Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

Idealny specjalista ds. marketingu i sprzedaży czyli jaki?

W niedługim odstępie czasu masz zamiar aplikować na stanowisko specjalisty ds. marketingu i sprzedaży. Zanim złożysz dokumenty, sprawdź jednak czy posiadasz odpowiednie predyspozycje do aplikacji na takie stanowisko.

Specjalista ds. sprzedaży i marketingu to ta osoba w firmie, która odpowiada za tworzenie jej pozytywnego wizerunku na zewnątrz. Specjalista to ktoś, kto bardzo dobrze zna się na swoim fachu. Powinien rzetelnie podchodzić do wypełniania swoich obowiązków i znać się na rzeczy. W innym przypadku może sprowadzić na swoją firmę prawdziwą klęskę. Dobry specjalista ds. sprzedaży i marketingu ma sporo na głowie, ale również może liczyć na dobre zarobki.

Pracownicy, którzy rekrutują specjalistów ds. sprzedaży i marketingu zwracają uwagę na wiele cech swoich kandydatów. Poza przygotowaniem psychicznym często kierują się także tym, co widzą.

Wiadomo, handlowiec musi dobrze wyglądać. Tylko osoba, która jest zadbana może spróbować sprzedać nam jakąś usługę lub produkt. Z takimi osobami rozmawiamy chętniej i częściej dokonujemy u nich zakupu.

Nienaganny wizerunek, ubiór, postawa – wszystko ma tutaj ogromne znaczenie. Pamiętaj o tym, już w momencie pójścia na rozmowę kwalifikacyjna. Osoba rekrutująca z pewnością zwróci bowiem uwagę na to, jak wyglądasz.

Oprócz cech czysto fizycznych będą się także liczyły kompetencje miękkie. Czyli cechy osobowości, dzięki którym dana osoba nadaje się lub nie do zajęcia danego stanowiska. Do najczęściej wymienianych cech osobowości można zaliczyć:

Komunikatywność – czyli umiejętność rozmawiania z klientami, formułowanie wypowiedzi, swobodny język i odpowiedni ton głosu.

Tworzenie pozytywnych relacji z klientami – czy radzimy sobie w trudnych sytuacjach z trudnymi osobami? Pamiętajmy, klienci nie zawsze są dla nas mili. Umiejętność radzenia sobie z rozwiązywaniem konfliktowych sytuacji to konieczny warunek do tego, by nie zniechęcać do siebie klientów.

Nastawienie na sprzedaż – handlowiec musi wiedzieć, po co znajduje się na danym stanowisku, jeśli tak jest, to zdaje sobie sprawę, że powinien sprzedać jak najwięcej, by jego firma, a właściwie szef był zadowolony.

Nie groźny Ci stres – ten w pracy specjalisty ds. sprzedaży i marketingu jest bardzo częsty, a to niezadowolony klient, a to niski wskaźnik sprzedaży, powodów wybuchu sytuacji konfliktowych jest wiele.

Specjalista ds. sprzedaży – posiada szerokie umiejętności negocjacyjne. Jak to się mówi – gdyby tylko mógł, to sprzedałby Ci kota w worku. Oczywiście Ty zamiast narzekać tylko byś mu grzecznie podziękował. Dobry negocjator to osoba, która jest ważnym ogniem zapalnym do tego, by nasza firma sprzedawała najwięcej z możliwych produktów oraz usług. Negocjuje, rozmawia, ale nie tylko poprzez czysty język sprzedaży, który nie ma nic wspólnego z językiem korzyści.

Świetnie zarządza czasem swoim i swoich pracowników – wie, ile czasu potrzebuje na wykonanie każdego zadania. Tym samym nie musi się martwić, że czegoś nie zrobi. Każde zadanie wykonuje ze wzorowym wyczuciem czasu.
Nie lubi siedzieć w miejscu – zdecydowanie bardziej woli działać. Być w biegu, w ciągłym przeświadczeniu, że coś jest do zrobienia. Wtedy dopiero ładuje baterie i czuje, że ma siłę na działanie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Woda i wilgoć - największy wróg dokumentów
Next Po co nam ubezpieczenie?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Na co zwrócić uwagę, kupując laptopa do pracy?

W ogromnej części firm z różnych branż komputer lub laptop jest aktualnie podstawowym narzędziem pracy. Jak wybrać odpowiednie urządzenie, które zapewni na co dzień komfort działania oraz wydajność? Oto najważniejsze

Wiadomości 0 Comments

Wycinarki EAGLE i automatyzacja Baumalog to połączenie wydajności i precyzji cięcia blachy

Mocno konkurencyjny i wyspecjalizowany rynek wymusza na przedsiębiorstwach poszukiwanie nowych rozwiązań dla optymalizacji swojej produkcji. Firmy poszukują takich rozwiązań, aby stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów oraz tych

Wiadomości 1Comments

Obligacje na akcje zamienię

Możliwość zamiany obligacji na akcje pokazuje, jak bliskie związki mogą łączyć te dwie z pozoru tak różne klasy papierów wartościowych. Opcja zamiany długu na kapitał bywa też bardzo korzystna i

Wiadomości 1Comments

Konferencja: „Data Center nowej generacji”

Zapraszamy na spotkanie liderów, ekspertów i specjalistów w zakresie projektowania, budowy i zarządzania nowoczesnym data center już 30 marca w Warszawie podczas konferencji: „Data Center nowej generacji” Prelekcje poprowadzą m.in.:

Wiadomości 0 Comments

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju zainwestował już w Polsce 8,5 mld euro

Działalność na rynkach zagranicznych prowadzi ponad 15 tys. polskich przedsiębiorstw. Zdecydowana większość operuje w krajach Europy Zachodniej, ale uwaga krajowych firm coraz częściej znów zwraca się w stronę Ukrainy. Zdaniem Grzegorza Zielińskiego

Wiadomości 4 komentarze

Nowe mieszkania w Warszawie

Jeśli jesteś osobą, która zdecydowała się na zakup własnego mieszkania i nie interesują Cię propozycje z rynku wtórnego, rozwiązaniem staje się skorzystanie z usług firmy deweloperskiej. Możesz zamówić mieszkanie, gdy

2 komentarze

  1. Aneta
    02 września, 18:20 Reply
    Idealny specjalista do spraw marketingu i sprzedaży powinien być przede wszystkim otwarty na propozycję i na ludzi. Do tego powinien mieć doświadczenie w sprzedaży.
  2. Mati855
    03 września, 21:29 Reply
    Ktoś kto zajmuję się sprzedażą musi mieć przede wszystkim dobrą gadkę no i powinien mieć jak najlepsza wiedze ze sprzedawanego przez siebie asortymentu

Zostaw odpowiedź