Drukarki Konica Minolta kontra HP
Obie wymienione marki cieszą się bardzo dobra opinią na rynku, są to najbardziej rozpoznawalne (lub jedne z) firmy branżowe na rynku. Nie tylko są one najbardziej popularne, ale i należą do największych na świecie. Ciężko jest nam dlatego wybrać na jaki sprzęt się zdecydować, ponieważ zasadniczo są to dla nas takie same firmy. Poniżej znajduje się kilka wskazówek jak, biorąc pod uwagę sprzęt, rozróżnić i wybrać dla siebie odpowiednią drukarkę jednej z tych marek.
Gdzie i z jaką łatwością kupimy sprzęt
Jak wyżej wspomniałam obie te marki są dość dobrze dostępne i bardzo popularne, natomiast to co je na pewno różni to miejsca gdzie można zakupić sprzęt. Marka HP kojarzyć nam się może z marketowymi półkami, promocjami świątecznymi i naklejkami na sklepach komputerowych. Dzieje się tak, ponieważ celuje ona w odbiorców raczej jednostkowych i raczej takich, którzy potrzebują drukarki do generowania niewielkich ilości wydruków.
Drukarki Konica Minolta raczej nie spotkamy ani w na świątecznych promocjach/wyprzedażach, ani na półkach w supermarketach. Jest to sprzęt dedykowany dla konkretnych, dużych odbiorców. Pisząc ‘dużych’ mam na myśli punkty generujące duże i ogromne ilości wydruków lub takie, dla których niezwykle istotną cechą drukarki jest jej szybkość. Nie zawsze kupując drukarkę dla siebie zwracamy uwagę na ilość kopii wypuszczanych przez nią na minutę- i nie musimy, natomiast w momencie, kiedy sprzęt jest bardzo mocno eksploatowany, przez większą ilość osób ma to ogromne znacznie.
W przypadku zakupu sprzętu do firmy istotna jest także wielofunkcyjność urządzeń. Oszczędzając miejsce lepiej dla nas będzie kupić większa maszynę posiadającą faks i inne funkcje ułatwiające pracę na niej, niż stawiać kilka oddzielnych maszyn. Od zastanowienia się nad powyższymi kwestiami powinniśmy zacząć rozważanie zakupu sprzętu.
Kwestie finansowe dotyczące zakupu drukarki
Mimo, że HP kojarzymy raczej z mniejszymi urządzeniami a Konica z większymi, obie te marki oczywiście mają w swojej ofercie zarówno jeden, jak i drugi typ drukarek. Kwestie finansowe należy rozpatrzeć trochę szerzej niż sam zakup urządzenia. Jest to o tyle specyficzny produkt, że ponosimy koszty, dość duże związane z jego eksploatacją i należy zwrócić uwagę na ten fakt już przez jego zakupem.
Chcąc przekalkululować całkowity koszt sprzętu, np. przez sześć miesięcy czy rok, może się okazać, że lepszą opcją dla nas będzie kupić trochę droższą drukarkę Konica i ponieść mniejsze koszty eksploatacyjne niż odwrotnie. Drukarki HP są popularnym sprzętem w naszych domach czy małych biurach- są dobrym rozwiązaniem jeśli potrzebujemy drukarki kilka razy w miesiącu czy nawet rzadziej i nie odczuwamy aż tak bardzo kosztów związanych z wymianą tonerów, poborem prądu itp.
Minolta sprawdza się tym lepiej im większa skala wydruku w takiej sytuacji więcej z nią zaoszczędzimy, ponieważ jest dużo bardziej wydajna.
Utrzymanie i serwis drukarek
Na rynku mamy bardzo dużo serwisów Konica Minolta, zwłaszcza w większych miastach jak Warszawa – jednym z nich jest np. FixandPrint. Konkurencja jest duża, ponieważ około połowy serwisów jakie istnieją na rynku zajmują się Konica Minolta. Pozostałe 50% to inni producenci m.in. Ricoh, Sharp, Canon czy właśnie HP.
Minolta jest zdecydowanie bardziej nastawiona na duże urządzenia, których serwis jest bardzo popularny, bo konieczny. Dla konsumentów to dość dobra informacja, ponieważ po pierwsze serwisy muszą ze sobą konkurować i ceny są dość atrakcyjne a po drugie ich dostępność jest dobra. Zwłaszcza ta druga cecha jest istotna, ponieważ czas reakcji na usterkę jest dla nas szalenie ważny. Sprzęt, z którego korzystamy jak wiadomo psuje się, zacina czy kończą się tonery właśnie wtedy kiedy jest on nam najbardziej potrzebny i odległość oraz czas reakcji serwisu będzie dla nas krytyczna w takiej sytuacji. Aby nie narażać się na zbędny stres czy rozczarowanie zawsze polecamy wybierać punkt serwisowy, który będzie miał niewielką odległość do pokonania do nas i więcej niż dwóch serwisantów w zespole.
Podsumowując jeśli wybieramy sprzęt do biura i ważne jest dla nas, żeby po pierwsze był wydajny, a po drugie serwis był łatwo i szybko dostępny oraz możliwie korzystny cenowo (jak powszechnie wiadomo im większa konkurencja tym atrakcyjniejsze ceny) to wybierzmy Konica Minolta.
Jeśli natomiast potrzebujemy drukarki dla siebie lub do miejsca, w którym nie będziemy generować dużej ilości wydruków warto przemyśleć zakup tańszej drukarki Hewlett-Packard.
Warto inwestować w duży wielofunkcyjny sprzętu do biura, które będzie musiało przyjąć bardzo dużą ilość wydruków każdego dnia i najprawdopodobniej jego eksploatacja będzie na bardzo wysokim poziomie.
Może to Ci się spodoba
5 zalet wynajmu biura serwisowanego
Biura serwisowane reklamowane są jako idealne rozwiązanie dla wszystkich firm. Dziś zdecydowanie jest to jedna z opcji, które zawsze warto rozważyć w pierwszej kolejności. I są takie scenariusze, w których
Pracownikowi przysługują dni wolne na znalezienie nowej pracy
Sytuacja pracownika, który ma na utrzymaniu członków rodziny i zostaje zwolniony, ulega znacznemu pogorszeniu. Z tej przyczyny przepisy prawa pracy regulują prawo do dni wolnych na poszukiwanie nowego zatrudnienia. Zwolnienie
Sektor usług outsourcingowych w IT dynamicznie rośnie
Polski rynek IT może w tym roku osiągnąć wartość blisko 36 mld zł. Dynamicznie będą rosnąć przede wszystkim usługi outsourcingowe, których udział w rynku usług IT do 2018 roku wzrośnie do ok.
Nowe technologie rewolucjonizują branżę HR
Media społecznościowe oraz nowe technologie na nowo kształtują branżę HR. Z badań wynika, że ponad połowa firm przekształca swoje programy HR-owe, żeby umożliwić pracownikom korzystanie z cyfrowych i mobilnych narzędzi, a co trzecia
Jak oszczędzać na dostawie prowadząc własny sklep internetowy?
Jeśli prowadzisz własną firmę i nadajesz wiele paczek, ważne jest, abyś zastanowił się nad tym czy przypadkiem nie przepłacasz za usługi kurierskie. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest, aby móc
4F wchodzi na zagraniczne rynki
4F chce być firmą globalną. Do końca tego roku ma powstać kilkanaście sklepów w krajach europejskich. Firma chce również wejść na rynek amerykański, gdzie skupi się na sprzedaży hurtowej. Dzięki współpracy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post