13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index

13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index

Dane zebrane w 13. fali badania Bibby MSP Index są optymistyczne – wiele wskazuje na to, że nastroje przedsiębiorców są coraz bardziej pozytywne. Ponad 25% ankietowanych przedsiębiorców z sektora MSP uważa, że pod względem ekonomicznym, kondycja ich firmy w najbliższym czasie ulegnie poprawie (wzrost o 1,6 pkt. proc), a więcej niż połowa (54,4 %) jest zdania, że ich sytuacja finansowa pozostanie bez zmian (wzrost o 2,4 pkt. proc.).

Na czym polega badanie?

Badanie przeprowadzone przez Bibby Financial Services – niezależną firmę faktoringową, specjalizującą się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu pozyskanie informacji na temat aktualnej oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw, ich otoczenia zewnętrznego i klimatu ekonomicznego do prowadzenia biznesu w Polsce.

Wskaźnik Bibby MSP Index wyznaczany jest na podstawie danych zebranych
w badaniu, obrazuje kondycję on firm z grupy MSP. Sprzedaż, poziom zatrudnienia, inwestycje, płynność finansowa i zadłużenia przedsiębiorstw to czynniki, które brane są pod uwagę przy wyznaczaniu Bibby MSP Index.

Ocena i prognozy ogólnego Klimatu ekonomicznego

Analiza danych zebranych podczas badania wykazuje nieznaczną poprawę nastrojów wśród przedsiębiorców. Ponad 1/5 badanych jest zdania, że klimat ekonomiczny
w Polsce w ostatnim półroczu sprzyjał działaniom, w porównaniu z poprzednią edycją badania z października 2016 r.  jest to wzrost o 3,1 pkt. proc.

Głównymi czynnikami utrudniającymi dalszy rozwój firm zdaniem respondentów są: wysokie koszty pracy (62,7%), niepewność związana z nowymi regulacjami
prawno-podatkowymi (51,1%) oraz niejasność przepisów prawnych i handlowych związanych z prowadzoną działalnością (36,6%).

Spoglądając w przyszłość

Bibby Financial Services w swoim raporcie dostarcza również szacunkowych prognoz co do najbliższej (w perspektywie 6 miesięcy) przyszłości przedsiębiorstw.

Jak wynika z zebranych danych aż 30% przedsiębiorców, którzy wzięli udział  w badaniu spodziewa się, że ich sprzedaż wzrośnie (+0,4 pkt. proc.), choć ważniejsze jest, że blisko 45% przedsiębiorców przewiduje, że ich sprzedaż nie spadnie (+ 2,8 pkt. proc.).

Wzrósł również odsetek (o 2,1 pkt. proc.) przedsiębiorców, którzy uważają że ich płynność finansowa nie zmieni się (wynosi on obecnie 57,6%), a o 1,3 pkt. proc. zmniejszył się odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują pogorszenie swojej płynności finansowej.

Najmniejszą różnicą pomiędzy obecną a poprzednią falą, zauważalna jest w kwestii zmian w zatrudnieniu. Branża handlowa w dalszym ciągu boi się wizji redukcji zatrudnienia powiązanego z ustawą zakazującą handlu w niedzielę, z kolei branże budowlana i usługowa tradycyjnie już, planują zwiększać liczbę pracowników w okresie wiosenno-letnim.

Wyniki 13. fali badania rysują się optymistycznie, czy w 14. fali nastroje przedsiębiorców będą jeszcze lepsze? Tego dowiemy się  za kilka miesięcy.

Previous Elektryk – na czym dokładnie polega ta praca?
Next Krajowy sektor finansowy otwarty na innowacje

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Suplementy – chlorofil w płynie

Aż 18-30 % wszystkich chorób, które rozwijają się w miejscu pracy, jest spowodowane przez chemiczne zanieczyszczenie środowiska. Żyjemy w świecie, gdzie natura niewiele już ma wspólnego ze swoją pierwotną, czystą

Wiadomości 0 Comments

Wysyłamy życzenia imienionwe w sieci

Imieniny to nadal prawdziwie polska tradycja, do której nasi rodacy są mocno przywiązani. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że składanie życzeń z tej okazji i wręczanie sobie podarunków nadal jest

Wiadomości 0 Comments

Pełnomocnik ds. jakości – kluczowa rola w zarządzaniu systemem jakości

W dzisiejszym, dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu, utrzymanie wysokiej jakości produktów i usług to priorytet, bez którego trudno myśleć o trwałym sukcesie na rynku. Jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania

Wiadomości 1Comments

Znajdź swoje miejsce na rynku pracy

Budowanie kariery zawodowej jest prawdziwym wyzwaniem. Rynek pracy niesie ze sobą wiele szans na profesjonalny sukces. By jednak wykorzystać jego potencjał, należy wiedzieć, jak to zrobić. Podstawą jest wytyczenie sobie

Wiadomości 0 Comments

Co czwarty pracownik czuje się słabo poinformowany o działaniach firmy

Odpowiednia komunikacja wewnętrzna ma decydujący wpływ na wynik firmy: pracownicy wiedzą, jaki cel jest realizowany i jaki w tym jest ich udział. Jak wynika z badania emplo, ponad 70 proc. pracowników uważa, że

Wiadomości 0 Comments

Wybór kalendarzy książkowych – tygodniowe czy dzienne?

Na rynku co roku pojawiają się nowe pomysły na gadżety z reklamą, mimo to nic nie zastąpi kalendarzy książkowych. Wydają się niepozorne, a jednak są bardzo praktycznym i skutecznym nośnikiem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź