Faktury korygujące in plus – kiedy odliczyć naliczony podatek?
Zgodnie z przepisami podatkowymi prawo do obniżenia kwoty należnego podatku powstaje w rozliczeniu, w którym podatnik dostał fakturę lub w ciągu dwóch następnych okresów rozliczeniowych. W przypadku, gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał fakturę korygującą, ma obowiązek obniżyć kwotę podatku, który został skalkulowany w rozliczeniu za okres, w którym ją otrzymał. Normy prawne nie określają jednak sposobu ujmowania przez odbiorcę skorygowanych faktur zwiększający podstawę opodatkowania i kwotę należnego podatku. Zatem jasne wydaje się obranie takiego samego klucza rozliczeń dotyczących takich faktur, jaki jest uniwersalnie przyjmowany dla wypisywanych przez sprzedawcę faktur korygujących in plus podatek należny. Faktura korygująca podwyższająca podatek należny w odniesieniu do faktury pierwotnej może być sporządzona:
– w celu poprawienia błędu, który wpłynął na zmniejszenie kwoty podatku określonego w fakturze pierwszej,
– z innych powodów, np. gdy po sfinalizowaniu transakcji nastąpiło podwyższenie ceny sprzedaży.
Osoba, która otrzymała fakturę korygującą in plus należny podatek powinna przeanalizować przyczynę jej wystawienia przez sprzedawcę.
Jeżeli przyczyną wystawienia faktury korygującej był błąd pierwotny, który widniał już na dokumencie pierwotnym, wówczas podatnik ma prawo do poprawienia podatku, który został nałożony wstecz, czyli w miesiącu otrzymania faktury pierwotnej. Jeżeli przyczyną sporządzenia faktury korygującej było jednak zdarzenie następcze, wówczas podatnik powinien uwzględnić taką fakturę na bieżąco, w miesiącu jej otrzymania.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak zgłosić sprzeciw na czynności kontrolne?
W rezultacie zmian wprowadzonych w przepisach o swobodzie działalności gospodarczej został zaprezentowany dodatkowy instrument służący przedsiębiorcom do obrony przed nadużyciami ze strony różnych organów kontroli. Sprzeciwem na czynności kontrolne jest
Czy telemarketing jest skuteczny?
W zasadzie każdy czynny zawodowo i towarzysko człowiek ma własny telefon. To idealna okazja do organizowania działań telemarketingowych. Dają gwarancję, że reklama dotrze do odbiorcy i w zazwyczaj zostanie odebrana
Dlaczego firmy powołują grupy zadaniowe?
Każdy pracownik przyjęty w większej firmie posiada zakres zobowiązań, którymi powinien się zajmować na co dzień. Zdarzają się jednak sytuacje, w których należy wykonać dobrze i sprawnie konkretny projekt, ale
Mikroprzedsiębiorcy chętnie wynajmują wspólną przestrzeń biurową. W Polsce jest 145 takich miejsc
W Polsce działa 145 biur coworkingowych. Ze wspólnych nowoczesnych przestrzeni biurowych, które oferują nie tylko dostęp do biurek, lecz także m.in. do sal konferencyjnych czy internetu, coraz chętniej korzystają start-upy i freelancerzy.
Poprawia się sytuacja w segmencie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
Po pogorszeniu nastrojów w sektorze MŚP w I kwartale roku teraz widać ich znaczącą poprawę – wynika z Barometru EFL. Bardziej optymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży produktów i usług. Statystyki GUS pokazują też, że
Kto kontroluje wypłacanie wynagrodzeń?
W Polsce za prawidłową wypłatę wynagrodzeń odpowiadają inspektorzy pracy oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Do zadań inspektorów pracy należy po pierwsze kontrola obliczania poziomu pensji oraz metoda ich przekazywania pracownikom. Zajmują
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post