Content Marketing to nie to samo co reklama
Content Marketing staje się modny. I nie jest to przypadek. Okazuje się, że budowanie wartościowych treści może przełożyć się na sprzedaż oraz budować zaufanie do marki. Jest to inwestycja, która zwraca się przez długi okres.
Content Marketing to budowanie marki
Branding jest działaniem długotrwałym, gdzie wiele składowych takich jak ludzie wiedza, czy technologia wpływają na uzyskane wyniki. To proces akumulacji zaufania wśród osób które są odbiorcami komunikacji marki. Budowanie marki odbywa się poprzez narrację, tworzymy wartościową treść, które staje się naszą wizytówką. Tzw. Storytelling komunikuję wartości brandu, jej cechy w sposób atrakcyjny dla odbiorcy. Wysoka jakość publikowanego contentu pozwoli zaistnieć marce na najtrudniejszych rynkach.
Kanały dystrybucji i mierzenie Content Marketingu
Wraz ze wzrostem popularności tematu Content Marketingu, wyrastają przekonania że treści CM promują się same. W rzeczywistości jest tak, że dobre treści owszem potrafią przyciągać odbiorców, natomiast potrzebujemy do tego dobrych kanałów dystrybucji treści.
Sposób w jaki możemy promować nasze publikacje jest wiele zasadnicza nomenklatura może opierać się na miejscu ich umieszczenia. Mogą to być własne zasoby w postaci bloga, albo miejsca zewnętrzne jak popularne blogi, portale i w tym specjalizuje się WhitePress.
Budowanie własnych kanałów dystrybucji treści wiąże się również z pozyskiwaniem ruchu i w tym przypadku mamy do dyspozycji cały portfel narzędzi marketingowych od SEO, SEM, przez wszelkiego rodzaju reklamy kontekstowe, GDN, FB, NK, mobilne po sieci affilacyjne i kampanie banerowe.
Przeliczenie działań CM na sprzedaż bywa niemożliwe. Można to porównać do wróżenia z fusów. Opiera się na teoretycznych założeniach, przyjętych współczynnikach, wartościach niemierzalnych.
„W biznesach, które są jednak oparte o lead’y internetowe można bardzo jednoznacznie przeliczyć zwrot z kampanii CM. Dosłownie co do złotówki. Wystarczą proste narzędzia analityczne i separacja ruchu na docelowej stronie internetowej” – mówi Paweł Strykowski z agencji Content Marketingowej WhitePress.
Ważne jest to, że większość contentu działa długofalowo. Ta forma promocji przypomina wręcz inwestycję i powinniśmy też nastawić się na oddziaływanie na sprzedaż, które trwa miesiącami a nawet latami.
Porównanie reklamy i CM
Jest znacząca różnica pomiędzy działaniami reklamowymi, a content marketingowymi. Reklama to komunikacja jednostronna, gdzie skupiamy się na promocji i utrwalania wizerunku marki. Content Marketing koncentruje się na treści, wartości jaką użytkownik zyskuje poświęcając swój czas. Jest to komunikacja obustronna, gdzie mamy bezpośredni kontakt z odbiorcą.
W pewnych przypadkach gdy stworzona jest wystarczająco duża społeczność użytkowników, dochodzi do momentu gdy samodzielnie tworzą treść w ramach kanałów contentowych marki.
Coś więcej niż sprzedaż
Żyjemy w czasach gdzie Internet staje się obecny w każdym aspekcie naszego życia. My jako użytkownicy wirtualnego świata, gdzie możemy znaleźć wiele informacji na dowolny temat, szukamy miejsc wiarygodnych. Takich, z których informacje oznaczymy łatką „wiarygodna”.
Dlatego tworzenie dobrego, wartościowego contentu, w perspektywie czasu może okazać się wymierne również jeśli chodzi o sprzedaż. W ten sposób tworzymy miejsce które sprawia że ludzie ufają naszym opiniom i poleceniom. Jest to kij o dwóch końcach, z jednej strony daje nam możliwości stymulowanie sprzedaży, z drugiej strony natomiast wiąże się z odpowiedzialnością.
Content Marketing to mnogość narzędzi, których możemy używać w komunikacji. Budowę portfela narzędzi powinna poprzedzać dobrze przemyślana strategia Content Marketingowa. W zależności od treści które chcemy przekazywać możemy wybrać formy które pełnią formę: edukacyjną, rozrywkową, przekonywującą, czy konwertującą. Więcej na temat form Content Marketingu można przeczytać tutaj: http://www.whitepress.pl/content-marketing-polska/formy-content-marketingu-cz1/
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak korzystać z rządowego wsparcia eksportu?
Mimo rosyjskiego embarga w 2014 roku wartość polskiego eksportu żywności zwiększyła się o 4,5 proc. do 21,3 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej: według prognoz w najbliższych
Eksperci przestrzegają przed radykalnymi zmianami w opiece zdrowotnej
Projekt nowelizacji ustawy, który zakłada utworzenie sieci szpitali, będzie sprzyjał największym szpitalom. Szanse na kontrakty z płatnikiem stracą mniejsze i prywatne placówki. Bez prywatnego kapitału państwo nie poradzi sobie z ochroną zdrowia – przestrzegają
Czy to koniec z pozwoleniami na budowę?
W końcu zapadła decyzja budząca ogromne kontrowersje od dłuższego czasu. Na podstawie porozumienia między ministerstwami wprowadzono poważne zmiany w przepisach prawa budowlanego. Pomysł poparł rząd, ale na decyzję prezydenta trzeba
Jak uleczyć kryzys?
Kryzys może zdarzyć się nawet najlepszym i największym. Także tym brandom, którzy budowanie własnego wizerunku opierają na profesjonalnie przygotowanym strategiom ze stojącymi za tym znaczącymi nakładami finansowymi. Jak przejść przez
Nieterminowe płatności utrudniają ekspansję zagraniczną polskich firm
Rośnie skala opóźnień w płatnościach w krajach Europy Zachodniej, czyli u głównych partnerów handlowych Polski – wynika z danych firmy Atradius. Problem z nieterminowo opłacanymi fakturami ma 41 proc. przedsiębiorstw. Firmy muszą też coraz
Znajdź bardzo prosty sposób, dzięki któremu zaoszczędzisz przy zakupie swoich ulubionych kosmetyków! Wykorzystuj kody zniżkowe i rabaty!
Kosmetyki i perfumy znanych marek kosztują czasami bardzo dużo. Jednak czy wiesz, że możesz znacznie obniżyć ich cenę? Myślisz, że to niemożliwe? Znacznie tańsze kosmetyki są w zasięgu Twojej ręki
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post