Content commerce – format przyszłości w marketingu treści
Branża content marketingowa na całym świecie rozwija się bardzo dynamicznie. Przedsiębiorcy dostrzegli, że tworząc
wysokiej jakości treści, są w stanie zwiększyć sprzedaż. Zobacz, czym jest content marketing, jakie korzyści zapewnia firmom
i w jakim kierunku będzie ewoluował w najbliższej przyszłości.
Content marketing
Marketing treści to strategia komunikacyjna polegająca na tworzeniu wartościowych treści mających w pierwszej kolejności zaciekawić
odbiorcę, a następnie zachęcić do zakupu lub skorzystania z usług. I nie chodzi tutaj o teksty stricte reklamowe, odwołujące się wprost
do emocji i nachalnie nawołujące do natychmiastowego sięgnięcia do portfela.
Wartościowe treści to takie, które są użyteczne dla odbiorców (niezależnie od formatu), oferują odbiorcom pewną wartość dodaną
(teoretyczną, praktyczną czy nawet rozrywkową). Mają walor informacyjny i edukacyjny, a ponadto inspirują do działania. Jednak
przede wszystkim treści muszą być wysokiej jakości. Potencjalny klient musi poczuć, że marka traktuje go z szacunkiem.
W content marketingu ważne są także kanały dystrybucji treści (media własne, zapośredniczone i zewnętrzne).
Co z tego, że przygotujemy fascynujący reportaż promujący dla linii lotniczej jakiś wyjątkowy zakątek świat, jeśli zostanie one
opublikowany w nieodpowiednim miejscu, czyli tam, gdzie nie zagląda nasza grupa docelowa.
Ponadto format treści musi być dostosowany do kanału dystrybucji. Dłuższe filmy lepiej się sprawdzą na YouTube niż w social mediach.
Liczy się spójność marki, treści i kanału, na którym jest prezentowana. Nie można także zapomnieć o promocji. Nawet najlepsze treści
mogą zaginąć w gąszczu Internetu, gdy nie będą odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
Tworzone w ramach content marketingu treści mogą być mniej lub bardziej związane z konkretną ofertą firmy. Trzeba jednak pamiętać,
że mocne eksponowanie marki w content marketingu nie jest dobrym rozwiązaniem, ona powinna być nieco w tle, tak, aby
nachalnością nie zniechęcić odbiorców.
Najczęściej są to teksty promujące pewien styl życia, do praktykowania, którego niezbędne są pewne rekwizyty, czyli rzeczy z oferty
firmy. Konieczne jest dogłębniejsze podejście do problemu, niż e tekstach SEO. Jeśli chcemy wciągnąć czy zaintrygować czytelnika,
zainspirować do działania to nie można się, mówiąc kolokwialnie, prześlizgnąć po temacie.
Zadaniem content marketingu jest coś więcej niż tylko nakłonienie do jednorazowego zakupu, celem jest zbudowanie długotrwałych
relacji z klientami, tak, aby dokonywali zakupów w naszej firmie nieustannie. Nasza marka ma stać się marką pierwszego wyboru w
danej kategorii produktowej.
Marketing treści stawia klienta i jego potrzeby informacyjne w centrum uwagi. Internauci oczekują od firm ciekawych i unikalnych treści,
coraz częściej też takich treści poszukują w firmowych serwisach czy korporacyjnych blogach. A co najbardziej istotne z punktu
widzenia skuteczności 61 proc. konsumentów wierzy w przekaz generowany przez marki („Barometr zaufania Edelmana”).
Treści sprzedają
Content marketing to obecnie najskuteczniejsza technika marketingowa w aspekcie pozyskiwania nowych klientów i generowania
przychodów.
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego dla amerykańskiej agencji Brafton, 60 proc. konsumentów podczas zakupów kieruje się
treściami stworzonymi przez firmę oferującą dany produkt. Ponadto 57 proc. marketingowców dostrzegło przyrost klientów po
uruchomieniu bloga.
Jednak zwiększenie sprzedaży to nie jedyna korzyść z wykorzystania wartościowych treści w komunikacji z klientami, inne to:
● Większy ruch na stronie – internauci chętniej klikają w linki prowadzące do macierzystej strony firmowej zawarte w
wartościowych treściach, niż będących elementem reklamowych banerów czy innych formatów typu pop-up,
● Rozpoznawalność marki – publikowanie wartościowych treści w najpopularniejszych portalach ogólnoinformacyjnych to
najlepszy sposób na wywołanie szumu wokół marki i sprawienie, aby była znana nie tylko wąskiej grupie specjalistów,
● Wizerunek eksperta w danej branży – regularne publikowanie wartościowych treści w branżowych serwisach internetowych
to najlepszy sposób na wykreowanie wizerunku eksperta w danej branży,
● Większe zaufanie do marki – klienci marki, które dzielą się z nimi wiedzą, darzą większym zaufaniem.
● Większa widoczność w wyszukiwarce – wartościowe treści to aktualnie najważniejszy czynnik rankingowy Google.
Wyszukiwarka strony zawierające ciekawe artykuły wyświetla wysoko w wynikach wyszukiwania.
● Pozytywne relacje z klientami – oferując klientom wartościowe treści, sprawisz, że poczują się wyjątkowo dowartościowani.
Content marketing to także najlepszy sposób na odróżnienie się na rynku. W dobie ogromnej konkurencji, gdzie wiele produktów pod
względem innowacyjności, jakości i ceny nie różni się zbytnio, skutecznym wyróżnikiem mogą być treści.
Content commerce
Znaczenie wartościowych treści w komunikacji marketingowej będzie z roku na rok coraz większe. Prognozy przewidują, że w ciągu
najbliższych pięciu lat rynek conetnt marketingu ma urosnąć aż o 420 mld dolarów, to daje wzrost na poziomie 16 procent.
Trend wzrostowy dotyczy także Polski, w roku 2020 agencje odnotowały trzykrotnie wyższe zyski w tym zakresie w porównaniu z
rokiem 2019. Niewątpliwie do tak znaczącego wzrostu wartości rynku przyczyniła się pandemia COVID-19 oraz rozwój branży
e-commerce.
Oczywiście, tak jak wszystko w Internecie, tak też content marketing będzie naturalnie ewoluował w stronę performance marketingu.
Analitycy AdReport wskazują, że artykuły sponsorowane zastąpi format content commerce, czyli artykuły wzbogacone o boksy
reklamowe kierujące bezpośrednio do oferty zleceniodawcy.
Celem jest skrócenie drogi klienta od reklamy do zakupu. Content commerce to wartościowe treści, w których są zawarte aktywne linki
URL. Dzięki nim będzie można monitorować na bieżąco efektywność kampanii.
Ta reorientacja jest wynikiem oczekiwań reklamodawców, którzy coraz częściej od agencji żądają działań przekładających się na
konkretne wyniki sprzedażowe. Treści będą rozliczane nie za odsłony czy udostępnienia, ale za konkretną sprzedaż.
To oczywiście niesie za sobą pewne ryzyko, że artykuły tworzone w ramach marketingu treści staną się nieco inną formą reklamy.
Wydaje się jednak, że konsumenci szybko zaakceptują ten nowy model komunikacji marketingowej.
Wielu specjalistów już dzisiaj wskazuje, że ta skrócona ścieżka od komunikatu do sklepu w praktyce działa. Generowanie sprzedaży
przy pomocy contentu szczególnie sprawdza się w e-commerce, dlatego internetowi przedsiębiorcy, którzy chcą zwiększyć sprzedaż
powinni postawić na ten format.
Podsumowanie
Zmiany społeczne, a szczególnie te związane z konsumpcją mediów (Internet dla większości ludzi już jest jedynym źródłem informacji o
świecie) oraz zmęczenie klasyczną reklamą to czynniki, które powodują, że wartościowe treści w formacie content commerce w
najbliższej przyszłości będą najskuteczniejszym generatorem sprzedaży. I o tym przedsiębiorcy powinni pamiętać przy rozdziale
środków na marketing.
Materiał przygotowany we współpracy ze specjalistami od Marketingu Internetowego – Social Elite
Może to Ci się spodoba
Czy warto wybrać faktoring?
Faktoring to w skrócie finansowanie faktur z odroczonym okresem zapłaty. Jest to usługa dostępna dla firm, które wystawiają swojemu kontrahentom fakturę VAT z odroczonym terminem płatności, podczas gdy same potrzebują
Nowe technologie rewolucjonizują branżę HR
Media społecznościowe oraz nowe technologie na nowo kształtują branżę HR. Z badań wynika, że ponad połowa firm przekształca swoje programy HR-owe, żeby umożliwić pracownikom korzystanie z cyfrowych i mobilnych narzędzi, a co trzecia
Pracodawcy szukają sposobów na zatrzymanie pracowników tymczasowych. Część z nich przejdzie na etat
Z końcem listopada upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy. W wielu firmach, które opierają się w dużej mierze na pracownikach tymczasowych, może to oznaczać zmianę strategii zatrudnienia.
Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?
Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb
Leasing napędza inwestycje mikro- i małych firm
Branża leasingowa sfinansowała w ubiegłym roku aktywa warte 58,1 mld zł. Popularność tej formy finansowania inwestycji rośnie, a leasing jest wybierany najczęściej przez mikro- i małe przedsiębiorstwa. Oprócz samochodów czy ciężkich maszyn można
Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta
W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post