Amortyzacja domku kempingowego
Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może ingerować w okres, w jakim będzie dokonywał amortyzacji.
Dla każdego środka trwałego wybiera się osobno metodę amortyzacji, dlatego kupując większą liczbę domków kempingowych można zdecydować się na kilka metod amortyzacji.
Dokonanie amortyzacji dotyczy tylko zakupów powziętych w związku z prowadzoną firmą. Domek kempingowy jest środkiem trwałym w chwili, gdy przed wpisaniem go do ewidencji środków trwałych musi być przyjęty do użytku i skończony.
Podstawową metodą amortyzacji jest metoda liniowa, w której suma zakupu domku kempingowego jest rozciągnięta równomiernie na 10 lat.
Przedsiębiorca, którego działalność nie nagromadza dużych kosztów może zrealizować odpisu używanego domku kempingowego w krócej trwającym okresie, podnosząc jednocześnie roczne koszty uzyskania przychodów. Dotyczy to również domków ulepszonych, które są po raz pierwszy zewidencjonowane, jako środki trwałe.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?
Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie
Jak zdobyć serce kontrahenta?
Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są
Ceny na sprzedawanych towarach
Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie
US pomaga małym firmom
Większość przedsiębiorców traktuje Urząd Skarbowy jako niechciana konieczność. Okazuje się, że instytucja ta stara się ocieplać swój wizerunek i proponuje małym firmom kredyty na korzystnych warunkach. Kto może ubiegać się
Czy warto być aktywnym na portalach poświęconych karierze?
Poszukując pracy w Internecie warto zadbać o swój wizerunek i być widocznym na portalach społecznościowych poświęconych karierze i doświadczeniu zawodowemu. Szczegółowe uzupełnienie profilu oraz uczestnictwo w dyskusjach może umożliwić nam
Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?
W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zauważa problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Trudności związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post