Marketing treści w prowadzeniu firmy

Marketing treści w prowadzeniu firmy

Właściciele firm, którzy chcą przenieść swoje działania sprzedażowe do Internetu, zastanawiają się zazwyczaj w jaki sposób prowadzić marketing on-line. Wyjść jest wiele, a każde wymaga różnego stopnia zaangażowania oraz różnego budżetu. Jedne narzędzia są uniwersalne, a inne działają tylko na jakąś niewielką niszę. Jedne są tanie, inne drogie – na jedne pozwolić mogą sobie nieliczni, a na niektóre prawie wszyscy. Jednym z najpopularniejszych obecnie działań marketingowych jest właśnie marketing treści, czyli publikowanie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach w Internecie. Dlaczego jest on tak często wybierany przez przedsiębiorców?

Dzielenie się wiedzą

Obecne trendy marketingowe jasno pokazują, że jeżeli przedsiębiorca nie dowiezie odbiorcy jakiejś wartości, to jego trudy będą próżne. Taką wartością jest właśnie wiedza, którą powinien dzielić się z internautami każdy właściciel firmy. Po pierwsze będzie to oznaczało, że ma się czym dzielić, czyli że po prostu jest wiarygodny. Po drugie zaś będzie mógł edukować on klientów i dostarczać im dawki wartościowych informacji, które będą mogli w przyszłości wykorzystać do np. mądrzejszych wyborów zakupowych. W ich głowie będzie jednak korelacja między zdobytą wiedzą a podmiotem, który ją dostarczył. Zadaniem marketingu treści jest stworzenie właśnie takiej więzi między firmą a klientem.

Bywanie

Bywanie, czyli niezbędny element Public Relations. Chodzi o to, by pojawiać się na zewnętrznych portalach i wypowiadać się na nich jako ekspert, specjalista itp. Według definicji content marketingu, którą można znaleźć na http://marketingtresci.pl/ content marketing to po prostu sposób na pokazanie, że można być publikowanym wszędzie. Praktyka taka ma dwie zalety: przede wszystkim oczywiście tę wizerunkową. Zawsze ufamy tym specjalistom, którzy wypowiadają się na jak największej ilości portali i mediów. Po drugie jednak „bywanie” wpływa na SEO, czyli pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwań Google. Algorytmy wyszukiwarek zawsze będą preferować te firmy, do których linkuje się z różnych źródeł. Oba te warunki (PR i SEO) spełniane są dzięki content marketingowi, który pozwala na pojawianie się ze swoimi treściami w dowolnych miejscach.

Interakcja

Spośród wielu narzędzi marketingu internetowego, content marketing pozwala na największe zaangażowanie odbiorcy. Jest to bardzo ważne w obecnym interaktywnym świecie. Artykuły mogą wywoływać dyskusję i zmuszać internautów do wymiany poglądów. Odsyłają do innych źródeł i obfitują w ciekawe zdjęcia czy infografiki. Pozwalają na dzielenie się nimi, lajkowanie, krytykowanie. Słowem – można z nimi zrobić więcej, niż tylko otrzymać, przeczytać i zapomnieć. Należy też pamiętać, że są one angażujące, czyli w dużym stopniu wiążą czytelnik z daną marką. Sam proces czytania wymaga bowiem skupienia, a jeśli teksty są warte uwagi, to wraca się do nich i buduje pewną świadomość marki. Content marketing naprawdę odpowiada wymaganiom dzisiejszych konsumentów!

Previous Eksperci przestrzegają przed radykalnymi zmianami w opiece zdrowotnej
Next Firmy w coraz trudniejszej sytuacji

Może to Ci się spodoba

Wynajem i leasing. Dlaczego warto z nich korzystać?

Prowadzenie praktycznie każdego biznesu wymagania korzystania z samochodu. Nie jest jednak koniecznością kupować pojazdu, równie dobrym rozwiązaniem może być leasing lub wynajem. Zarówno wynajem jak leasing w większości przypadków odciążają

Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie

Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,

Pracownicy sezonowi pilnie poszukiwani. Głównie w gastronomii i produkcji

Bezrobocie w czerwcu spadło poniżej 9 proc., więc krajowe firmy muszą coraz energiczniej poszukiwać pracowników, również te, które szukają kadry do prac sezonowych. Najbardziej poszukiwani podczas wakacji są pracownicy w gastronomii, produkcji

Mała firma 0 Comments

Małe firmy widzą swoją przyszłość optymistycznie

Połowa mikro- i małych firm spodziewa się, że w I półroczu ich sytuacja będzie stabilna. W pozostałych firmach delikatnie przeważają optymiści, choć wyjątkiem jest tu branża handlu. Co trzeci przedsiębiorca w tym sektorze

Dział HR – definicja i zakres obowiązków

W tym artykule przyjrzymy się bliżej, czym jest dział HR, jakie są jego zadania oraz jakie narzędzia pomagają HR-owcom w ich codziennej pracy. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, czym

Na świecie ponad 60 proc. ludzi pracuje zdalnie. W Polsce taką możliwość daje tylko co trzecia firma

Tylko co trzecia firma w Polsce umożliwia pracę zdalną. Dla pracowników, którzy coraz częściej szukają bardziej elastycznych form pracy, praca zdalna może stanowić decydujący czynnik przy wyborze pracodawcy. Praca elastyczna, także

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź