Ile kosztuje kampania w Google Adwards

Ile kosztuje kampania w Google Adwards

Skuteczność reklamy w Google jest tak oczywista, że nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że jest to wartościowa inwestycja. Jednak planując wdrożenie kampanii w Google Adwords, warto na początku przeanalizować dokładnie, na czym ona polega, jakie korzyści może przynieść firmie, a wszystko po to, aby określić budżet, od jakiego firma zacznie kampanię.

Google Adwords — a co to takiego?

Google w trosce o swoich klientów, przygotowało szereg usług, możliwości prowadzenia kampanii reklamowych, przynoszących maksymalny zwrot z inwestycji (ROI – return of investment). W tym celu uruchomiono właśnie narzędzie, jakim jest Google Adwords. Aby uruchomić kampanię, wystarczy założyć darmowe konto, jednak aby rzeczywiście skutecznie skorzystać z możliwości, jakie dają kampanie Google Adwords, trzeba mieć odpowiednią wiedzę, na temat mechanizmów, jakie rządzą ruchem w sieci i klikalnością, która przekłada się na ruch na stronie.

Google udostępnia oczywiście różnego rodzaju materiały szkoleniowe, które mają na celi przeprowadzić klienta przez tajniki skutecznego korzystania z kampanii Google Adwords, jednak nie każda firma, czy klient indywidualny ma na tyle czasu, aby poświecić go na doszkalanie się z zakresu reklamy w Google. Inwestując w kampanie Google Adwords warto skorzystać z usług profesjonalnej, certyfikowanej agencji marketingu sieciowego, która ma niezbędną wiedzę oraz doświadczenie w tego typu działaniach i będzie mogła osiągnąć maksymalne możliwe wyniki z założonego budżetu.

Kampanie Google Adwords — na czym to polega, w co tak naprawdę inwestujemy?

Reklama w Google Adwords, krótko mówiąc, polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wyszukiwarkach oraz reklam graficznych w sieci reklamowej. Prowadzenie kampanii reklamowej w Google Adwords można zacząć nawet z budżetem miesięcznym rzędu 100 złotych. O tym, jaki będzie finalny koszt oraz zwrot z inwestycji zadecydują wybrane słowa kluczowe, a także treść reklam oraz jakość strony, na którą prowadzą linki.

Najczęściej reklama w Google Adwords odbywa się na zasadzie CPC, czyli opłata za każde kliknięcie, skutkujące przejściem na stronę www klienta. Cena za kliknięcie ustalana jest na zasadzie licytacji. Firmy, które potrzebują reklamy na dane słowo kluczowe, licytują między sobą maksymalną stawkę za kliknięcie. Ta firma, która zapłaci więcej za dane słowo, będzie wyświetlać się wyżej w wynikach sponsorowanych. W zależności jak popularne jest dane słowo i jak duża jest konkurencja, tak wysoka będzie stawka za kliknięcie. W Polsce ceny za kliknięcie zaczynają się od kilkudziesięciu groszy za słowo, im bardziej popularne, tym wyższa cena.

Jaki jest koszt kampanii Google Adwords?

Koszt kampanii reklamowej w Google Adwords tak naprawdę zależy od budżetu klienta. Można prowadzić skuteczne kampanie, inwestując nawet 100 zł, jednak jeżeli firma widzi, że zwrot z miesięcznej inwestycji stu złotych wynosi 200 zł, wówczas warto zwiększyć budżet, po to, aby generować znacznie wyższe zyski. Reklama w Google Adwords jest ściśle związana z pozycjonowaniem stron, dlatego, aby maksymalnie zwiększyć klikalność w linki, oraz podnieść skuteczność prowadzonej kampanii, warto równocześnie zainwestować w pozycjonowanie strony, Dzięki czemu cała inwestycja będzie mieć znacznie większe możliwości i przyniesie wyższe zyski.

Previous Czym jest tzw. marketing treści?
Next Meble zapewniające komfort

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Żyj w zgodzie z naturą. Jak chronić lasy?

Co minutę z powierzchni Ziemi znika połać lasu o powierzchni odpowiadającej 36 boiskom do piłki nożnej. Tymczasem las ma ogromny wpływ na klimat, obieg wody, stan środowiska naturalnego i –

Wiadomości 0 Comments

Polacy coraz częściej korzystają z kart płatniczych

Polacy powoli odchodzą od gotówki, a popularność płatności zbliżeniowych i mobilnych w Polsce rośnie najszybciej w całej Europie. Wciąż jednak przy użyciu gotówki wykonywanych jest w Polsce około 80 proc. transakcji konsumenckich. W sezonie

Wiadomości 0 Comments

Jak przewozić ładunki ponadgabarytowe? Sprawdź opcję project cargo

Transport elementów o niestandardowych wymiarach i dużej masie to zadanie, którego nie da się zrealizować w ramach standardowych usług spedycyjnych. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest project cargo – czyli

Wiadomości 0 Comments

Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?

Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki? Sięgnij po tanią i wygodną w obsłudze pożyczkę gotówkową. W artykule wyjaśnimy, czym jest pożyczka gotówkowa i dlaczego warto po nią sięgnąć. Podpowiemy także, na co

Wiadomości 0 Comments

Wahania kursów walut wpływają na ceny błękitnego paliwa

Po ogłoszeniu wyników referendum w sprawie wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej ceny gazu ziemnego były stabilne i najbardziej zależały od wahań wartości funta. W dłuższej perspektywie jednak największy wpływ ma na nie aktualna

Wiadomości 0 Comments

Jak korzystamy z potencjału Metropolii Krakowskiej?

Metropolia Krakowska od lat z powodzeniem potwierdza swój status jednego z najważniejszych ośrodków metropolitalnych w kraju, mocno stawiając na innowacje oraz inteligentny rozwój w precyzyjnie zdefiniowanych obszarach. W Metropolii inwestorzy,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź