Działalność koncesjonowana – wady i zalety

Działalność koncesjonowana – wady i zalety

Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych. Jak prowadzi się działalność koncesjonowana?

Ponad 9 lat temu wprowadzono ustawę, która w sposób jednoznaczny opisuje przedsiębiorstwa, które mogą funkcjonować tylko dzięki otrzymanej koncesji lub licencji. Prawo opisuje głównie wydobywców kopalin, producentów materiałów wybuchowych, broni i amunicji, importerów i eksporterów} paliw, gazów i energii, pośredników w przekazywaniu sygnału radiowego i telewizyjnego oraz transportu lotniczego.

Oznacza to, że do prowadzenia działalności o wyżej opisanym charakterze trzeba mieć pozwolenie. Przeważnie wystarczy złożyć} wniosek wraz z dodatkowymi dokumentami (głównie dane firmy, np. nazwa, lokalizacja, skład zarządu, NIP oraz branża).

Decyzję wydaje organ administracyjny Ministerstwa i na wynik trzeba poczekać do 14 dni roboczych. Należy jednak wiedzieć, że wszelkie licencje i pozwolenia są przydzielane na czas określony (zazwyczaj na 5 lat) i mogą być cyklicznie przedłużane z wykorzystaniem standardowych procedur.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy warunki pracy poprawiają komfort?
Next Czy warto używać faksu internetowego?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma wirtualny asystent?

Wielu Polaków pracuje we własnym domu czy mieszkaniu. Taka forma zatrudnienia generuje korzyści zarówno pracownikowi jak i pracodawcy, który unika wydatków utrzymania odrębnego biura. Do aktywności chałupniczych zaliczamy asystenta online.

Mała firma 0 Comments

Korekta w zeznaniach podatkowych

Rezygnacja zatrudnionego może wiązać się z ponadplanowymi rozrachunkami przewyższającymi obowiązki wynikające z prawa pracy. Wielokrotnie zdarza się tak, że pracodawca obiecuje finansowanie nauki zatrudnionego, a zatrudniony wypowiada porozumienie przed daną

Mała firma 0 Comments

Jak prawnie wyznaczyć powierzchnię mieszkalną pod biuro?

Często zdarza się, że biznesmen prowadzi działalność gospodarczą we własnym domu. Zaprasza kontrahentów lub prowadzi biuro na wyznaczonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym ma prawo on zaliczyć do wydatków

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja stawek amortyzacji

Stopa amortyzacyjna to zużycie środka trwałego określone w procentach. Pomnożenie tej stawki przez początkową kwotę danego przyrządu, precyzuje część wartości, jaką powinno się wliczyć w koszty podatku. Spis stawek amortyzacyjnych

Mała firma 0 Comments

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może

Mała firma 0 Comments

Czy przedsiębiorcy powinni stosować multisourcing?

Kłopoty ekonomiczne sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują nowych sposobów na generowanie zysków. Okazuje się bowiem, że utrzymywanie nieprzerwanych kontaktów tylko z jednym kontrahentem przestaje być opłacalne. Czy w związku z tym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź