Charakterystyka zatorów płatniczych

Charakterystyka zatorów płatniczych

Wiele firm w Polsce notuje nieustanne i cyklicznie się powtarzające zatory płatnicze. Problem dotyczy przedsiębiorstw, które nie księgują terminowo należności od swoich kontrahentów. Jest to działanie dość powszechne i coraz częściej spotykane. Jak radzić sobie z zatorami płatniczymi?

Obecny w każdej dziedzinie kryzys miał ogromny wpływ na rozwój zjawiska i przyczynił się do problemów finansowych wielu przedsiębiorców. Częste kłopoty z płatnościami to w zasadzie codzienność. Coraz rzadziej zdarza się, żeby pieniądze były przelewane na czas.

Zatory finansowe najbardziej dotykają małe firmy, które nie generują dużych zysków i każdy przelew to walka o kolejne dni czy miesiące na rynku. Duże korporacje nie notują podobnych komplikacji, ponieważ tam kontrakty opiewają na większe sumy i brak gotówki nie stanowi ogromnego problemu.

Zadłużeni klienci są często powodem do utraty płynności finansowej oraz niepewnej sytuacji materialnej. Często zatory stają się powodem upadłości lub zawieszenia działalności. Jest to zdecydowanie niekomfortowe i trudne dla wielu przedsiębiorców.

Zgodnie z badaniami z poprzedniego roku przeciętna firma posiada około 5 tys. zł zadłużenia. Jest to jednak średnia, zatem zdarzają się dużo wyższe deficyty na kontach.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak promować usługi pogrzebowe?
Next Pensja za nierzetelne wykonywanie obowiązków

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Poprawia się sytuacja w segmencie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

Po pogorszeniu nastrojów w sektorze MŚP w I kwartale roku teraz widać ich znaczącą poprawę – wynika z Barometru EFL. Bardziej optymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży produktów i usług. Statystyki GUS pokazują też, że

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Mała firma 2 komentarze

Inkubator przedsiębiorczości – propozycja dla studentów

Z jednej strony rynek potrzebuje nowych produktów, potencjału wykształconych ludzi i rozwiązań, które proponuje nauka, z drugiej zaś, przedsiębiorczy studenci chcący wdrażać w życie swoje idee i osiągać sukces w

Mała firma 1Comments

Jak biuro może oszczędzać?

Nieustający kryzys powoduje, że większość przedsiębiorstw potrzebuje oszczędności i próbuje racjonalnie gospodarować posiadanymi środkami. W rzeczywistości przedsiębiorca może wdrożyć podstawowe zmiany, które wpłyną na zmniejszenie wielu kosztów. Jak oszczędzać w

Mała firma 0 Comments

Nowa porównywarka Komorkomat.pl – test abonamentów bez telefonu

Wybierając abonament zazwyczaj rozważamy oferty z dołączonym telefonem. W zależności od jego modelu ceny bywają różne, ale często zdarza się, że już te ze średniej półki oferowane są za symboliczną

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź