Jak wybrać dobrego kuriera?
Korzystanie z przesyłek kurierskich to wygoda dla odbiorcy jak i nadawcy. Możemy bowiem zamówić kuriera, który odbierze paczkę z naszego mieszkania czy biura i dostarczy ją pod wskazany adres. To oczywiście kosztuje, chociaż w chwili obecnej przesyłki kurierskie równają cenami do oferty tradycyjnej poczty. A przecież szybkość wykonania usługi jest dużo wyższa.
Jednak mimo rozwoju branży, usługi kurierskie stoją na różnym pułapie. Dlatego nie można kierować się jedynie ceną, jeżeli zależy nam na odpowiednio wysokim poziomie wykonania usługi. Zatem na jakie aspekty należy zwrócić uwagę? Jest ich sporo, ale skupię się tylko na kilku najważniejszych, które pozwolą nam być w pełni zadowolonym z ceny i jakości usług kurierskich.
Firma globalna czy lokalna?
Rynek usług kurierskich jest bardzo zróżnicowany. Mamy bowiem wybór pomiędzy firmami lokalnymi oraz globalnymi. Najczęściej wybór pada na te drugie. Dlaczego? Otóż są one w stanie zapewnić nam bezproblemową realizację usługi na terenie całego kraju, a nawet poza jego granicami. W przypadku firmy lokalnej może być trudno o taką skuteczność oraz o realizację przesyłek zagranicznych.
Co więcej, firmy globalne mają rozbudowaną sieć logistyczną, dzięki czemu możemy nadać paczkę nawet
w bardzo egzotyczne rejony. To niezwykle przydatne, jeżeli nawiązujemy kontakty biznesowe z partnerami zagranicznymi. Monitorowanie przesyłki to również atut, który jednak powoli staje się standardem. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z przesyłką.
Wysyłasz dużo?
Jeżeli prowadzisz działalność, która opiera się na częstym wysyłaniu towaru (np. sklep internetowy) to dobrym pomysłem może być nawiązanie stałej współpracy z jedną firmą kurierską. Tutaj należy być szczególnie ostrożnym, bo umowa wiąże nas na dłuższy czas, zatem nie możemy wybrać kuriera, który będzie generował więcej problemów niż pożytku.
Współpraca z firmą kurierską lub brokerem może dać bardzo dobre rezultaty. Oprócz pewności wykonania usługi możemy także uzyskać specjalne, dedykowane nam warunki. Po pierwsze, uzyskujemy korzystną cenę przesyłki. I choć zdecydowana większość sklepów przerzuca koszt wysyłki na klienta, to i tak możemy sporo na tym zyskać.
Wielu klientów decyduje się na zakup w tym sklepie, gdzie uzyska niższą cenę przesyłki. Oczywiście dzieje się tak, gdy może dokonać zakupu tego samego produktu w identycznej cenie, a jedyną różnicą jest właśnie koszt wysyłki paczki kurierem. Po co więc tracić klientów z tak błahego powodu? Warto o tym pomyśleć, jeżeli jesteśmy stałymi klientami firm kurierskich – ułatwi to pracę nam oraz kurierowi, co z pewnością przełoży się na wymierne korzyści.
Nie tylko cena
Jak w wielu innych przypadkach, tak i przy wyborze firmy kurierskiej nie powinniśmy kierować się wyłącznie ceną. Skorzystajmy z naszych pozytywnych doświadczeń, opinii znajomych czy innych osób, co pozwoli nam wyłonić kilka najciekawszych opcji. Dzięki temu unikniemy stresu swojego czy swoich klientów oraz oszczędzimy sporo czasu, który jest z pewnością cenniejszy aniżeli te kilka dodatkowych złotych.
Jeżeli ciągle szukasz kuriera w przyzwoitej cenie, to musisz odwiedzić Packlink.pl!
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł
Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie
Blisko 40 proc. polskich firm zatrudnia pracowników spoza Unii
Obecnie 39 proc. polskich firm zatrudnia obcokrajowców spoza Unii Europejskiej. W średniej wielkości przedsiębiorstwach ten odsetek jest znacząco wyższy i wynosi 65 proc., wśród małych firm na taki krok zdecydowała się
150 mln zł trafi na staże i praktyki dla studentów w przedsiębiorstwach
6 marca rozpocznie się nabór wniosków w drugim konkursie programu „Studiujesz? Praktykuj!”. Przewidziane w budżecie 150 mln zł umożliwi uczelniom stworzenie programów staży i praktyk związanych bezpośrednio z kierunkami studiów. Warunkiem jest bliska współpraca
Jak zadbać o skuteczną reklamę dla swojej firmy?
Dotarcie do klientów w dobie XXI wieku jest zarazem bardzo proste i niezwykle trudne. Z jednej strony Internet daje nam możliwości dotarcia do dowolnej grupy docelowej, a z drugiej strony
Kredyt na innowacyjne technologie – zmiany w sposobie przyznawania
Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o niektórych formach wsparcia działalności innowacyjnej. Zmiany zakładają korzystniejszą dla przedsiębiorców i bardziej efektywną dla kraju ocenę innowacyjnych rozwiązań wdrażanych w firmach. Nowelizacja objęła swym
Przedsiębiorcy muszą się dostosować do unijnych przepisów o ochronie danych osobowych
W połowie 2018 roku zacznie obowiązywać Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (GDPR). Unijne prawo wprowadza narzędzia, które mają zwiększyć kontrolę osób fizycznych nad ich danymi osobowymi. Z drugiej strony nakłada


0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post