Ceny na sprzedawanych towarach

Ceny na sprzedawanych towarach

Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie jest niezgodne z ustawą oraz surowo karane.

Najuczciwsze jest naklejanie ceny na każdym jednostkowym produkcie, ponieważ klient może być pewny ile za płaci za wybrany produkt. Jeśli trzeba szukać tej informacji na półce wiele osób się zniechęca w obawie o dużą kwotę do zapłaty.

Wiele firm stosuje różne strategie marketingowe, które mają skłaniać do zakupu towarów i interesujących produktów. Często jednak trzeba dotrzeć do ceny, co w wielu przypadkach jest celowym działaniem. Robi się tak, aby wprowadzić w błąd konsumenta lub przez niedopowiedzenie sprzedać towar. Jest to oczywiście niezgodne z prawem i powinno zostać zgłoszone do odpowiednich instytucji.

Niejednokrotnie duże korporacje oszczędzają i nie chcą naklejać metek na towary. Oprócz tego należałoby poświęcić czas konkretnego pracownika, który by to zrobił. Zatem aby nie tracić podwójnie rezygnują z uczciwych praktyk.

Należy pamiętać, że ukrywanie lub podawanie błędnej ceny jest działaniem wbrew prawom konsumenta i zwykle jest bardzo surowo karane.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Jak efektownie wejść w branżę kosmetyczną?
Next Obowiązki zawodowe a karmienie piersią

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Jakie powinności ciążą na sekretarce?

Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna

Mała firma 0 Comments

Pożyczka gotówkowa na rozwój firmy

Własny foodtruck z hiszpańskimi tapas. Mała kwiaciarnia w kamienicy. Prywatne przedszkole, zakład stolarski, warsztat dronów. Każdy pomysł na biznes ma szansę na sukces. Ale realizacja każdego biznesplanu wymaga nakładów finansowych.

Mała firma 0 Comments

Działalność koncesjonowana – wady i zalety

Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych.

Mała firma 0 Comments

Którą metodę amortyzacji wybrać?

Amortyzacja to sposób naliczania kosztów, którą stosują przede wszystkim przedsiębiorcy. Aczkolwiek aktualnie na rynku dostępnych jest co najmniej kilka metod amortyzowania. Która z nich jest najkorzystniejsza i dlaczego? Na wstępie

Mała firma 0 Comments

Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki

JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla

Mała firma 1Comments

Czy firmy powinny organizować grupową integrację?

Nie od dziś wiadomo, że prawidłowe stosunki między pracownikami to fundament zdrowej atmosfery w pracy. W związku z tym każdy przełożony musi dbać o nawiązanie więzi zawodowych lub ich poprawianie.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź