Badania z użytkownikami, czyli jak rozpoznać potrzeby rzeczywistych klientów produktu?

Badania z użytkownikami, czyli jak rozpoznać potrzeby rzeczywistych klientów produktu?

Właściciele stron internetowych często nie potrafią w trafny sposób rozpoznać potrzeb swoich klientów. Tymczasem to właśnie jest kluczem do sukcesu, a tym samym osiągania wysokich przychodów ze sprzedaży. Warto więc rozważyć przeprowadzenie badań z użytkownikami, które pozwalają sprawdzić, jakie są realne potrzeby i wymagania potencjalnych klientów.

Dlaczego sklep nie działa tak, jak powinien?

Wydawałoby się, że stronę internetową czy też sklep online wystarczy po prostu odpowiednio zaprojektować. Z tego też powodu przedsiębiorcy wydają sporo pieniędzy na pomoc informatyka, który dobierze właściwą szatę graficzną, a także użyje narzędzi, dzięki którym witryna stanie się funkcjonalna. Tymczasem właściciele sklepów internetowych często zapominają o samych klientach, ich potrzebach i wymaganiach. Paradoksalnie, nie chodzi tutaj o przeprowadzanie ankiet, na które decyduje się bardzo wielu przedsiębiorców. Wszystko dlatego, że ankiety dają jedynie pogląd na to, jak sklep oceniają potencjalni klienci. Nie pozwalają jednak znaleźć odpowiedzi na pytania, skąd się te problemy biorą oraz w jaki sposób można im przeciwdziałać. To już pozostaje domysłem właściciela witryny, a nie wynika bezpośrednio z opinii klienta. Dlatego też o wiele lepszym rozwiązaniem okazują się być badania UX, których przeprowadzenie dobrze jest zlecić specjalistom.

Badania z użytkownikami – na czym polegają?

Badania z użytkownikami polegają na obserwacji zachowań osób, które korzystają z konkretnej witryny bądź ze sklepu internetowego. Badania mogą mieć charakter stacjonarny bądź zdalne, możemy przeprowadzać je z moderatorem bądź bez niego. Wszystko zależy od tego, jakie dokładnie informacje chcemy pozyskać i jakim budżetem dysponujemy. W praktyce najwięcej firm decyduje się na przeprowadzenie badań moderowanych zdalnych, gdyż użytkownik wykonuje zadania w przyjaznym dla siebie środowisku, na przykład w domu. Dzięki temu możemy obserwować jego zachowania i reakcje w naturalnym dla siebie otoczeniu, które nie wywiera na nim żadnego wpływu. Badania zdalne niemoderowane są nieco tańszym rozwiązaniem, dlatego też polecane są one w szczególności firmom z ograniczonym budżetem. Pozostaje pytanie, jaki dokładnie jest cel przeprowadzania badań z użytkownikami? Otóż właściciel sklepu lub strony internetowej powinien uzyskać informacje o słabych punktach, które mogą sprawiać użytkownikom problemy. Z pozoru oczywiste rozwiązania mogą okazać się problematyczne dla samych zainteresowanych, czyli dla użytkowników strony. Co więcej, tego rodzaju badania pozwalają być bardziej konkurencyjnym na rynku, bowiem dopasowują wygląd i funkcjonalność danej witryny do aktualnych potrzeb użytkowników. Warto mieć na uwadze, że badania z użytkownikami mogą być przeprowadzone zarówno w przypadku nowo powstałych stron czy sklepów, jak i tych, które działają na rynku już od dłuższego czasu. Powodem przeprowadzenia badań bardzo często jest zmniejszony ruch na stronie bądź mniejsza ilość zamówień, jaką składają klienci nawet w krótkim okresie czasu.

Previous Księgowość spółki z o.o. – online czy tradycyjna?
Next Praca dla kasjera - solidne zatrudnienie, szerokie perspektywy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Najważniejsze etapy postępowania karnego

Postępowanie karne składa się z kilku etapów: na każdym z nich przeprowadzane są ściśle określone procedury, które pozwalają sprawnie i skutecznie wykrywać przestępstwa, a finalnie wykonać wyrok wobec sprawcy. W

Wiadomości 0 Comments

Regulamin BHP a prawo autorskie

Projekty oraz rozwiązania stosowane w związku z zajmowanym stanowiskiem także chronione są prawem autorskim. Oznacza to, że wszystkie wytwory będące wynikiem działań intelektualnych powinny stanowić własność pracownika. Jak sytuacja kształtuje

Wiadomości 1Comments

Pomocnik magazyniera

Trudno prowadzić działalność gospodarczą bez odpowiedniego wyposażenia. Warto zadbać o nie już na początku działalności, a wtedy praca będzie zorganizowana lepiej. Firmy, które posiadają magazyny powinny posiadać sprzęt do odpowiedniego

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja branży poligraficznej w Polsce

Blisko 40 proc. Polaków czyta przynajmniej jedną książkę w ciągu roku. Choć poziom czytelnictwa znajduje się na niskim poziomie, to coraz częściej kupujemy książki. Rośnie też liczba publikowanych tytułów, od roku

Wiadomości 0 Comments

Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online

Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej.

Wiadomości 0 Comments

Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys

3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź