Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?
Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?
Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.
Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.
Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Komu należy się zwrot VAT-u za materiały budowlane?
Możliwość uzyskania zwrotu VAT za materiały budowlane od początku 2014 roku ulegnie znacznej modyfikacji. Zostanie on bardzo wąski i nie wszystkim będzie się należał w odróżnieniu od aktualnego prawa. Szczególnie
Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?
Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb
Czy istnieją skuteczne metody motywacyjne dla pracowników?
Motywacja pracownika to jeden z najważniejszych schematów na poprawienie efektywności oraz jakości pracy. Metod oraz zagrań taktycznych jest wiele, aczkolwiek jednak pensja zwykle bywa największym motorem napędowym. Jakich sposobów pozapłacowych
Jak wygląda garderoba pracownika korporacji?
W ostatnim czasie znacznie zmieniło się podejście korporacji do kwestii ubioru. Każda firma wprowadza odrębne przepisy dotyczące konkretnych kolorów ubrań, krojów i połączeń różnych części garderoby. Czasami przedsiębiorstwa sponsorują jednolite
Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe
Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja
Polska niesprzyjającym państwem dla nowych przedsiębiorców?
Według badań Polska jest określana za kraj nie przyjazny prowadzeniu działalności gospodarczej. Wiąże się to z przeprowadzanymi kontrolami, niejasnymi przepisami oraz brakiem elastyczności w prawie dla biznesmenów. Najwięcej roszczeń do
3 komentarze
Deto
03 września, 20:54Haiti
09 września, 21:56Makro
11 września, 19:41