Jak zorganizować loterię promocyjną?
Rosnąca konkurencja na rynku zmusza firmy do podejmowania dodatkowych działań, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta. Coraz częściej proponowane są więc pakiety promocyjne czy dodatkowe produkty dołączane do zakupów. Aby zyskać marce sympatyków i zbudować środowisko konsumenckie, podejmowanych jest szereg działań marketingowych. Jednym z nich jest loteria promocyjna.
Na czym polega loteria promocyjna?
Termin loterii promocyjnej określa Ustawa o grach hazardowych. Zgodnie z przestawioną w niej definicją, loterię promocyjną należy rozumieć jako grę, której charakter i przebieg nakreśla z góry przygotowany i przedstawiony uczestnikowi regulamin. Warunkiem przystąpienia do zabawy jest konieczność nabycia danego towaru lub skorzystanie z usługi firmy, która daną loterię organizuje. Nabywca bezpłatnie staje się uczestnikiem losowania, w którym dla zwycięzcy przewidziano określoną nagrodę ufundowaną przez organizatora. Stanowić ją może konkretny przedmiot (produkt), jak również możliwość bezpłatnego skorzystania z usługi. Prawo dopuszcza do udziału w loterii również osoby niepełnoletnie.
Co wziąć pod uwagę przy organizowaniu?
Loteria promocyjna organizowana jest w celu wzrostu świadomości marki, jak też poprawy efektów sprzedażowych. Aby za jej pomocą osiągnąć realne korzyści, należy zawsze dokładnie ją zaplanować – podobnie jak to ma miejsce w przypadku profesjonalnej kampanii marketingowej.
Prace organizacyjne należy rozpocząć od określenia grupy docelowej – wieku, zainteresowań, oczekiwań jej członków. Im więcej parametrów zostanie uwzględnionych, tym bardziej szczegółowa powstanie charakterystyka. A to z kolei znacznie ułatwi organizację loterii promocyjnej, w szczególności dobór odpowiednich nagród. Zupełnie inne kategorie nagród powinny znaleźć się w loterii dla dzieci, aniżeli dla dorosłych. Przykładowo, jeśli sprzedajemy czekoladki dla dzieci, a dodatkowo ustalimy, że grupę docelową stanowią dzieci do lat dziesięciu, wówczas idealną nagrodą jest zabawka (jak figurka bohatera z bajki czy filmu).
W przypadku tak dobranych nagród można przypuszczać, że rodzice pod wpływem dzieci dokonają zakupu czekoladek – nie tylko ze względu na ich smak czy cenę, ale też możliwość wygrania nagrody. Analogicznie będzie przebiegać organizowanie loterii promocyjnej, której uczestnikami będą osoby dorosłe. Inna jednak będzie kategoria nagród, interesującymi przedmiotami mogą być iPod czy aparat fotograficzny. Podstawą efektywnej loterii jest więc planowanie – określenie potrzeb grupy docelowej i dostosowanie do niej kategorii nagród.
Jakie prawne aspekty mieć na uwadze?
Zgodnie z przepisami prawa, organizacja loterii promocyjnej musi być poprzedzona zezwoleniem wydanym przez Izbę Celną. Wnioski należy kierować do dyrektora jednostki, na terenie której loteria będzie się odbywać. O zgodę na rozpoczęcie gry losowej mogą się ubiegać osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Podstawą uzyskania zgody jest udokumentowanie legalności źródeł pochodzenia kapitału.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Motvation Direct www.motivationdirect.pl
Może to Ci się spodoba
Szczyt NATO w Polsce powinien się przyczynić do wzmocnienia bezpieczeństwa państw regionu
Szczyt NATO, który w lipcu odbędzie się w Warszawie, powinien się przyczynić do wzmocnienia bezpieczeństwo regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zdaniem ekspertów istotne jest to, by państwa flanki wschodniej były traktowane w taki sam sposób,
Na Boże Narodzenie wydamy średnio 720 zł
Na zorganizowanie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia przeznaczymy średnio 720 zł – wynika z Barometru Providenta. Co czwarta osoba zamknie się w kwocie 400 zł, ale co dziewiąty wyda ponad 1 tys. zł.
Media społecznościowe ułatwiają poszukiwanie mieszkania
Od 1 stycznia do 20 kwietnia użytkownicy mediów społecznościowych ponad 11 tysięcy razy publicznie poruszyli temat nieruchomości. Najczęściej przy pomocy znajomych szukają nieruchomości na sprzedaż lub wynajem, z czego zdecydowaną większość
Startuje bogaty program dla pośredników z branży finansowej – Sales+
Czołowy operator bankowy Sales Group, wspólnie z innymi firmami działającymi na rynku pośrednictwa finansowego, wprowadza na rynek nowy program lojalnościowy Sales+. Atrakcyjne usługi SPA, bogate pakiety medyczne, bilety na mecze
Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta
Nowe rozwiązanie pomoże deweloperowi w obsłudze klientów od momentu zakupu nowego mieszkania, przez odbiór kluczy, aż po obsługę gwarancyjną. Za realizację nowego narzędzia odpowiada wrocławski software house Intratic (Grupa Unity).
Magazyny energii do fotowoltaiki będą zyskiwać na znaczeniu
Zmiany w zasadach rozliczeń prosumenckich przeraziły wiele osób planujących inwestycje w fotowoltaikę. Nowy sposób rozliczania nadwyżek wyprodukowanej energii elektrycznej faktycznie jest mniej korzystny, ale nie musi to oznaczać spadku opłacalności

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post