Zyskowne inwestycje w kryzysie i podczas ożywienia
Inwestycja z definicji jest sposobem na pomnożenie posiadanego kapitału czy zasobów. Zawiera wbudowane ryzyko niepowodzenia i straty. Zawiera również szanse na zysk…
Planując inwestycje musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim nasze własne predyspozycje, poziom wiedzy, zaangażowania i czas jaki możemy im poświęcić.
Nawet najlepsze inwestycje bez wystarczającej uważności czy zaangażowania narażą nas na poważne straty. Kluczem jest uczciwe spojrzenie na własne możliwości – i ich krytyczna, realistyczna ocena.
Inwestor – przedsiębiorca
Ten typ inwestora angażuje się osobiście i w pełni w podejmowane wyzwanie. Codziennie pracuje nad posiadaną inwestycją, i aktywnie nią zarządza. Może nie posiadać fachowej i pełnej wiedzy na wstępie, ale przez maksymalne zaangażowanie zdobywa ją w krótkim czasie, stając sie ekspertem.
Najczęściej tego typu osoby prowadzą własne przedsiębiorstwa, lub też aktywnie grają na giełdzie (day trading) lub na instrumentach pochodnych.
Inwestor – weekendowy
Jest to osoba, która ma świadomość konieczności inwestowania i pomnażania majątku, jednakże nie jest w stanie w ciągu tygodnia pracy na bieżąco zajmować się inwestycjami. Obowiązki pracowe czy rodzinne pochłaniają ja na tyle, iż jedyny czas na dokonywanie zmian i aktualizacji w inwestycjach znajduje przykładowo: raz na tydzień.
W zależności od podejścia do nowej wiedzy, ten typ inwestora może samodzielnie zarządzać pakietem swoich funduszy inwestycyjnych lub samodzielnie inwestować w akcje. Często również jest w stanie zaufać przygotowanym dla niego rekomendacjom inwestycyjnym np. odnośne składu portfela funduszy, by samodzielnie dokonać transferów i zakupów (ufa zewnętrznym analizom z braku czasu na własne).
Inwestor kwartalny/ roczny
Ten typ inwestora skupia się na wykonywanym zawodzie i generowaniu w nim przychodów, powierzając nadwyżki finansowe w zarządzanie specjalistom czy firmom zewnętrznym.
Często obserwujemy tego rodzaju podejście w przypadku największych fortun i najbogatszych ludzi, zaś sam segment usług nosi miano wealth management.
Dostęp do niego jest jednak zarezerwowany dla osób z wystarczająco pękatym portfelem – min 100 tys. zł w Polskich warunkach.
W finalnym rozrachunku inwestycji liczy się najbardziej wygenerowany zysk i czas w jakim został on nagromadzony.
Jakim inwestorem jesteś czytelniku?
Warto dowiedzieć się więcej o możliwościach inwestycyjnych odwiedzając profesjonalne platformy zawierające szeroki wybór narzędzi połączony z fachowym doradztwem. Jedną z nich może być ING (www.ingtfi.pl )
Autor zewnętrzny
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak wybrać najlepsze konto osobiste?
Szukasz nowego banku albo chcesz założyć konto osobiste? Obecnie banki walczą o nowych klientów, oferując im bardzo atrakcyjne warunki. Wygodna i funkcjonalna bankowość elektroniczna, darmowe lub tanie przelewy online, korzystne
Bezpieczeństwo finansowe twojej firmy zależy od Ciebie
Prewencja to nic innego jak właściwe zapobieganie zagrożeniom i usuwanie ich przyczyn na tyle wcześnie, by nie wpłynęły one w istotny sposób na bieżącą sytuację danego przedsiębiorstwa. Według danych Casus
Rosną ceny mieszkań. Gdańsk i Warszawa liderami wzrostów
Średnia cena metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym w Warszawie przekroczyła 8 tys. zł, a w Łodzi zbliżyła się do 4 tys. zł. W większości miast ceny wzrosły o 2 do 6 proc.
Płatność typu mikro czyli wszystko o mikropłatnościach
Normalną i oczywistą koleją rzeczy jest poszukiwanie nowych form pozyskiwania kapitału. Ze względu na możliwości, które otwiera przed użytkownikami internet, faktem jest, że pojawia się chęć zarobienia w sieci. Dotychczas
Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli
Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być
Cyberwojna trwa. Orężem są nie tylko wirusy i ataki hakerów, lecz także kampanie dezinformacyjne
Propaganda oparta na dezinformacji prowadzona na portalach społecznościowych może sterować opinią publiczną i kreować wydarzenia. To staje się coraz częściej wykorzystywanym orężem w cyberwojnie. Jej celem może być uzyskanie dostępu do kluczowych
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post