Usługi informatyczne dla firmy – jak wybrać najlepszego dostawcę?
W życiu każdej firmy pojawia się moment, kiedy niezbędne jest zewnętrzne wsparcie z zakresu IT. Bardzo często wybór właściwego dostawcy warunkuje prawidłowe działanie wszystkich działów firmy. Co tak naprawdę oznacza dobry dostawca i jak wybrać najlepszego? Oto kilka rad.
Współpraca z dostawcą usług informatycznych może mieć bardzo różny zakres. Wparcie IT może być niewielkie i ograniczać się np. do pomocy przy zakupie sprzętu komputerowego, konfiguracji programów, obsłudze sieci, czy wsparcia przy rozwiązywaniu doraźnych problemów i wizyt w ramach pogotowia komputerowego. W szerszym zakresie można mówić o wirtualizacji serwerów, serwisowaniu sprzętu, audycie infrastruktury It, projektowaniu strony www, czy wdrażaniu bardziej skomplikowanych systemów np.: SAP.
Ciągłość pracy
W każdym z tych zakresów wiedza, doświadczenie i nakierowanie na klienta ze strony dostawy usług IT ma kolosalne znaczenie w zapewnieniu komfortowej i efektywnej pracy zatrudnionym w danej firmie pracownikom. Co to oznacza w praktyce? Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy nie działa wewnętrzny serwer firmowy, nie ma dostępu do danych, zamówień, faktur, stanów magazynowych, poczty. Nawet w przypadku firmy średniej wielkości straty spowodowane taką awarią mają wymierny i bardzo dotkliwy wymiar finansowy. Oczywiście nie można wykluczyć, że awarie nie będą się pojawiały, gdy zostanie wybrana najbardziej rekomendowany i najdroższy dostawca. Jego zadaniem w takiej awaryjnej sytuacji jest jednak minimalizowanie strat i poświęcenie maksimum czasu i zasobów ludzkich na szybkie rozwiązanie problemu u klienta.
Relacje interpersonalne
Dochodzimy tu do obszaru, który fachowcy nazywają obszarem kompetencji miękkich. Nie wszystkie sytuacje da się sformalizować w zapisach umowy, nie zawsze też jesteśmy w stanie przewidzieć pojawienie się niekiedy nagłych potrzeb. Dobry dostawca nie zostawi nas w takiej sytuacji na przysłowiowym lodzie. Liczy się też elastyczność np.: w podejściu do kosztów, pomysły, znajomość nowości, które mogą dla danej branży okazać się przydatne.
Dla klienta liczy się czas, więc dostawca powinien być szybki i skuteczny. Skuteczną weryfikacją deklarowanych usług, poziomu obsługi klienta jest rynek. Warto więc nie tylko uważnie czytać ofertę, sprawdzać ceny, zakres usług i produkty, które oferuje dany dostawca, ale również przyjrzeć się liście klientów, jeśli taka jest udostępniona, poczytać referencje, czy nawet poprosić o udostępnienie kontaktu do przedstawiciela jednej z obsługiwanych firm. – mówi Paweł Marczyński z firmy Thomas-it, która zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług IT.
Jeśli widzimy, że dany dostawca może pochwalić się zarówno klientami komercyjnymi, publicznymi, jaki i edukacyjnymi to jest to potwierdzenie jego fachowości na wielu obszarach. Każdy z tych sektorów ma inne potrzeby w zakresie IT, różne budżety w ramach których trzeba się skutecznie poruszać i wewnętrzne zasoby IT, z którymi konieczna jest dobra i efektywna współpraca.
Jakość sprzętu
Dobry dostawca pracuje na sprawdzonym sprzęcie i to on w znacznej mierze bierze na siebie odpowiedzialność, jeśli chodzi o jakość oferowanych produktów. Trudno wymagać od przedsiębiorcy, by orientował się w zawiłościach technicznych infrastruktury IT. Dobry dostawca dokona wyboru za niego, tak by zagwarantować za najbardziej korzystną cenę najwyższą jakość usług.
Dobra infrastruktura It to dziś jeden z podstawowych elementów konkurencyjności firm. Nawet jeśli dziś pracujemy ze sprawdzonym i długoletnim partnerem, ale poczucie że ta usługa nie do końca odpowiada aktualnym potrzebom, zawsze warto sięgnąć po ofertę innej firmy. Pewność, że pracujemy ze sprawdzonym dostawcą usług informatycznych jest bezcenna.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czy owoce do biura to dobry benefit?
Owoce zamawiane do biur są chętnie wybieranym benefitem dla pracowników, a owocowe dni na stałe wpisały się w kalendarze wielu firm. Nic dziwnego – to nie tylko przejaw troski o
Alternatywne spółki inwestycyjne nowością na polskim rynku kapitałowym
Nowością na polskim rynku jest format inwestycyjnych spółek alternatywnych, czyli funduszy typu private equity/venture capital, ale o mniejszym zakresie działania i pozyskującym środki na inwestycje z emisji własnych akcji. Taki model działania umożliwia
Ruszyła pierwsza polsko-filipińska inwestycja w sektorze inżynierii lądowej i wodnej
11 października, w obecności przedstawicieli władz państwowych Polski i Filipin, organizacji biznesowych oraz przedsiębiorców oficjalnie uruchomiono filipińską fabrykę grodzic winylowych należącą do Grupy Pietrucha. To pierwsza polska inwestycja realizująca projekt greenfield w sektorze inżynierii
Rośnie ryzyko cyberataków na małe i średnie firmy
Już ponad 5 mln osób w Polsce korzysta z bankowości mobilnej. Rosnąca popularność tego typu usług powoduje, że coraz częściej stają się one celem cyberprzestępców. Na ich celowniku znajdują się najczęściej transakcje
Przed świętami liczba przesyłek wzrasta o 70 proc. Firmy kurierskie szykują się do szczytu już od września
Blisko połowa Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty przez internet – wynika z badania Deloitte. Wydatki w tym kanale wzrosną o 8,6 proc., podczas gdy budżet na prezenty w ogóle ma być tylko o 3,4 proc.
Kryzysy wizerunkowe dotyczą nie tylko firm
Kryzysy wizerunkowe dotykają nie tylko marek, lecz także blogerów i vlogerów. We wrześniu przekonali się o tym blogerka Mama Ginekolog czy Youtuber Serafin Pęzioł, autor kanału SerafinTV. Z krytyką internautów w ubiegłym miesiącu musieli
1 Comment
stefan
11 sierpnia, 15:16