodzie handlowca, możesz rozwijać się na różne sposoby. Dobrym pomysłem jest wybranie technikum, które oferuje profil nauki dla osób zafascynowanych tą branżą. W takim miejscu nauczysz się wytrwałości i dążenia do celów, co będzie widoczne dla pracodawców i zaowocuje podczas wykonywania pracy.
Umiejętności negocjacyjne masz we krwi
Dobry handlowiec musi również umieć negocjować. Klienci są różni, tak samo jak producenci towarów czy dostawcy usług. Podczas pracy przyjdzie Ci rozmawiać z wieloma osobami i załatwiać dużą liczbę spraw. Łatwość porozumienia się z ludźmi zdecydowanie pomaga w tej branży. Świetnym pomysłem jest rozwijanie umiejętności negocjacyjnych podczas zajęć na różnych ciekawych kierunkach w szkole średniej, takich jak: technik handlowiec. Technikum w Słupsku to miejsce, w którym znajdziesz ten kierunek!
Organizacja nie jest dla Ciebie problemem
Handlowiec powinien być także dobrym organizatorem. Ta cecha obejmuje szereg pomniejszych założeń. Dotyczy m.in. skutecznej organizacji czasu, aby jak najlogiczniej go wykorzystywać, organizacji pracy swojej i zespołowej oraz przygotowywania umów i zamówień. Tylko osoba doskonale zarządzająca czasem i zadaniami, która ma bardzo dobrą pamięć, wielotorowe myślenie i bezproblemowe skupienie uwagi na wielu czynnościach jednocześnie, może być świetnym handlowcem.
Cierpliwość to Twoja dominująca cecha
Praca z ludźmi bywa wymagająca – musisz to wiedzieć, zanim zdecydujesz się na pracę handlowca. Nikt nie powinien wyprowadzić Cię z równowagi. Musisz być osobą cierpliwą, otwartą i wyrozumiałą. Pamiętaj, że rozmowy z innymi będą Twoją codziennością. Jeśli nie lubisz ludzi, to będzie dla Ciebie trudna praca. Zaczniesz odczuwać zmęczenie już po kilku tygodniach, przez co praca nie sprawi Ci przyjemności ani nie osiągniesz oczekiwanych przez firmę efektów.
Charakteryzuje Cię pozytywne podejście do życia
Pozytywne myślenie, optymizm i szukanie rozwiązań powinny Cię wyróżniać spośród innych osób. Tylko dzięki tym zaletom naprawdę dobrze sprawdzisz się jako handlowiec, a dodatkowo ta praca Cię nie przytłoczy nawet po wielu latach. Jeśli charakteryzujesz się tymi cechami, śmiało rozwijaj się w branży handlu. Możesz zacząć naukę już po ukończeniu szkoły podstawowej. Wybierz profil technik handlowiec i zbieraj wiedzę oraz doświadczenie, aby na rynku pracy nie mieć sobie równych!
Może to Ci się spodoba
Quo Vadis Banking? Współpraca banków i spółek z branży Fintech
Czy spółki fintechowe, które wykorzystują nowoczesne technologie w oferowaniu usług finansowych są szansą czy zagrożeniem dla branży bankowej? Od dłuższego czasu to pytanie jest tematem dyskusji. Współpraca pomiędzy bankami a
Dyrektorzy finansowi wyznaczają kierunki cyfrowych zmian w firmach
Dyrektorzy finansowi odegrają kluczową rolę w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw – wynika z globalnego badania Accenture. Już w tym momencie 76 proc. CFO ocenia, że rola i zakres ich obowiązków ulegają dużym przeobrażeniom. Oprócz nadzorowania
Powerbanki i inne oryginalne gadżety reklamowe. Jakie opcje mamy do wyboru?
Gadżety reklamowe to niewątpliwie dość uniwersalny sposób na promowanie naszej marki. Mogą być wykorzystywane jako darmowy prezent za skorzystanie z naszej oferty lub zakup produktu. Logotypy firm umieszczane są na
Finanse państwa w dobrej kondycji. To zasługa korzystnej koniunktury i lepszej ściągalności podatków
Po pięciu miesiącach roku deficyt budżetowy Polski wyniósł zaledwie 203 mln zł. To ułamek założonej w harmonogramie kwoty 13 mld zł i znacznie mniejszy deficyt niż w maju ubiegłego roku. Mocniej od oczekiwań
Spada widoczność reklam w polskim internecie
Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że
Polskie panele fotowoltaiczne stopniowo wypierają z rynku chińskie, mimo że są droższe
Jeszcze w 2012 roku chińskie moduły fotowoltaiczne stanowiły 91 proc. sprzedaży w Polsce. Dziś ten odsetek spadł do 21 proc., podczas gdy udział polskich produktów wzrósł z 2 proc. do 17 proc., mimo
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post