Content Marketing to nie to samo co reklama

Content Marketing to nie to samo co reklama

Content Marketing staje się modny. I nie jest to przypadek. Okazuje się, że budowanie wartościowych treści może przełożyć się na sprzedaż oraz budować zaufanie do marki. Jest to inwestycja, która zwraca się przez długi okres.

Content Marketing to budowanie marki

Branding jest działaniem długotrwałym, gdzie wiele składowych takich jak ludzie wiedza, czy technologia wpływają na uzyskane wyniki. To proces akumulacji zaufania wśród osób które są odbiorcami komunikacji marki. Budowanie marki odbywa się poprzez narrację, tworzymy wartościową treść, które staje się naszą wizytówką. Tzw. Storytelling komunikuję wartości brandu, jej cechy w sposób atrakcyjny dla odbiorcy. Wysoka jakość publikowanego contentu pozwoli zaistnieć marce na najtrudniejszych rynkach.

 

Kanały dystrybucji i mierzenie Content Marketingu

Wraz ze wzrostem popularności tematu Content Marketingu, wyrastają przekonania że treści CM promują się same. W rzeczywistości jest tak, że dobre treści owszem potrafią przyciągać odbiorców, natomiast potrzebujemy do tego dobrych kanałów dystrybucji treści.

Sposób w jaki możemy promować nasze publikacje jest wiele zasadnicza nomenklatura może opierać się na miejscu ich umieszczenia. Mogą to być własne zasoby w postaci bloga, albo miejsca zewnętrzne jak popularne blogi, portale i w tym specjalizuje się WhitePress.

Budowanie własnych kanałów dystrybucji treści wiąże się również z pozyskiwaniem ruchu i w tym przypadku mamy do dyspozycji cały portfel narzędzi marketingowych od SEO, SEM, przez wszelkiego rodzaju reklamy kontekstowe, GDN, FB, NK, mobilne po sieci affilacyjne i kampanie banerowe.

Przeliczenie działań CM na sprzedaż bywa niemożliwe. Można to porównać do wróżenia z fusów. Opiera się na teoretycznych założeniach, przyjętych współczynnikach, wartościach niemierzalnych.

W biznesach, które są jednak oparte o lead’y internetowe można bardzo jednoznacznie przeliczyć zwrot z kampanii CM. Dosłownie co do złotówki. Wystarczą proste narzędzia analityczne i separacja ruchu na docelowej stronie internetowej” – mówi Paweł Strykowski z agencji Content Marketingowej WhitePress.

Ważne jest to, że większość contentu działa długofalowo. Ta forma promocji przypomina wręcz inwestycję i powinniśmy też nastawić się na oddziaływanie na sprzedaż, które trwa miesiącami a nawet latami.

 

Porównanie reklamy i CM

Jest znacząca różnica pomiędzy działaniami reklamowymi, a content marketingowymi. Reklama to komunikacja jednostronna, gdzie skupiamy się na promocji i utrwalania wizerunku marki. Content Marketing koncentruje się na treści, wartości jaką użytkownik zyskuje poświęcając swój czas. Jest to komunikacja obustronna, gdzie mamy bezpośredni kontakt z odbiorcą.

W pewnych przypadkach gdy stworzona jest wystarczająco duża społeczność użytkowników, dochodzi do momentu gdy samodzielnie tworzą treść w ramach kanałów contentowych marki.

 

Coś więcej niż sprzedaż

Żyjemy w czasach gdzie Internet staje się obecny w każdym aspekcie naszego życia. My jako użytkownicy wirtualnego świata, gdzie możemy znaleźć wiele informacji na dowolny temat, szukamy miejsc wiarygodnych. Takich, z których informacje oznaczymy łatką „wiarygodna”.

Dlatego tworzenie dobrego, wartościowego contentu, w perspektywie czasu może okazać się wymierne również jeśli chodzi o sprzedaż. W ten sposób tworzymy miejsce które sprawia że ludzie ufają naszym opiniom i poleceniom. Jest to kij o dwóch końcach, z jednej strony daje nam możliwości stymulowanie sprzedaży, z drugiej strony natomiast wiąże się z odpowiedzialnością.

Content Marketing to mnogość narzędzi, których możemy używać w komunikacji. Budowę portfela narzędzi powinna poprzedzać dobrze przemyślana strategia Content Marketingowa. W zależności od treści które chcemy przekazywać możemy wybrać formy które pełnią formę: edukacyjną, rozrywkową, przekonywującą, czy konwertującą. Więcej na temat form Content Marketingu można przeczytać tutaj:  http://www.whitepress.pl/content-marketing-polska/formy-content-marketingu-cz1/

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy spółka partnerska ma swojego reprezentanta?
Next Najstarszy i najbezpieczniejszy sposób oszczędzania, czyli lokata bankowa

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Ile kosztuje kampania w Google Adwards

Skuteczność reklamy w Google jest tak oczywista, że nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że jest to wartościowa inwestycja. Jednak planując wdrożenie kampanii w Google Adwords, warto na początku przeanalizować

Wiadomości 0 Comments

Rynek spotkań to dla gospodarki dodatkowe 1,5 mld zł i ponad 30 tys. miejsc pracy

Prawie 34 tys. spotkań i wydarzeń oraz blisko 7 mln uczestników – tak można w liczbach pokazać rynek spotkań w Polsce. To branża, która dynamicznie się rozwija i wciąż ma duży potencjał. Jej wkład w gospodarkę

Wiadomości 0 Comments

Radca prawny — jakie są jego obowiązki?

Z pomocy radcy prawnego na co dzień korzystają zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą. Najogólniej rzecz ujmując, obowiązki radcy prawnego związane są z doradztwem oraz reprezentacją

Wiadomości 0 Comments

ZUS chce trafić do najmłodszych Polaków

W tym roku kilkadziesiąt tysięcy uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski będzie miało lekcje z ubezpieczeń społecznych. W ramach projektu „Lekcje z ZUS” młodzież zdobywa praktyczną wiedzę z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i przysługujących

Wiadomości 0 Comments

Czy można wziąć pożyczkę nie mając stabilnego dochodu?

Dla wielu osób wzięcie pożyczki nie jest kwestią wyboru, a koniecznością, wynikającą z problemów finansowych. Problemy związane z zatrudnieniem, niespodziewane wydatki, konieczność spłaty innych zobowiązań to sytuacje, które niejako mogą

Wiadomości 0 Comments

Rosną ceny polis komunikacyjnych OC

Prognozy branży ubezpieczeniowej wskazują, że w tym roku ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych mogą wzrosnąć od 20 do 30 proc. Podwyżki są podyktowane szeregiem czynników, m.in. ubiegłoroczną rekordową – ponad 1 mld

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź