Gdzie promować się jako freelancer?

Gdzie promować się jako freelancer?

Internet to nie tylko doskonałe narzędzie do osobistej promocji, ale także najlepsze miejsce do poszukiwania zleceń. Zobacz, gdzie promować się jako freelancer w sieci i jak znaleźć atrakcyjnych zleceniodawców.

Freelancer – jaki powinien być?

Freelancing to nie tylko możliwość dorobienia do pensji, powoli staje się równorzędną formą zarabiania na życie, co praca na etacie. Dzięki Internetowi wielu profesjonalistów może świadczyć swoje usługi zdalnie. Przejście na swoje to nie tylko szansa na poszerzenie sfery swojej wolności, ale także wyzwanie – oferuje o wiele większy poziom swobody niż praca etatowa, ale jednocześnie zmusza do samodyscypliny. Większa niezależność jeśli chodzi o wybór zleceń, czas i miejsce pracy to najczęściej wymieniane zalety tej formy pracy przez wolnych strzelców. Na pewno nie jest to zajęcie dla każdego. Poza samodyscypliną (chyba każdy wie, jak trudno zmobilizować się do pracy w domowym zaciszu) trzeba posiadać nie tylko spory zasób wiedzy w danej dziedzinie, ale także praktyczne umiejętności. Zleceniodawca liczy, że powierzając nam zadanie, wykonamy je równie dobrze, a nawet lepiej niż etatowy pracownik (a na pewno taniej!). Dowiedz się więcej o cechach dobrego freelancera.

Freelancer – gdzie promować się?

Spektrum usług https://odfreelancera.pl/uslugi/, jakie świadczą dzisiaj freelancerzy w Internecie, jest bardzo szerokie (graficy, copywriterzy, tłumacze, korektorzy, dziennikarze, programiści, specjaliści IT, trenerzy personalni, psychologowie itp.). Jednak niezależnie od branży, strona internetowa i social media to najlepsze miejsca do promocji swojej twórczości, młodzież powiedziałaby, to takie „must have” freelancera.

Witryna internetowa to swego rodzaju wizytówka, sieciowy paszport (jeśli liczysz na zlecenia zza granicy, to strona musi być co najmniej w dwóch językach). Dwa najważniejsze elementy strony to opis swoich umiejętności oraz portfolio. O ile cv można nieco podkolorować, tak nasze wcześniejsze prace będą obiektywną prezentacją naszych kompetencji. Portfolio powinno zawierać nasze najlepsze projekty wraz z opisem. Zleceniodawcy najczęściej zaczynają od przeglądania naszych wcześniejszych realizacji, dlatego prace powinny być estetycznie zaprezentowane z podziałem na kategorie tematyczne. Jeśli dopiero zaczynasz, stwórz kilka projektów dla fikcyjnych klientów lub swoich znajomych. Nie ma nic gorszego, niż strona freelancera bez przykładów jego pracy.

Sociale media to z kolei doskonałe narzędzie nie tylko do komunikacji z klientami, ale także do prezentacji aktualnych projektów. To także miejsce, gdzie można pochwalić się wszelkiego rodzaju nagrodami czy wyróżnieniami. Czasem zaproszenie do współpracy przez globalnego potentata może być przepustką do świata lepszych zleceń, dlatego warto o tym poinformować społeczność internetową.

Freelancer – gdzie szukać zleceń?

Wolny strzelec powinien być trochę człowiekiem renesansu, ponieważ musi być trochę księgowym, handlowcem i marketingowcem. Musi być przebojowy i kreatywny, bez tych przymiotów trudno mu będzie znaleźć ciekawe i intratne finansowo zlecenia. Wolny strzelec powinien mieć oczy szeroko otwarte i wypatrywać zleceń w każdym miejscu w sieci, nie tylko w social media. Skutecznym sposobem na znalezienie nowych zleceń jest przystąpienie do jednej z platform w sieci łączących freelancerów i przedsiębiorców. odfreelancera.pl to miejsce, gdzie można znaleźć ambitnych specjalistów do ambitnych projektów.

Previous Meble do biura domowego. Zadbaj o przyjemną pracę zdalną
Next Chemia profesjonalna – jak bezpiecznie jej używać?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Agile Project Management – jak dobrze zarządzać projektami?

Każdy projekt wiąże się z koniecznością planowania, koordynowania i delegowania zadań, a także czuwania nad przebiegiem ich realizacji. Jedną z koncepcji, która pozwala efektywnie wykorzystać w tym zakresie potencjał i

Wiadomości 0 Comments

Blockchain zrewolucjonizuje branżę finansową

Rynek fintechowy w Polsce bardzo szybko rośnie. Pojawia się na nim wiele nowych firm i udoskonalonych rozwiązań. Obecnie dwa kluczowe trendy dla sektora finansów to blockchain, na którym skupiają się już wszyscy najwięksi

Wiadomości 0 Comments

Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post