Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych

Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych

Prowadzisz firmę i chcesz sprzedawać więcej? Pragniesz szybko dotrzeć do swoich klientów lub pozyskać nowych? Szukasz skutecznej formy marketingu i utrzymania kontaktów?

Jeśli tak, to pomyśl o skorzystaniu z usług call center! Zobacz, ile korzyści niesie ze sobą telemarketing!

Na czym polega telemarketing

Pomimo rozwoju popularności sprzedaży internetowej skuteczność telemarketingu stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Jego mianem możemy określić ogół działań z wykorzystaniem rozmów telefonicznych w celach sprzedaży produktów i usług oraz promocji marki.

Warto wspomnieć, że telemarketing to nie tylko transakcje sprzedażowe – to również pozyskiwanie bazy leadów, poznanie opinii i potrzeb klientów, umawianie spotkań, a także dbanie o pozytywne odczucia na linii przedsiębiorca – klient.

Rodzaje telemarketingu

Zasadniczo możemy podzielić telemarketing na dwie podstawowe gałęzie:

  • Telemarketing przychodzący (inbound) – polega na odbieraniu połączeń od klientów. Są to wszystkie biura obsługi telefonicznej klienta obejmujące przyjmowanie zamówień i reklamacji, infolinie, HelpDeski czy nawet możliwość zamówienia jedzenia przez telefon w ulubionej restauracji.
  • Telemarketing wychodzący (outbond) – wymaga kontaktu z klientem zainicjowanego przez konsultanta. Mogą być to oferty sprzedażowe, zaproszenia na wydarzenia, umawianie spotkań dla przedstawiciela handlowego, ankiety telefoniczne, zainteresowanie klienta danym produktem, pozyskanie leadów a czasami zwyczajne podtrzymanie relacji.

Usługi Call Center jako wsparcie innych kanałów sprzedażowych

Wiele osób słysząc o telemarketingu od razu odczuwa uprzedzenie. Jest to podyktowane krzywdzącymi stereotypami na temat firm call center i polityki agresywnej sprzedaży.

Tymczasem taka forma marketingu bezpośredniego przynosi wiele korzyści zarówno dla sprzedawcy, jak i osoby po drugiej stronie słuchawki.

Dla klienta profitami będą między innymi:

  • możliwość uzyskania większej ilości informacji w krótkim czasie,
  • dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb,
  • możliwość negocjacji dodatkowych zniżek i promocji,
  • szansa na wyrażenie opinii na temat firmy,
  • szybki kontakt w sprawie zamówień, reklamacji oraz wątpliwości,
  • uzyskanie pomocy zdalnej.

Natomiast dla przedsiębiorcy kontakty telemarketingowe będą doskonałym uzupełnieniem innych kanałów sprzedażowych. Obecnie tylko prowadzenie działań promocyjnych na wielu płaszczyznach gwarantuje wzrost zainteresowania produktem czy usługą.

Szansa na pozyskanie bazy nowych klientów

Firmy typu call center korzystają ze skutecznych narzędzi do pozyskiwania jakościowych leadów (inaczej szans sprzedażowych, czyli danych potencjalnego klienta). Taka taktyka pozwala na zgromadzenie bazy osób, których w dużym prawdopodobieństwie może zainteresować przedmiot sprzedaży. Kontakt telefoniczny z konsumentami teoretycznie potrzebującymi naszych produktów czy usług pozwoli skutecznie zwiększyć konwersje i wpłynąć na nowe rynki dotąd nieobsługiwane.

Optymalizacja kosztów pozyskania klienta

Jeszcze do niedawna panowała opinia, że na usługi call center stać tylko największe firmy i korporacje, gdyż są one drogie. Dziś już wiemy, że ten stan rzeczy dawno się zmienił, a działania telemarketingowe może podjąć właściwie każdy przedsiębiorca chcący sprzedawać na dużą skalę.

Fakt, że konsultant w krótkim czasie jest w stanie skontaktować się z wieloma potencjalnymi klientami sprawia, że staje się on bardziej opłacalny od tradycyjnego handlu osobistego.

Koszty wynajęcia call center zależą od wielu czynników, takich jak skala i zasięg przedsięwzięcia, naszej branży i wymagań czy oczywiście prowizja od transakcji. Średnia cena za godzinę pracy telemarketerów zaczyna się od 25 zł netto.

Usprawnienie obsługi klienta

Wielu klientów preferuje podczas zakupów wykonanie telefonu do danego sklepu w celu zdobycia większej ilości informacji czy rozwiania wątpliwości. Dlatego warto posiadać dział obsługi telefonicznej w firmie. Rozmowa z kompetentnym pracownikiem znacząco wpływa na zaufanie, finalizację zakupu, a w dalszej mierze zadowolenie z obsługi. Jest to również ważne w kwestiach np. reklamacyjnych.

Marketing telefoniczny poprzez właściwe podejście do rozmów pomaga tworzyć więź z klientem, który czuje się zaopiekowany i doceniony.

Łatwa mierzalność konwersji

Telemarketing pozwala na szybkie i łatwe sprawdzenie jego efektywności. Wystarczy przeanalizować ogół połączeń pod kątem tych zakończonych sukcesem (prowadzących do transakcji handlowych lub zgody na spotkanie), biorąc pod uwagę średni czas rozmowy, czy rekordy. Istnieją specjalne narzędzia i wskaźniki analityczne dla kampanii telemarketingowych, wpływające na usprawnienie działań mających zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu

Być może zastanawiasz się, jaki jest sens korzystać z zewnętrznych firm telemarketingowych, jeśli można prowadzić rozmowy z klientami we własnym zakresie. Przede wszystkim call center są wyspecjalizowane w tego rodzaju działaniach oraz:

  • posiadają pracowników, którzy doskonale znają techniki komunikacji marketingowej oraz wiedzą, jak rozmawiać z klientem i w jaki sposób przedstawić ofertę, by była interesująca,
  • korzystają z profesjonalnego oprogramowania, które pozwala na ścisłe dopasowanie grupy odbiorców do branży i generowanie wartościowych leadów,
  • dbają o bezpieczeństwo wrażliwych danych osobowych,
  • są niezawodni i dostępni niemal bez przerwy.

Outsourcing jest korzystny także z racji oszczędności czasu i pieniędzy. Nie musisz otwierać w firmie specjalnego działu do obsługi telefonicznej – takie działanie wymaga sporego nakładu pieniężnego na pracowników, pozyskanie danych, wyposażenie stanowisk pracy, telefony czy oprogramowanie.

Zlecenie telemarketingu firmie zewnętrznej jest szansą na rozwój Twojego przedsiębiorstwa!

Previous Stal nierdzewna - blachy zimnowalcowane. Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Next Czym jest lean manufacturing?

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

250 mln zł gwarancji na rozwój innowacyjnych technologii dla mikro-, małych i średnich firm

Do końca grudnia mikro-, małe i średnie firmy mogą się ubiegać o gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji. Budżet programu wynosi 250 mln zł, co pozwoli na uruchomienie kredytów w wysokości blisko 420 mln

Coraz mniej kontraktów i przetargów w infrastrukturze. Polskie firmy zmuszone do szukania zleceń za granicą

Spadła liczba przetargów infrastrukturalnych, co powoduje, że zaostrza się konkurencja – w każdym z nich bierze udział coraz więcej firm. Z kolei inwestorzy wymagają coraz dłuższych, nawet 10-letnich zabezpieczeń. Szansą na odbicie

Branża meblarska to perła polskiej gospodarki

Według prognoz tegoroczna wartość eksportu mebli przekroczy 41,64 mld zł. Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach. – To perła polskiej gospodarki, która z trzeciej pozycji może awansować na

Centra usług wspólnych atrakcyjniejszym miejscem pracy niż banki

81 proc. pracowników centrów usług wspólnych wiąże swoją dalszą karierę zawodową z tą branżą. 78 proc. jest zadowolonych i poleciłoby innym osobom pracę w sektorze SSC – wynika z najnowszych danych stowarzyszenia ABSL. Pracownicy

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

Firmy transportowe inwestują w rozwiązania monitorujące na bieżąco trasę i pracę kierowców

Branża transportowa wchodzi w technologiczną transformację. Krajowe i unijne regulacje prawne oraz konieczność optymalizacji działalności skłaniają firmy transportowe do korzystania z systemów telematycznych. Pozwalają one na bieżąco zarządzać przebiegiem trasy, czasem pracy kierowcy, monitorować

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź