Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Wszystko o prezentach świątecznych dla pracowników

Według badań połowa rodzimych firm i korporacji przyznaje prezenty świąteczne dla swoich pracowników. W każdym przedsiębiorstwie funkcjonują inne zasady, dlatego propozycji na paczki jest naprawdę wiele. Czy warto dawać prezenty

Mała firma 0 Comments

Charakterystyka zatorów płatniczych

Wiele firm w Polsce notuje nieustanne i cyklicznie się powtarzające zatory płatnicze. Problem dotyczy przedsiębiorstw, które nie księgują terminowo należności od swoich kontrahentów. Jest to działanie dość powszechne i coraz

Mała firma 0 Comments

Kiedy w umowie o dzieło nie jest odprowadzana składka na ubezpieczenie?

Osoby pracujące w ramach umowy o dzieło podlegają ubezpieczeniu społecznemu. Posiadanie umowy o dzieło nie zawsze jednak zobowiązuje do opłacania składek. Fakt pracowania tylko na umowie o dzieło nie stanowi

Mała firma 0 Comments

Czy samochód musi pojawić się w likwidacyjnym spisie natury?

Większość właścicieli firm używa pojazdów mechanicznych, żeby wypełniać wszystkie zlecenia zawodowe, zobaczyć się z kontrahentem lub dostarczyć towar. Z chwilą likwidowania działalności gospodarczej trzeba przygotować likwidacyjny spis z natury. Czy

Mała firma 1Comments

Czy kobieta może pracować na wysokim stanowisku?

Od wielu lat krąży opinia, że najbardziej na pozycjach kierowniczych sprawdzają się mężczyźni. To oni popisują się asertywnością, powagą, odpowiednim wykształceniem i całą listą dodatkowych umiejętności. W ostatnim czasie pogląd

Mała firma 0 Comments

Czym są opłaty produktowe?

Przystąpienie do UE oznaczało dla przedsiębiorców wiele zmian. Wzrosła edukacja, głównie w sprawie zanieczyszczenia przyrody i poruszono tematy związane z ekologią. Nie powinien zatem dziwić fakt, że wprowadzono odpowiednie przepisy

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź