Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

W niedługim odstępie czasu masz zamiar aplikować na stanowisko specjalisty ds. marketingu i sprzedaży. Zanim złożysz dokumenty, sprawdź jednak czy posiadasz odpowiednie predyspozycje do aplikacji na takie stanowisko.

Specjalista ds. sprzedaży i marketingu to ta osoba w firmie, która odpowiada za tworzenie jej pozytywnego wizerunku na zewnątrz. Specjalista to ktoś, kto bardzo dobrze zna się na swoim fachu. Powinien rzetelnie podchodzić do wypełniania swoich obowiązków i znać się na rzeczy. W innym przypadku może sprowadzić na swoją firmę prawdziwą klęskę. Dobry specjalista ds. sprzedaży i marketingu ma sporo na głowie, ale również może liczyć na dobre zarobki.

Pracownicy, którzy rekrutują specjalistów ds. sprzedaży i marketingu zwracają uwagę na wiele cech swoich kandydatów. Poza przygotowaniem psychicznym często kierują się także tym, co widzą.

Wiadomo, handlowiec musi dobrze wyglądać. Tylko osoba, która jest zadbana może spróbować sprzedać nam jakąś usługę lub produkt. Z takimi osobami rozmawiamy chętniej i częściej dokonujemy u nich zakupu.

Nienaganny wizerunek, ubiór, postawa – wszystko ma tutaj ogromne znaczenie. Pamiętaj o tym, już w momencie pójścia na rozmowę kwalifikacyjna. Osoba rekrutująca z pewnością zwróci bowiem uwagę na to, jak wyglądasz.

Oprócz cech czysto fizycznych będą się także liczyły kompetencje miękkie. Czyli cechy osobowości, dzięki którym dana osoba nadaje się lub nie do zajęcia danego stanowiska. Do najczęściej wymienianych cech osobowości można zaliczyć:

Komunikatywność – czyli umiejętność rozmawiania z klientami, formułowanie wypowiedzi, swobodny język i odpowiedni ton głosu.

Tworzenie pozytywnych relacji z klientami – czy radzimy sobie w trudnych sytuacjach z trudnymi osobami? Pamiętajmy, klienci nie zawsze są dla nas mili. Umiejętność radzenia sobie z rozwiązywaniem konfliktowych sytuacji to konieczny warunek do tego, by nie zniechęcać do siebie klientów.

Nastawienie na sprzedaż – handlowiec musi wiedzieć, po co znajduje się na danym stanowisku, jeśli tak jest, to zdaje sobie sprawę, że powinien sprzedać jak najwięcej, by jego firma, a właściwie szef był zadowolony.

Nie groźny Ci stres – ten w pracy specjalisty ds. sprzedaży i marketingu jest bardzo częsty, a to niezadowolony klient, a to niski wskaźnik sprzedaży, powodów wybuchu sytuacji konfliktowych jest wiele.

Specjalista ds. sprzedaży – posiada szerokie umiejętności negocjacyjne. Jak to się mówi – gdyby tylko mógł, to sprzedałby Ci kota w worku. Oczywiście Ty zamiast narzekać tylko byś mu grzecznie podziękował. Dobry negocjator to osoba, która jest ważnym ogniem zapalnym do tego, by nasza firma sprzedawała najwięcej z możliwych produktów oraz usług. Negocjuje, rozmawia, ale nie tylko poprzez czysty język sprzedaży, który nie ma nic wspólnego z językiem korzyści.

Świetnie zarządza czasem swoim i swoich pracowników – wie, ile czasu potrzebuje na wykonanie każdego zadania. Tym samym nie musi się martwić, że czegoś nie zrobi. Każde zadanie wykonuje ze wzorowym wyczuciem czasu.
Nie lubi siedzieć w miejscu – zdecydowanie bardziej woli działać. Być w biegu, w ciągłym przeświadczeniu, że coś jest do zrobienia. Wtedy dopiero ładuje baterie i czuje, że ma siłę na działanie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Woda i wilgoć - największy wróg dokumentów
Next Po co nam ubezpieczenie?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Od maja przyszłego roku instytucje publiczne będą powoływać własnych inspektorów ochrony danych osobowych

Za nieco ponad rok wejdą w życie unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Nowe prawo nałoży szereg wymogów na podmioty, które gromadzą i przetwarzają takie dane. Część z nich będzie zmuszona powołać w swoich

Wiadomości 0 Comments

Najpopularniejsze systemy zarządzania

W dzisiejszym biznesie liczy się nie tylko dobre wykonywanie usług, czy produktów fizycznych bądź wirtualnych. Ważne jest też działanie według określonych standardów. Przedsiębiorcy wdrażają wiele różnych systemów zarządzania, aby usprawnić

Wiadomości 0 Comments

Monitoring cen w sklepach internetowych. Czy jest potrzebny?

Monitoring cen to nic innego jak porównywanie cen danego produktu w wielu miejscach w sieci. Sprzedaż w internecie zwiększyła popularność i możliwość globalnego monitorowania cen w e-sklepach. Kontrolę i śledzenie

Wiadomości 0 Comments

Szwajcarskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce

Z danych Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej wynika, że kraj ten jest drugim po Stanach Zjednoczonych inwestorem spoza Unii Europejskiej. Obroty z wymiany handlowej są zbilansowane, a Polska nawet więcej eksportuje do Szwajcarii

Wiadomości 0 Comments

Enea kończy prace nad nową strategią. Spółka przygotowuje się do inwestycji w czyste technologie węglowe

Ukończenie prac nad strategią jest jednym z priorytetów Enei na najbliższe tygodnie. Spółka weryfikuje różne metody pozyskiwania energii z węgla, łącznie z inwestycjami w czyste technologie węglowe, które pomogą zwiększyć efektywność krajowej energetyki i jednocześnie

Wiadomości 0 Comments

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych praktyk sprzedawców

Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją

2 komentarze

  1. Aneta
    02 września, 18:20 Reply
    Idealny specjalista do spraw marketingu i sprzedaży powinien być przede wszystkim otwarty na propozycję i na ludzi. Do tego powinien mieć doświadczenie w sprzedaży.
  2. Mati855
    03 września, 21:29 Reply
    Ktoś kto zajmuję się sprzedażą musi mieć przede wszystkim dobrą gadkę no i powinien mieć jak najlepsza wiedze ze sprzedawanego przez siebie asortymentu

Zostaw odpowiedź