Ceny na sprzedawanych towarach

Ceny na sprzedawanych towarach

Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie jest niezgodne z ustawą oraz surowo karane.

Najuczciwsze jest naklejanie ceny na każdym jednostkowym produkcie, ponieważ klient może być pewny ile za płaci za wybrany produkt. Jeśli trzeba szukać tej informacji na półce wiele osób się zniechęca w obawie o dużą kwotę do zapłaty.

Wiele firm stosuje różne strategie marketingowe, które mają skłaniać do zakupu towarów i interesujących produktów. Często jednak trzeba dotrzeć do ceny, co w wielu przypadkach jest celowym działaniem. Robi się tak, aby wprowadzić w błąd konsumenta lub przez niedopowiedzenie sprzedać towar. Jest to oczywiście niezgodne z prawem i powinno zostać zgłoszone do odpowiednich instytucji.

Niejednokrotnie duże korporacje oszczędzają i nie chcą naklejać metek na towary. Oprócz tego należałoby poświęcić czas konkretnego pracownika, który by to zrobił. Zatem aby nie tracić podwójnie rezygnują z uczciwych praktyk.

Należy pamiętać, że ukrywanie lub podawanie błędnej ceny jest działaniem wbrew prawom konsumenta i zwykle jest bardzo surowo karane.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Jak efektownie wejść w branżę kosmetyczną?
Next Obowiązki zawodowe a karmienie piersią

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Czy faktury elektroniczne mają przyszłość w Polsce?

Podany do wiadomości publicznej jakiś czas temu projekt resortu finansów dotyczy dostarczania faktur elektronicznych, zasad ich katalogowania oraz dostępu do nich przez podmioty kontroli skarbowej i organy podatkowe. Celem tego

E-faktury muszą spełniać określone wymagania

Coraz powszechniejsze staje się dokumentowanie transakcji za pomocą e-faktur. Wystawianie faktur elektronicznych ma szereg zalet. Stosowne oprogramowanie komputerowe  umożliwia korzystanie z baz zbierających dane kontrahentów i sprzedawanych towarów oraz usług.

Mała firma 0 Comments

Innowacyjne polskie start-upy na celowniku inwestorów zagranicznych. Zaangażowanie polskich koncernów wciąż niewielkie

Polska na czele krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby start-upów. Z coraz większą uwagą przyglądają im się zagraniczni inwestorzy. Dotyczy to szczególnie najbardziej innowacyjnych firm. W ich rozwoju mogłoby pomóc

Mała firma 1Comments

Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?

Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak

Mała firma 0 Comments

Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?

Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku

Mała firma 1Comments

Jak uzyskać prokurę?

Przedsiębiorcy i właściciele własnych biznesów to osoby zapracowane, które nie mają za wiele wolnych chwil, aby stawiać się w umówionych miejscach oraz sądach. Dlatego też powstała prokura, wyjątkowy typ pełnomocnictwa,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź