Bezpieczne związki banków i firm
Polscy przedsiębiorcy chwalą współpracę ze swoimi bankami i chętnie wiążą się z nimi na dłużej. Wybierając bank do współpracy, polskie spółki zwracają uwagę przede wszystkim na kompleksowość oferty oraz profesjonalne doradztwo. Rośnie także znaczenie bankowości mobilnej jako elementu wyróżniającego bank spośród licznej konkurencji.
Firmy lojalne wobec banków
Mała polska firma musi być szczególnie niezadowolona ze swojego banku, aby rozważyć jego zmianę na inny – tak wynika z najnowszego badania PwC i Indicatora*. Aż 73% z 1008 firm z obrotami do 5 mln zł pozytywnie ocenia główny bank, z jakim aktualnie współpracuje.
Czy związki największych polskich spółek i banków są równie trwałe? Okazuje się, że tak.
– Potwierdzeniem szczególnej więzi łączącej duże firmy z bankami może być wysoki indeks lojalności największych polskich spółek, zaprezentowany w badaniu GFK Polonia „Monitor Finansowy Firm 2014″**. Zaproszeni przedsiębiorcy twierdzili, że ich bank jest instytucją godną zaufania i polecenia, szanującą swoich klientów i oferującą dobre produkty. W porównaniu z wynikami z roku ubiegłego, kilka banków – w tym Bank Millennium – odnotowało również wzrost wskaźników świadczących o satysfakcji klientów – NPS oraz potencjale marki – BPI. Wyniki te świadczą o stałym podnoszeniu standardów obsługi Klientów oraz nawiązywaniu silniejszych relacji pomiędzy bankiem a Klientem -mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.
Oferta, doradztwo, mobilność
Na podstawie raportu GFK Polonia można stwierdzić, że dla dużych przedsiębiorstw najważniejsze elementy codziennej współpracy z bankiem to m.in. szybka realizacja płatności krajowych, zatrudnianie kompetentnych pracowników operacyjnych oraz nowoczesne kanały dystrybucji. Istotne są też kwestie związane z doradztwem i dostępnością obsługi – rozbudowana sieć oddziałów, dogodne godziny otwarcia placówek czy możliwość obsługi spraw firmy oraz osobistych u jednego doradcy. Badanie PwC i Indicatora pokazuje, że małe firmy stawiają na długoletnią współpracę z wybranym bankiem przede wszystkim ze względu na ogólne zadowolenie z usług (27 proc.), niskie koszty (23,7 proc.), zaufanie i profesjonalną, szybką obsługę (19,1 proc. i 18,5 proc.).
Przedstawiciele wszystkich firm są natomiast zgodni co do jednego – przyszłością polskiej bankowości są usługi mobilne. Jak zauważają PwC i Indicator, z aplikacji mobilnych korzysta już 20 proc. firm, wśród nich niemal 20 proc. wykonuje ponad 50 proc. transakcji mobilnie. – Przedstawiciele dużych spółek niezmiennie od wielu lat deklarują, że najważniejszymi kryteriami wyboru głównego banku są dla nich kompleksowość oferty produktowej oraz wiarygodność danej instytucji. W bankowości przedsiębiorstw rozwiązania i oferty są jednak porównywalne, dlatego tak istotnym czynnikiem jest wysoki poziom obsługi i doradztwa. Obserwujemy także wzrost znaczenia bankowości elektronicznej i mobilnej. Dostęp do innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie staje się coraz ważniejszy w procesie obsługi klienta i pozwala poszczególnym bankom wyróżnić się na tle konkurencji – podsumowuje Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.
* Badanie „Mikro firmy na rynku bankowym” zrealizowane przez Indicator dla PwC, październik 2014
** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK Polonia w okresie 23 czerwca – 22 sierpnia 2014 r. na reprezentatywnej próbie 1046 przedsiębiorców (firmy o obrotach powyżej 5 mln zł, działające w Polsce).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Co wpływa na pozytywną decyzję kredytową?
Potrzebujesz szybko gotówki i zdecydowałeś się na pożyczkę pozabankową? Zanim złożysz wniosek, dowiedz się, jakie czynniki wpływają na wydanie pozytywnej decyzji kredytowej. Czy wiesz, że możesz poprawić swoją zdolność kredytową
Zbyt duża liczba regulacji ogranicza rolnikom w UE dostęp do innowacyjnych środków ochrony roślin
Przeregulowany rynek blokuje innowacyjność w rolnictwie. Wprowadzanie nowych technologii blokuje cena i brak wiedzy. W takiej sytuacji rolnicy sięgają po inne rozwiązania, w tym poprzez nielegalne kanały. W Europie niemal 10 proc. wszystkich
Polacy niewiele odkładają na przyszłość. Zmienić mają to ulgi zapowiadane przez resort M. Morawieckiego
Tylko co trzeci Polak ma długofalowy plan finansowy, który obejmuje okres dłuższy niż 12 miesięcy. Jeszcze mniej osób odkłada z myślą o przyszłej emeryturze. Na tle państw OECD, odsetek osób oszczędzających w Polsce
Polska w ogonie krajów Europy pod względem cyfryzacji gospodarki
Polska jest wśród czterech krajów najszybciej przeprowadzających proces cyfryzacji – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie ThinkTankCyfrowy.pl przez Polityka Insight. Pod względem stopnia cyfryzacji gospodarki wciąż jednak daleko nam do czołówki. Spośród
Czym charakteryzuje się aktywna sprzedaż?
Praktycznie każdy mniejszy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak ciężko w dzisiejszych czasach prowadzić i finansować działalność gospodarczą. Wielu klientów woli chodzić do większych sklepów, sławnych marek, wybiera centra handlowe i
Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym
Promocja polskiej żywności na nowych rynkach i wsparcie dla eksportu to największe wyzwania, jakie czekają rolnictwo w 2018 roku – ocenia dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post