Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych

Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych

Prowadzisz firmę i chcesz sprzedawać więcej? Pragniesz szybko dotrzeć do swoich klientów lub pozyskać nowych? Szukasz skutecznej formy marketingu i utrzymania kontaktów?

Jeśli tak, to pomyśl o skorzystaniu z usług call center! Zobacz, ile korzyści niesie ze sobą telemarketing!

Na czym polega telemarketing

Pomimo rozwoju popularności sprzedaży internetowej skuteczność telemarketingu stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Jego mianem możemy określić ogół działań z wykorzystaniem rozmów telefonicznych w celach sprzedaży produktów i usług oraz promocji marki.

Warto wspomnieć, że telemarketing to nie tylko transakcje sprzedażowe – to również pozyskiwanie bazy leadów, poznanie opinii i potrzeb klientów, umawianie spotkań, a także dbanie o pozytywne odczucia na linii przedsiębiorca – klient.

Rodzaje telemarketingu

Zasadniczo możemy podzielić telemarketing na dwie podstawowe gałęzie:

  • Telemarketing przychodzący (inbound) – polega na odbieraniu połączeń od klientów. Są to wszystkie biura obsługi telefonicznej klienta obejmujące przyjmowanie zamówień i reklamacji, infolinie, HelpDeski czy nawet możliwość zamówienia jedzenia przez telefon w ulubionej restauracji.
  • Telemarketing wychodzący (outbond) – wymaga kontaktu z klientem zainicjowanego przez konsultanta. Mogą być to oferty sprzedażowe, zaproszenia na wydarzenia, umawianie spotkań dla przedstawiciela handlowego, ankiety telefoniczne, zainteresowanie klienta danym produktem, pozyskanie leadów a czasami zwyczajne podtrzymanie relacji.

Usługi Call Center jako wsparcie innych kanałów sprzedażowych

Wiele osób słysząc o telemarketingu od razu odczuwa uprzedzenie. Jest to podyktowane krzywdzącymi stereotypami na temat firm call center i polityki agresywnej sprzedaży.

Tymczasem taka forma marketingu bezpośredniego przynosi wiele korzyści zarówno dla sprzedawcy, jak i osoby po drugiej stronie słuchawki.

Dla klienta profitami będą między innymi:

  • możliwość uzyskania większej ilości informacji w krótkim czasie,
  • dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb,
  • możliwość negocjacji dodatkowych zniżek i promocji,
  • szansa na wyrażenie opinii na temat firmy,
  • szybki kontakt w sprawie zamówień, reklamacji oraz wątpliwości,
  • uzyskanie pomocy zdalnej.

Natomiast dla przedsiębiorcy kontakty telemarketingowe będą doskonałym uzupełnieniem innych kanałów sprzedażowych. Obecnie tylko prowadzenie działań promocyjnych na wielu płaszczyznach gwarantuje wzrost zainteresowania produktem czy usługą.

Szansa na pozyskanie bazy nowych klientów

Firmy typu call center korzystają ze skutecznych narzędzi do pozyskiwania jakościowych leadów (inaczej szans sprzedażowych, czyli danych potencjalnego klienta). Taka taktyka pozwala na zgromadzenie bazy osób, których w dużym prawdopodobieństwie może zainteresować przedmiot sprzedaży. Kontakt telefoniczny z konsumentami teoretycznie potrzebującymi naszych produktów czy usług pozwoli skutecznie zwiększyć konwersje i wpłynąć na nowe rynki dotąd nieobsługiwane.

Optymalizacja kosztów pozyskania klienta

Jeszcze do niedawna panowała opinia, że na usługi call center stać tylko największe firmy i korporacje, gdyż są one drogie. Dziś już wiemy, że ten stan rzeczy dawno się zmienił, a działania telemarketingowe może podjąć właściwie każdy przedsiębiorca chcący sprzedawać na dużą skalę.

Fakt, że konsultant w krótkim czasie jest w stanie skontaktować się z wieloma potencjalnymi klientami sprawia, że staje się on bardziej opłacalny od tradycyjnego handlu osobistego.

Koszty wynajęcia call center zależą od wielu czynników, takich jak skala i zasięg przedsięwzięcia, naszej branży i wymagań czy oczywiście prowizja od transakcji. Średnia cena za godzinę pracy telemarketerów zaczyna się od 25 zł netto.

