Ceny na sprzedawanych towarach
Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie jest niezgodne z ustawą oraz surowo karane.
Najuczciwsze jest naklejanie ceny na każdym jednostkowym produkcie, ponieważ klient może być pewny ile za płaci za wybrany produkt. Jeśli trzeba szukać tej informacji na półce wiele osób się zniechęca w obawie o dużą kwotę do zapłaty.
Wiele firm stosuje różne strategie marketingowe, które mają skłaniać do zakupu towarów i interesujących produktów. Często jednak trzeba dotrzeć do ceny, co w wielu przypadkach jest celowym działaniem. Robi się tak, aby wprowadzić w błąd konsumenta lub przez niedopowiedzenie sprzedać towar. Jest to oczywiście niezgodne z prawem i powinno zostać zgłoszone do odpowiednich instytucji.
Niejednokrotnie duże korporacje oszczędzają i nie chcą naklejać metek na towary. Oprócz tego należałoby poświęcić czas konkretnego pracownika, który by to zrobił. Zatem aby nie tracić podwójnie rezygnują z uczciwych praktyk.
Należy pamiętać, że ukrywanie lub podawanie błędnej ceny jest działaniem wbrew prawom konsumenta i zwykle jest bardzo surowo karane.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Jakie powinności ciążą na sekretarce?
Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna
Pożyczka gotówkowa na rozwój firmy
Własny foodtruck z hiszpańskimi tapas. Mała kwiaciarnia w kamienicy. Prywatne przedszkole, zakład stolarski, warsztat dronów. Każdy pomysł na biznes ma szansę na sukces. Ale realizacja każdego biznesplanu wymaga nakładów finansowych.
Działalność koncesjonowana – wady i zalety
Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych.
Którą metodę amortyzacji wybrać?
Amortyzacja to sposób naliczania kosztów, którą stosują przede wszystkim przedsiębiorcy. Aczkolwiek aktualnie na rynku dostępnych jest co najmniej kilka metod amortyzowania. Która z nich jest najkorzystniejsza i dlaczego? Na wstępie
Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki
JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla
Czy firmy powinny organizować grupową integrację?
Nie od dziś wiadomo, że prawidłowe stosunki między pracownikami to fundament zdrowej atmosfery w pracy. W związku z tym każdy przełożony musi dbać o nawiązanie więzi zawodowych lub ich poprawianie.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post