Bezpieczne związki banków i firm

Bezpieczne związki banków i firm

Polscy przedsiębiorcy chwalą współpracę ze swoimi bankami i chętnie wiążą się z nimi na dłużej. Wybierając bank do współpracy, polskie spółki zwracają uwagę przede wszystkim na kompleksowość oferty oraz profesjonalne doradztwo. Rośnie także znaczenie bankowości mobilnej jako elementu wyróżniającego bank spośród licznej konkurencji.

Firmy lojalne wobec banków

Mała polska firma musi być szczególnie niezadowolona ze swojego banku, aby rozważyć jego zmianę na inny – tak wynika z najnowszego badania PwC i Indicatora*. Aż 73% z 1008 firm z obrotami do 5 mln zł pozytywnie ocenia główny bank, z jakim aktualnie współpracuje.

Czy związki największych polskich spółek i banków są równie trwałe? Okazuje się, że tak.

– Potwierdzeniem szczególnej więzi łączącej duże firmy z bankami może być wysoki indeks lojalności największych polskich spółek, zaprezentowany w badaniu GFK Polonia „Monitor Finansowy Firm 2014″**. Zaproszeni przedsiębiorcy twierdzili, że ich bank jest instytucją godną zaufania i polecenia, szanującą swoich klientów i oferującą dobre produkty. W porównaniu z wynikami z roku ubiegłego, kilka banków – w tym Bank Millennium – odnotowało również wzrost wskaźników świadczących o satysfakcji klientów – NPS oraz potencjale marki – BPI. Wyniki te świadczą o stałym podnoszeniu standardów obsługi Klientów oraz nawiązywaniu silniejszych relacji pomiędzy bankiem a Klientem -mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

Oferta, doradztwo, mobilność

Na podstawie raportu GFK Polonia można stwierdzić, że dla dużych przedsiębiorstw najważniejsze elementy codziennej współpracy z bankiem to m.in. szybka realizacja płatności krajowych, zatrudnianie kompetentnych pracowników operacyjnych oraz nowoczesne kanały dystrybucji. Istotne są też kwestie związane z doradztwem i dostępnością obsługi – rozbudowana sieć oddziałów, dogodne godziny otwarcia placówek czy możliwość obsługi spraw firmy oraz osobistych u jednego doradcy. Badanie PwC i Indicatora pokazuje, że małe firmy stawiają na długoletnią współpracę z wybranym bankiem przede wszystkim ze względu na ogólne zadowolenie z usług (27 proc.), niskie koszty (23,7 proc.), zaufanie i profesjonalną, szybką obsługę (19,1 proc. i 18,5 proc.).

Przedstawiciele wszystkich firm są natomiast zgodni co do jednego – przyszłością polskiej bankowości są usługi mobilne. Jak zauważają PwC i Indicator, z aplikacji mobilnych korzysta już 20 proc. firm, wśród nich niemal 20 proc. wykonuje ponad 50 proc. transakcji mobilnie. – Przedstawiciele dużych spółek niezmiennie od wielu lat deklarują, że najważniejszymi kryteriami wyboru głównego banku są dla nich kompleksowość oferty produktowej oraz wiarygodność danej instytucji. W bankowości przedsiębiorstw rozwiązania i oferty są jednak porównywalne, dlatego tak istotnym czynnikiem jest wysoki poziom obsługi i doradztwa. Obserwujemy także wzrost znaczenia bankowości elektronicznej i mobilnej. Dostęp do innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie staje się coraz ważniejszy w procesie obsługi klienta i pozwala poszczególnym bankom wyróżnić się na tle konkurencji – podsumowuje Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

* Badanie „Mikro firmy na rynku bankowym” zrealizowane przez Indicator dla PwC, październik 2014

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK Polonia w okresie 23 czerwca – 22 sierpnia 2014 r. na reprezentatywnej próbie 1046 przedsiębiorców (firmy o obrotach powyżej 5 mln zł, działające w Polsce).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Inwestujący w fundusze w 2014 r. zarobili przeciętnie 1,82%
Next Oszczędzanie – tym razem musi się udać!

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zarządzanie wynajmem mieszkań – przewodnik dla inwestorów

Zarządzanie wynajmem mieszkań to proces wymagający precyzyjnego planowania i skutecznego wdrażania strategii. Właściwe podejście do tej dziedziny pozwala nie tylko generować stabilne przychody, ale także zwiększać wartość nieruchomości. Bez względu

Wiadomości 1Comments

Nieruchomości, złoto, antyki czy produkty bankowe – w co inwestować?

Eksperci od finansów są zgodni co do jednego – przechowywanie oszczędności na koncie osobistym, które ma niskie lub zerowe oprocentowanie, to błąd. Znacznie korzystniej jest posiadany kapitał zainwestować, a dzięki

Wiadomości 0 Comments

Program „Rodzina 500 plus” na celowniku cyberprzestępców

Start rządowego programu „Rodzina 500 plus” spowodował nasilenie ataków phishingowych, czyli prób wyłudzenia ważnych danych przez łudząco podobne do oryginalnych strony internetowe. Z danych CERT Orange Polska wynika, że między styczniem

Wiadomości 1Comments

Pieczątki – tu liczy się precyzja

Firmowa pieczątka nie jest nowością. Przedsiębiorcy posługują się tym narzędziem od wielu lat. Dzięki niej, nie jest konieczne wypełnianie wielu pól na urzędowych formularzach i łatwiejsze jest adresowanie kopert. Z

Wiadomości 0 Comments

Windykacja długów? Nie taka straszna! Sprawdź, jak możesz się dogadać z wierzycielem

Windykacja długów – brzmi groźnie? Być może. Ale w rzeczywistości nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jeśli i Ty, podobnie jak wielu Polaków, zmagasz się ze zobowiązaniami finansowymi, wcale

Wiadomości 0 Comments

Globalne wydatki na reklamę sięgną w tym roku 538 mld dol

Pozycja internetu oraz mediów cyfrowych jako motorów wzrostu rynku reklamowego jest niezagrożona. W tym i przyszłym roku wydatki na tego rodzaju promocję mają wzrosnąć o kilkanaście procent. Tracić natomiast nadal będą media drukowane,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź