Polskie firmy coraz częściej inwestują w testy bezpieczeństwa systemów informatycznych

Wartość rynku związanego z bezpieczeństwem IT w ubiegłym roku wzrosła w Polsce o 8 proc. i przekroczyła 300 mln dol. Przedsiębiorcy wiedzą, że na inwestycjach w zabezpieczenia systemów informatycznych nie warto oszczędzać. Wydatki te w niektórych firmach stanowią nawet 30 proc. całego budżetu IT.

Są firmy, które wykonują testy bezpieczeństwa nie dlatego, że się coś stało, tylko dlatego, że chcą przetestować, jak wygląda ich infrastruktura z punktu widzenia osoby trzeciej – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paula Januszkiewicz, ekspert Hexcode i Cqure w zakresie bezpieczeństwa IT. – Polski rynek dojrzewa i zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że bezpieczeństwo jest jednak ważne.

Według raportu IDC w 2014 roku rynku usług i produktów związanych z zabezpieczeniem systemów informatycznych w Polsce wart był ponad 300 mln dol. To o niemalże 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Do 2019 roku trend ma się utrzymać na poziomie siedmioprocentowego wzrostu rocznie. Jak podkreśla Januszkiewicz, firmom oferującym rozwiązania związane z bezpieczeństwem IT łatwiej pozyskiwać klientów, a często to klienci sami szukają dostawców tego typu usług i sprzętu.

Do tej pory jednak bezpieczeństwo sprzedawało się słabo – mówi ekspertka.

Najbardziej zainteresowane są firm z branży finansowej i podmioty współpracujące z sektorem publicznym.

To często wynika z jakichś wymagań strony publicznej, czyli np. jakaś organizacja rządowa zleca firmie, z którą współpracuje, wykonanie właśnie takich testów wewnętrznych lub zewnętrznych. Mogą to być testy typu web, czyli sprawdzanie, czy strona internetowa jest bezpieczna – wyjaśnia Paula Januszkiewicz.

W Polsce wydatki firm na bezpieczeństwo IT nie są tak wysokie jak za granicą, a rynek audytów dopiero raczkuje. Jednak zarówno w kraju, jak i na innych rynkach widać, że firmy coraz większą wagę przywiązują do kwestii cyberbezpieczeństwa. Zmiana podejścia dotyczy zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich podmiotów. W niektórych przedsiębiorstwach wydatki na oprogramowanie i usługi wynoszą nawet 30 proc. całego budżetu IT.

Bardzo często zdarza się, że w firmach w Polsce i za granicą popełniane są te same błędy. Wynikają one z braku skupienia się na szczegółach. Ktoś nie uczestniczył w jakimś szkoleniu związanym z naprawą tych błędów i one są powtarzane. Dlatego tak ważny jest udział w szkoleniach – twierdzi Paula Januszkiewicz. – Technologie cały czas się zmieniają, pojawiają się nowe zagrożenia, które powinny zostać rozłożone na czynniki pierwsze, zrozumiane, a procedury przeciwdziałania wdrożone.

Konieczność inwestycji w bezpieczeństwo IT potwierdzają dane PwC. W ubiegłym roku światowe firmy straciły z powodu ataków hakerskich nawet do 575 mld dol. W 2014 roku ich liczba wzrosła o około połowę. Oznacza to 117 tys. cyberataków dziennie.

Previous Czym są fundusze inwestycyjne?
Next Skomplikowane bariery prawne największą barierą rozwojową dla małych i średnich firm

Może to Ci się spodoba

Marketing XXI wieku — jak pracują agencje?

Rynek reklamowy to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Według raportu SMG w samym 2015 roku zanotowano w tej branży wzrost o 4,5%, czyli aż 326,1 milionów

Zalety franczyzy

W świecie polskich przedsiębiorców od dłuższego czasu słyszy się o fenomenie, jakim stała się franczyza. Zarówno początkujący biznesmeni, jak i ci z wieloletnim doświadczeniem, decydują się na wykupienie licencji franczyzowej

Dlaczego mała firma powinna zainwestować w centralę telefoniczną

Wielu początkujących przedsiębiorców i właścicieli małych firm sądzi, że centrala telefoniczna dla firm to zbędny wydatek, który sprawdza się tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się,

Tylko połowa polskich firm jest gotowa na nowe przepisy o ochronie danych osobowych

Od maja 2018 roku, czyli od wejścia w życie nowych unijnych przepisów, kary dla przedsiębiorców za naruszenie ochrony danych osobowych będą znacznie bardziej dotkliwe niż obecnie. Choć na przygotowanie firmy mają coraz

Nietypowe metody znakowania gadżetów firmowych

Od tego, jaką metodą zostaną oznakowane gadżety firmowe, zależy ostateczny efekt estetyczny oraz jego trwałość. Dobór odpowiedniej techniki jest warunkowany wieloma czynnikami – m.in. finansowymi. Przede wszystkim liczy się jednak

Większa obecność kobiet w biznesie to wyższe zyski dla firm

Przedsiębiorstwa, które zatrudniają i kobiety, i mężczyzn, osiągają o 15 proc. wyższe przychody, a te zatrudniające przedstawicieli różnych narodowości – nawet o 35 proc. – wynika z raportu McKinsey. W Polsce, choć odsetek pań zajmujących

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź