Samochody używane coraz częściej kupowane w kredycie lub leasingu. Zwiększa się zainteresowanie młodszymi autami

Klienci kupujący za gotówkę wciąż są większością na rynku samochodów używanych. Polacy poszukują jednak coraz nowszych aut, a więc i droższych, stąd rosnąca popularność takich form finansowania zakupu, jak kredyt czy leasing. Klienci wybierają też programy, które dają im gwarancję zakupu samochodu z pewnego i sprawdzonego źródła.

Większość klientów kupujących samochody używane na polskim rynku to głównie klienci gotówkowi. Dzieje się tak z tego powodu, że 90 proc. samochodów to auta w wieku 6 lat i starsze, z czego 70 proc. tej grupy stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Są to auta stosunkowo tanie – cena zakupu oscyluje w granicach 10 tys. zł, więc klienci posiłkują się własnymi oszczędnościami lub pieniędzmi pożyczonymi od rodziny czy znajomych – mówi agencji Newseria Biznes Rafał Gajewski, kierownik strefowy w Toyota Bank Polska.

Zakup nowszych aut, czyli maksimum sześcioletnich, i z lepszym wyposażeniem, to większy wydatek. Dlatego klienci częściej posiłkują się kredytami lub leasingiem, tak jak w przypadku aut nowych. Instytucje finansowe dostrzegają rosnące zapotrzebowanie na tego typu produkty. Klienci Toyota Banku najczęściej szukają samochodu w wieku między 3 a 8 lat.

Dwa miesiące temu uruchomiliśmy produkt dla samochodów i dziś jego udział sięga już 30 proc. finansowania używanych aut. Zakładamy, że w ciągu najbliższego roku uda nam się uzyskać około 50 proc., tak jak udało się to osiągnąć w sprzedaży tego produktu dla samochodów nowych – podkreśla przedstawiciel Toyota Bank Polska.

SmartPlan dla aut używanych to produkt kredytowy, którego cechą jest możliwość wykupu auta w ostatniej racie. Klient, zaciągając zobowiązanie w tej formie, ponosi koszty rzędu 50 proc. wartości samochodu. Kapitał ten rozłożony jest na równe bądź malejące raty, a ostatnia rata, tzw. rata wykupowa, jest zdecydowanie wyższa. Stanowi ona do 40 proc. wartości samochodu, przez co wcześniejsze raty mogą być dużo niższe (10 proc. stanowi wkład własny klienta).

Względem klasycznej formy finansowania miesięczna rata jest niższa o około 60 proc., co pozwala klientom na zakup auta lepiej wyposażonego, czasami nawet z segmentu wyżej. Znacząco zwiększają się również możliwości zakupowe klienta i poprawia jego zdolność kredytową – mówi Gajewski.

Oferta banku ma umożliwić cykliczną wymianę samochodów – w cyklu 3-4-letnim. Założenie jest takie, by klient, zamiast spłacać ostatnią ratę, decydował się na finansowanie kolejnego samochodu. Taką decyzję będzie mógł podjąć tuż przed upływem okresu kredytowania.

Klient zostawia auto w rozliczeniu w wybranej stacji dilerskiej i spłaca pozostały do spłaty kapitał. Bazując na tym, że nasze auta mają bardzo wysoką wartość rezydualną i względem konkurencji mamy tutaj sporą przewagę, klient ma środki na dokonanie kolejnej wpłaty wstępnej na poczet kolejnego cyklu – mówi ekspert. – Obserwujemy, że klienci, którzy raz skorzystali z takiej konstrukcji produktu, przesiadają się w kolejne samochody i są bardzo zadowoleni z tego typu rozwiązania.

Bank liczy na to, że co drugi klient przesiądzie się do kolejnego auta, bez spłacania ostatniej raty.

Jak podkreśla Rafał Gajewski, dla klientów na rynku wtórnym bardzo istotna jest gwarancja, że zakupione auto ma pewne źródło i jest sprawdzone.

W większości przypadków są to auta z wtórnego obiegu z naszej sieci, które mają sprawdzoną historię serwisową. Bardzo aktywnie działa program Pewnego Auta, w ramach którego klienci mają możliwość zakupu samochodu, po pierwsze, sprawdzonego, z wykluczonymi wszelkimi usterkami, a po drugie, z gwarancją. Wspólnie z importerem uczestniczymy w tym programie, przygotowując również dla tych aut specjalną ofertę finansową, z której mogą skorzystać nasi klienci – wyjaśnia Rafał Gajewski.

Dziś 35 proc. finansowanych przez Toyota Bank Polska samochodów pochodzi z rynku wtórnego. Do końca tego roku finansowego spółka chce zwiększyć ten odsetek do 50 proc.

Zakusy importera są bardzo ambitnie. W perspektywie kilku najbliższych lat ta proporcja będzie wyglądała następująco: na dwa samochody używane będzie przypadał jeden nowy samochód – mówi Gajewski.

 

Źródło: Newseria.pl


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Działalność menadżerska członka zarządu nie podlega VAT
Next Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 0 Comments

Korzyści i zagrożenia związane z międzynarodową ekspansją e-sklepu

Częstym i jakże racjonalnym powodem, dla których przedsiębiorcy decydują się na penetrację zagranicznych rynków zbytu jest chęć zwiększenia sprzedaży i tym samym maksymalizacji zysków. Ostatnie wydarzenia związane z handlem ukierunkowanym

Firmy coraz częściej wynajmują samochody zamiast je kupować

Przedsiębiorcy coraz częściej wolą wynajmować samochody służbowe, niż je kupować. Co piąte auto, które w II kwartale trafiło do firm, było użytkowane w ramach wynajmu długoterminowego. Po polskich drogach jeździ ponad 135

Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta

W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta

Właściciel największego producenta prefabrykowanych domów drewnianych chce sprzedać duży pakiet akcji

Firma Danwood Holding, dostawca prefabrykowanych domów o konstrukcji drewnianej wykańczanych pod klucz, rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji. Właściciel chce sprzedać do 50 proc. akcji z możliwością zwiększenia o 10 proc. W przypadku sprzedaży

Content commerce – format przyszłości w marketingu treści

Branża content marketingowa na całym świecie rozwija się bardzo dynamicznie. Przedsiębiorcy dostrzegli, że tworząc wysokiej jakości treści, są w stanie zwiększyć sprzedaż. Zobacz, czym jest content marketing, jakie korzyści zapewnia

Dla branży logistycznej pracownicy ze Wschodu oznaczają być albo nie być

Do 2050 roku na rynku pracy zabraknie około 10,6 mln osób w wieku 18–44 lat. Może to wyrównać migracja 4,5 mln pracowników ze Wschodu – wynika z danych Deloitte. W 2017 roku

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź