Biura na wynajem, czyli sale na godziny
Co łączy wolnych strzelców i mikroprzedsiębiorców z trenerami biznesu? Ci ostatni szkolą swoich podopiecznych, by w jak najefektywniejszy sposób angażowali się w swoją pracę i jej otoczenie. Łączy ich także środek doraźny szkolenia – sala konferencyjna. Pomieszczenie, które przybierać może najrozmaitsze formy, ceny i wyposażenie.
Nie tylko sala
Organizacja szkoleń w salach konferencyjnych wychodzi daleko poza opłacenie samego pomieszczenia. Wykorzystanie sprzętu ośrodka, obsługa z cateringiem, ewentualny nocleg (jeśli szkolenie trwa dłużej niż dzień) – biorąc pod uwagę grupę 20 osób, rachunek organizatora takiego szkolenia liczony jest w tysiącach, jak nie dziesiątkach tysięcy złotych. Warto wyłapywać darmowe szkolenia w ramach projektów unijnych lub szwajcarskich. Koordynator grupy czuwa nad prawidłowymi transakcjami i wystawianiem faktur, natomiast cała nauka-zabawa zaliczana jest jako koszt zagranicznych inwestorów.
Wyposażenie
Sale konferencyjno-wykładowe nie przez przypadek kojarzymy z wielkimi ośrodkami. Warszawa, Kraków, Wrocław – wojewódzkie stolice raczą nas licznymi ofertami najmu sal o przeróżnych parametrach. Pod rozmowy coachingowe organizator przeznaczy mniejszy gabinet, z kolei szkolenia-wdrożenia dla dużej grupy pracowników IT organizowane są w klimatyzowanych pomieszczeniach i na co najmniej kilkunastu stanowiskach komputerowych. Projektory, rzutniki i flipcharty przeważnie są za darmo, organizatorzy dopłacają do 20-30 złotych do ceny za wynajem sal na godziny. Kwota dotyczy multimedialnego sprzętu, który jest udostępniany przez ośrodek.
Ośrodki konferencyjne biorą pod uwagę usadowienie słuchaczy względem szkoleniowców. Kwestia prowadzącego i ogólnego dostępu do projektora z każdego zaułka sali jest ważna – audytorium przybiera postaci litery „U” (tak zwana podkowa), „O” (na schemat kwadratowego stołu), rzadziej spotykane są rozwiązania szkolne (ławki) czy teatralno-kinowe. Dwa ostatnie stosowane są na dużych szkoleniach w grupach powyżej 50-100 osób.
Dla każdego, kto przekazuje
Z sali panelowo-dyskusyjnych poza szkoleniowcami „miękkimi” skorzystają także inni. Administratorzy nieruchomości, prezesi fundacji, stowarzyszeń czy klubów, handlowcy i konsultanci w sprzedaży detalicznej, korepetytorzy. Wszyscy przedstawiciele tych grup znajdą dla siebie odpowiednią salę w centrach szkoleniowych. Zarówno wielkich miast pokroju Warszawy, jak i mniejszych ośrodkach (Radom, Białystok). Jakość sprzętu multimedialnego i możliwość wyboru gabarytów sal jest większa w dużych, wojewódzkich ośrodkach.
Ceny
Klienta płacącego za godziny z trenerem, prezesem czy dyrektorem szczególnie interesują stawki za godzinę i dzień szkoleniowy. Przyjęło się, że organizator wylicza poszczególne koszty (materiały, obiad, sprzęt) i kwotą wyjściową operuje już przy ofercie szkolenia.
Gabinet coachingowy oscyluje w granicach 20 złotych za godzinę zegarową i 130 złotych za dzień szkoleniowy (8 godzin z przerwami kawowymi i na obiad). Sale rekrutacyjne na kilka osób to koszt rzędu 21-28 złotych za godzinę, a komputerowe z klimatyzacją podchodzą do 50 złotych za godzinę. Razem z nimi rosną stawki za dzień szkoleniowy – w droższych propozycjach cena przekroczy 500 złotych. Wymienione stawki nie obejmują cateringu i wyposażenia multimedialnego. Fachowcy z długoletnim stażem szkoleniowym dysponują własnym sprzętem i materiałami, dzięki czemu oszczędzają na ostatnim z kosztów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Polskie start-upy są bardzo innowacyjne i zwiększają zatrudnienie
Co siódma krajowa firma we wczesnym stadium rozwoju (tzw. start-up) prowadzi działalność patentową. Wśród pozostałych przedsiębiorstw odsetek ten wynosi około promila. Start-upy jednak z rezerwą podchodzą do zewnętrznych źródeł finansowania. Dotychczas
Na czym polega Real-Time Marketing?
Real-Time Marketing jest strategią przewidującą reagowanie tak na wydarzenia, jak i zachowania odbiorców w czasie, który będzie maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Cel taki można osiągnąć dzięki systemowi Marketing Automation zajmującego
4 zalety współpracy z doradcą kredytowym
Nie da się ukryć, że każdy z nas w życiu prędzej czy później będzie musiał zdecydować się na zaciągnięcie kredytu. Może przytrafić się nam bowiem wiele sytuacji, w których będziemy
Jak nowoczesne technologie wspierają biznes?
Technologie nie tylko ułatwiają prowadzenie biznesu, ale także zmieniają go. Mają wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwami oraz na podejmowanie strategicznych decyzji. Dziś trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę bez dostępu do zaawansowanych
Jaką metodę reklamy wybrać w sieci?
Prowadzenie działalności przy użyciu Internetu nie jest obecnie nowinką. Marketing rozwija się wszędzie, także w e-przestrzeni mamy z nim do czynienia. Jednymi z jego składników jest pozycjonowanie stron www oraz
Start-up – czyli rozwój internetowych przedsiębiorstw
W obecnych czasach Internet umożliwia nam coraz więcej rozwiązań. Działalność w sieci jest coraz bardziej powszechna i założenie e-biznesu nie jest już żadnym ewenementem. Jednak wbrew pozorom jest to jeszcze
1 Comment
grzegorsz
11 sierpnia, 15:20