Czym są zmowy cenowe?
Zmowa cenowa to umowa między przedsiębiorstwami lub dużymi korporacjami, które świadczą takie same usługi. Celem porozumienia jest ustalenie wysokiej ceny i utrzymywanie jej na jednakowym poziomie. Zmowa znajduje zastosowanie wśród firm specjalistycznych, które nie posiadają konkurencji. Porozumienie pozwoli generować nawet podwójne zyski. Czy działanie takie jest zgodne z prawem?
Okazuje się, że zmowa cenowa to działanie łamiące prawo antymonopolowe. Przede wszystkim dlatego, że przedsiębiorstwa wykorzystują niszę na rynku i ustalają wygórowane ceny za usługi, które są warte przynajmniej 1/3 mniej. Oprócz tego nie pozostawiają wyboru konsumentom, którzy skazani są na przepłacanie.
Każda korporacja, która podpisała porozumienie o zmowie cenowej może obawiać się wysokiej kary finansowej. Może sięgać nawet 10% całorocznych zysków. To kara bardzo dotkliwa i wpływająca na ogólną kondycję firmy.
Można domagać się odroczenia kary lub jej zmniejszenia. Dotyczy to sytuacji, w których przedsiębiorstwo biernie uczestniczyło w zmowie lub nie zastosowało się do wszystkich zastrzeżeń. Kara w najlepszym wypadku może zostać obniżona o połowę.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Co oznacza pomoc de minimis?
W ustawie dotyczącej podatków zawarte są przepisy, które uwzględniają możliwość pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wszystkich podatków. Mówiąc konkretniej pomoc polega na przełożeniu terminu zapłacenia podatku lub rozłożeniu jego
Faktury korygujące in plus – kiedy odliczyć naliczony podatek?
Zgodnie z przepisami podatkowymi prawo do obniżenia kwoty należnego podatku powstaje w rozliczeniu, w którym podatnik dostał fakturę lub w ciągu dwóch następnych okresów rozliczeniowych. W przypadku, gdy nabywca towaru
Jak oszczędzić na biurze?
Prowadzenie własnej firmy jest związane z wieloma kosztami, które, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, bywają zbyt obciążające. Są sposoby pozwalające zredukować wydatki związane z prowadzeniem własnej działalności – dzięki temu firma
Jak wygląda garderoba pracownika korporacji?
W ostatnim czasie znacznie zmieniło się podejście korporacji do kwestii ubioru. Każda firma wprowadza odrębne przepisy dotyczące konkretnych kolorów ubrań, krojów i połączeń różnych części garderoby. Czasami przedsiębiorstwa sponsorują jednolite
Efektywne wsparcie sprzedaży i budowanie lojalności
Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Jak ją podtrzymać, aby klient nie szukał alternatywy? Przyjrzyjmy się programom lojalnościowym i wsparcia sprzedaży B2B2C. Jak
Czy warunki pracy poprawiają komfort?
Według badań przeprowadzonych niedawno pracownik szanuje w pracy domową atmosferę, wypłatę oraz miejsce sprawowania powierzonych obowiązków zawodowych. O ile dobre relacje z kolegami i pieniądze są oczywiste, o tyle sporadycznie
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post