Firmy logistyczne poszukują chętnych do pracy
Rozwijający się rynek usług przyspiesza wzrost branży logistycznej. Oznacza to, że coraz większe będzie też zapotrzebowanie na kadrę, przede wszystkim pracowników operacyjnych – kierowców i magazynierów. W III kwartale tego roku wzrost zatrudnienia przewiduje co siódmy przedsiębiorca z sektora transport/logistyka. Pracodawcy kuszą pracowników stabilnym zatrudnieniem, wsparciem w podnoszeniu kwalifikacji i pakietami socjalnymi.
– Rynek usług w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, co oznacza większe zapotrzebowanie na firmy logistyczne. Przewidujemy, że w okresie najbliższych kilku lat będzie następował dalszy rozwój branży, co oznacza zwiększone zapotrzebowanie na pracowników – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agnieszka Sałek, dyrektor ds. handlowych w Quick Service Logistics Polska.
Polska jest coraz częściej wybierana jako miejsce lokalizacji inwestycji magazynowych przez firmy z e-commerce, a to tylko jeden z wielu sektorów, które zgłaszają większe zapotrzebowanie na takie powierzchnie. Na koniec I kwartału tego roku popyt na powierzchnie magazynowe wyniósł ponad 1 mln mkw., podczas gdy rok temu był na poziomie 680 tys. mkw. Tym samym rośnie zapotrzebowanie firm logistycznych na pracowników. Raport ManpowerGroup dotyczący perspektyw zatrudnienia wskazuje, że w III kwartale 2017 roku zatrudnienie w firmach związanych z transportem i logistyką może wzrosnąć o ok. 13 proc. (po korekcie sezonowej – 11 proc.).
– Największe zapotrzebowanie na rynku występuje w przypadku pracowników operacyjnych, zatem magazynierów i kierowców. W przypadku pracowników biurowych sytuacja wygląda nieco inaczej ze względu na zaawansowane technologie, które są powszechnie wykorzystywane. Mniej osób jest w stanie wykonywać więcej pracy – tłumaczy Sałek.
Analiza ShareHire wskazuje, że w branży logistycznej duże zapotrzebowanie jest także na specjalistów ds. spedycji, operatorów wózków widłowych, pracowników produkcyjnych czy specjalistów ds. sprzedaży usług TSL.
– Podstawowe oczekiwania pracodawców są niezmienne od lat. To uczciwość, otwartość, zrozumienie dla wartości firmy, umiejętność szybkiego uczenia się. Osoby spełniające te kryteria są w stanie znaleźć zatrudnienie u dowolnego pracodawcy – ocenia dyrektor ds. handlowych w Quick Service Logistics Polska.
Rynek pracownika sprawia, że pracodawcy, aby przyciągnąć pracowników, muszą oferować nie tylko konkurencyjne wynagrodzenie, lecz także pozapłacowe bonusy.
– Kluczową kwestią dla każdego pracodawcy, zwłaszcza w branży logistycznej, jest stabilność zespołu. Jesteśmy zainteresowani tym, żeby pracownicy czuli się u nas pewnie i bezpiecznie, co oznacza stałość i pewność zatrudnienia oraz stały pakiet socjalny. Dodatkowo inwestujemy w naszych pracowników, pomagając im podnosić kwalifikacje, np. w zespole magazynierów czy kierowców – wymienia Sałek.
Rozwój technologii sprawia, że część procesów odbywa się w sposób niemal całkowicie zautomatyzowany. Odbieranie, pakowanie towarów czy prace w magazynach mogą już niedługo zostać zdominowane przez roboty.
– Z ciekawością przyglądamy się nowym rozwiązaniom technicznym, np. ciężarówkom bezzałogowym. Wydaje się, że to będzie przyszłość już za kilka najbliższych lat. Nie wszędzie jednak można wyeliminować czynnik ludzki – podkreśla Agnieszka Sałek.
Może to Ci się spodoba
Pięć najpopularniejszych sposobów na promocje firmy. Znasz je?
Budowanie wizerunku firmy i utrwalanie go w świadomości odbiorców to zadanie, z którym codziennie mierzy się wiele zespołów marketingowych zarówno dużych przedsiębiorstw jak i małych startupów. Czy zatem jest to
Firmy inwestują w pracownicze programy emerytalne
Choć pracownicze programy emerytalne nakładają na pracodawców konieczność opłacania wyższej składki za pracownika niż pozostające wciąż sferze planów pracownicze plany kapitałowe, wiele firm decyduje się na ich założenie. Działają one
Na polskim rynku brakuje nawet 30 tys. kierowców. Firmy kuszą wysokimi pensjami, nawet do 7 tys. zł
Brak kierowców w połączeniu z niekorzystnymi regulacjami unijnymi może zachwiać mocną pozycją polskich firm transportowych w Europie. Szacuje się, że na rynku jest obecnie ok. 30 tys. wakatów. Przedsiębiorstwa zachęcają wysokimi pensjami –
Wycena marki na podstawie ekonomicznej wartości produktu
Oszacowanie wartości danej marki nie należy do najprostszych procesów, ponieważ na finalny efekt składa się wiele różnych czynników. Wycena marki dokonywana jest na podstawie ściśle określonych kryteriów, które wyodrębniono na
Media społecznościowe rozwijają ofertę dla reklamodawców
Reklamodawcy mają coraz więcej narzędzi w media społecznościowych. Snapchat wprowadził we wrześniu nowy format, który bazuje na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowy typ reklamy – kanwa – pojawił się także w Instagram Stories.
Innowacje w firmie warunkiem utrzymania się na rynku
Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post