Usprawnienie obsługi klienta

Wielu klientów preferuje podczas zakupów wykonanie telefonu do danego sklepu w celu zdobycia większej ilości informacji czy rozwiania wątpliwości. Dlatego warto posiadać dział obsługi telefonicznej w firmie. Rozmowa z kompetentnym pracownikiem znacząco wpływa na zaufanie, finalizację zakupu, a w dalszej mierze zadowolenie z obsługi. Jest to również ważne w kwestiach np. reklamacyjnych.

Marketing telefoniczny poprzez właściwe podejście do rozmów pomaga tworzyć więź z klientem, który czuje się zaopiekowany i doceniony.

Łatwa mierzalność konwersji

Telemarketing pozwala na szybkie i łatwe sprawdzenie jego efektywności. Wystarczy przeanalizować ogół połączeń pod kątem tych zakończonych sukcesem (prowadzących do transakcji handlowych lub zgody na spotkanie), biorąc pod uwagę średni czas rozmowy, czy rekordy. Istnieją specjalne narzędzia i wskaźniki analityczne dla kampanii telemarketingowych, wpływające na usprawnienie działań mających zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu

Być może zastanawiasz się, jaki jest sens korzystać z zewnętrznych firm telemarketingowych, jeśli można prowadzić rozmowy z klientami we własnym zakresie. Przede wszystkim call center są wyspecjalizowane w tego rodzaju działaniach oraz:

  • posiadają pracowników, którzy doskonale znają techniki komunikacji marketingowej oraz wiedzą, jak rozmawiać z klientem i w jaki sposób przedstawić ofertę, by była interesująca,
  • korzystają z profesjonalnego oprogramowania, które pozwala na ścisłe dopasowanie grupy odbiorców do branży i generowanie wartościowych leadów,
  • dbają o bezpieczeństwo wrażliwych danych osobowych,
  • są niezawodni i dostępni niemal bez przerwy.

Outsourcing jest korzystny także z racji oszczędności czasu i pieniędzy. Nie musisz otwierać w firmie specjalnego działu do obsługi telefonicznej – takie działanie wymaga sporego nakładu pieniężnego na pracowników, pozyskanie danych, wyposażenie stanowisk pracy, telefony czy oprogramowanie.

Zlecenie telemarketingu firmie zewnętrznej jest szansą na rozwój Twojego przedsiębiorstwa!

Previous Stal nierdzewna - blachy zimnowalcowane. Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Next Czym jest lean manufacturing?

Może to Ci się spodoba

Bodyflying – oryginalny pomysł na imprezę integracyjną

Dobrze zintegrowani pracownicy nie tylko wiedzą o sobie więcej, ale również mogą pracować bardziej efektywnie. Właśnie dlatego imprezy integracyjne od lat cieszą się tak dużym powodzeniem w firmach – zarówno

Mała firma 0 Comments

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą

Firmy pożyczkowe mogą całkowicie zniknąć z rynku

Nowelizacja ustawy o kredycie konsumenckim narzuci restrykcyjne limity prowizji i opłat pobieranych od klientów firm pożyczkowych. Propozycja, którą przedstawił resort sprawiedliwości, zakłada, że koszty pozaodsetkowe mają spaść z obecnych 55 proc. do maksymalnego

Leasing 0 Comments

Czy opłaca się brać auto w leasing?

Prowadzisz działalność gospodarczą i chciałbyś kupić auto na firmę, ale nie masz wolnej gotówki? Korzystnym rozwiązaniem dla Ciebie może być wzięcie auta w leasing. Co to oznacza i z czym

Inwestorzy zagraniczni pobudzają gospodarkę i eksport

Inwestorzy zagraniczni w ciągu ostatnich 25 lat ulokowali w Polsce projekty warte ponad 700 mld zł. To przyczynia się do wzrostu gospodarczego i poprawy sytuacji na rodzimym rynku pracy. Grupa VELUX, odpowiedzialna za

Stowarzyszenie z osobowością prawną – zgłoszenie do KRS

Polacy stają się coraz bardziej aktywni na różnych polach prospołecznej działalności, ale nie tylko. Wiele aspektów wspólnego działania wymaga łączenia się sformalizowane organizacje, by móc inicjować efektywne przedsięwzięcia. Stowarzyszenie –

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź