Pożyczkowa rewolucja, czym jest Fin-tech?

Pożyczkowa rewolucja, czym jest Fin-tech?

Chociaż trend, aby łączyć finanse i nowoczesne technologie, obserwujemy od dawna, dopiero teraz te działania nabierają rozpędu. Sektor Fin-tech to w Polsce jeszcze nowość, ale już niebawem może się przyczynić do finansowego trzęsienia ziemi.

Polacy sięgają po chwilówki coraz częściej

Szybkie pożyczki przez internet na konto, które jeszcze do niedawna nie były dla Polaków atrakcyjną alternatywną dla produktów bankowych, obecnie zdobywają coraz większą ilość zwolenników. Według danych Biura informacji Kredytowej, w ubiegłym roku z usług firm pożyczkowych skorzystało ok. 3 mln klientów. Związek Firm Pożyczkowych informuje natomiast, że w latach 2008-2013 wartość sektora pozabankowego wzrosła dwukrotnie (z 1,5 do 3,1 mld złotych). Klienci są nie tylko coraz bardziej świadomi swojej sytuacji finansowej, ale też coraz chętniej korzystają z nowych technologii. To jeden z powodów, dla którego branża Fin-tech zaczyna się dynamicznie rozwijać także w Polsce.

Pożyczka przez telefon

Firmy pożyczkowe bardzo szybko zauważyły, jak ważne dla klientów jest połączenie finansów i technologii. Obecnie niemal wszystkie firmy pozabankowe mają w swojej ofercie pożyczki udzielane za pośrednictwem internetu. Klient może usiąść wygodnie w domu przed komputerem, wypełnić znikomą ilość formalności, a po 15 minutach pieniądze trafiają na jego konto. W związku z tym, że z internetu korzystamy również za pośrednictwem smartfonów, rośnie liczba pożyczek udzielanych przez telefon. Według szacunków już nawet ⅓ wszystkich pożyczek on-line jest brana za pomocą urządzeń mobilnych. Dodatkowe pieniądze możemy więc pożyczyć bez względu na to, gdzie jesteśmy – w podróży, centrum handlowym lub ulicznym korku.

2016 – rewolucja dzieje się na naszych oczach

O ile w ubiegłym roku określenie Fin-tech pojawiało się na ustach wszystkich finansowych ekspertów, w tym roku będziemy obserwować, jak przewidywania stają się rzeczywistością. Najlepszym tego przykładem są firmy oferujące szybkie pożyczki przez internet na konto, które posiadają dedykowane aplikacje mobilne, a dodatkowo mogą sprawdzić zdolność kredytową klienta ubiegającego się o pożyczkę w ciągu zaledwie kilku chwil. Łatwy, wygodny i bezpieczny – właśnie taki ma być rynek pożyczek pozabankowych w nadchodzącym czasie.

 

Previous Trwają rozmowy PZL-Świdnik z Polską Grupą Zbrojeniową ws. utworzenia konsorcjum
Next Problem prawny? D.A.S. przychodzi z pomocą

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Obligacje korporacyjne – dobry czas na emisje

Firmy zastanawiające się nad pozyskiwaniem finansowania na swą działalność i rozwój, nieustannie zmuszone są dokonywać kalkulacji, jakie źródło będzie najbardziej w danym momencie korzystne. Mając do wyboru kredyt bankowy, emisję

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja branży poligraficznej w Polsce

Blisko 40 proc. Polaków czyta przynajmniej jedną książkę w ciągu roku. Choć poziom czytelnictwa znajduje się na niskim poziomie, to coraz częściej kupujemy książki. Rośnie też liczba publikowanych tytułów, od roku

Wiadomości 0 Comments

Mistrzowski kredyt gotówkowy – sposoby zawarcia umowy

Mistrzowski kredyt gotówkowy oferowany przez Santander Consumer Bank harmonijnie łączy wszystkie cechy kredytu idealnego. Co go wyróżnia? Jak o niego wnioskować i jak za-wrzeć umowę z bankiem? Podpowiadamy. Współcześni konsumenci

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego chwilówki są wysoko oprocentowane?

Wbrew pozorom i powszechnej opinii, krótkoterminowe pożyczki tzw. chwilówki udzielane przez firmy pozabankowe nie są wcale wysoko oprocentowane. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wysokość odsetek i wszystkich opłat poza

Wiadomości 5 komentarzy

Działka budowlana. Sprawdź zanim kupisz

Planując budowę domu, trzeba zacząć od zakupu działki. To początek inwestycji, której finałem ma być własny dom jednorodzinny. Pamiętajmy jednak, że nie na każdej działce można zbudować dom. Zanim dokonamy

Wiadomości 0 Comments

Social media coraz ważniejsze dla kampanii społecznych

Monitoring mediów przestaje być narzędziem wykorzystywanym wyłącznie w marketingu i działaniach PR-owych. W biznesie może posłużyć do rozwijania działalności, prognozowania rynkowych trendów i wspomagania obsługi klienta. Coraz częściej monitoring wykorzystują też fundacje i organizacje

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź