Influencer Marketing – czym jest i jakie korzyści za sobą niesie?

Influencer Marketing – czym jest i jakie korzyści za sobą niesie?

Influencer marketing to dziś jedna z najczęściej stosowanych technik marketingowych, choć jeszcze niedawno taki termin w ogóle nie był znany. Kim jest influencer? W jaki sposób można go wykorzystać w marketingu firmy? Jakie korzyści może przynieść influencer marketing? Wyjaśniamy!

Kim jest influencer?

Zanim przejdziemy do influencer marketingu, warto zastanowić się, kim jest influencer. Słowo „influencer” pochodzi od angielskiego „influence”, które oznacza „wywieranie wpływu”. W uproszczeniu można więc powiedzieć, że influencer jest „osobą wpływową”. Teoretycznie można użyć tego słowa do określenia każdego lidera opinii, czyli osoby, która dominuje w pewnej grupie ludzi i wpływa na ich wybory czy postawy. Najczęściej jest ono stosowane wobec twórców internetowych, którzy zgromadzili online skupioną wokół siebie społeczność. Influencerzy to np. Youtuberzy, Tiktokerzy czy też osoby mające wielu obserwatorów na innych platformach social media.

Czym jest influencer marketing?

Zastanawiasz się, czym jest influencer marketing? W największym uproszczeniu są to działania marketingowe z udziałem twórców internetowych lub innych „wpływowych” osób (np. gwiazd showbiznesu). Dzięki temu, że influencerzy mają duże zasięgi (tzn. docierają do wielu osób) oraz zaufanie swoich obserwatorów, reklama z ich udziałem może być bardzo skuteczna.

Na czym to polega? W tym pojęciu mieszczą się różne działania. Współpraca marek z influencerami może obejmować np. posty sponsorowane, lokowanie produktu, recenzje, udział w wydarzeniach i wiele innych. Często podejmowana jest w formie dłuższej kampanii (trwającej miesiącami czy nawet latami).

Influencer pełni funkcję pośrednika pomiędzy marką a konsumentami. Kluczowa dla tego typu promocji jest jednak naturalność przekazu. Reklama czy rekomendacja powinna być naturalnie wpleciona w zwyczajowe treści publikowane przez danego twórcę – tylko wtedy może być wiarygodna. Dlatego też influencer marketing ma wiele zalet.

Influencer marketing – zalety

Influencer marketing różni się dość znacząco od innych form marketingu. To właśnie dlatego jest tak popularny. Do jego zalet należy na pewno zaliczyć:

  • niską inwazyjność reklamy – reklama z udziałem influencerów zwykle nie jest nachalna i powtarzalna, co pozwala uniknąć kreowania negatywnych odczuć względem reklamodawcy;
  • lepszy odbiór przekazu reklamowego – duża ilość tradycyjnych reklam sprawia, że konsumenci przestają zwracać na nie uwagę; influencer marketing jest jednak naturalny i pozwala na ciekawe przedstawienie omawianej kwestii, dzięki czemu często jest skuteczniejszy;
  • możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej – influencerzy zwykle skupiają wokół siebie osoby o podobnych zainteresowaniach, wartościach czy nawet cechach demograficznych, co ułatwia profilowanie reklamy;
  • atrakcyjny koszt współpracy – dobrze zorganizowany influencer marketing może przynosić wysokie zyski przy relatywnie niskich kosztach.

Badania pokazują, że influencerzy często są postrzegani przez swoich obserwatorów na równi z najbliższymi (rodziną, przyjaciółmi) jeśli chodzi o zaufanie względem ich rekomendacji. Oznacza to, że opinie przez nich wygłaszane są wiarygodne i faktycznie mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. W influencer marketingu należy jednak starannie dobierać partnerów do współpracy. Niewłaściwe decyzje mogą bowiem przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Influencer marketing – co można zyskać?

Jakie korzyści przynosi influencer marketing? Odpowiednio zorganizowana kampania tego typu może pomóc w:

  • zwiększeniu rozpoznawalności marki wśród konkretnej grupy docelowej,
  • zwiększeniu zaufania do marki,
  • poprawie wizerunku marki,
  • zwiększeniu widoczności w internecie.

Współpraca z właściwymi influencerami może też skutkować powstaniem bardzo ciekawych, oryginalnych kampanii, które na długo pozostaną w pamięci odbiorców. Jest to dziedzina, w której niezwykle ważny jest sposób wykorzystania dostępnych narzędzi – to on decyduje o tym, czy influencer marketing odniesie sukces w Twoim przypadku.

Previous Stwórz z software house wyjątkowe aplikacje dla swojej firmy
Next Jak wybrać producenta środków czystości?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Polska gospodarka bardziej odporna na krach niż dekadę temu

Z analiz ekonomistów DNB Banku i Deloitte wynika, że w przypadku kryzysu większość analizowanych sektorów nie odczułaby dużego spadku przychodów. Wyjątkiem byłby handel detaliczny, na który potencjalny krach wpłynąłby najmocniej. Eksperci podkreślają, że

Wiadomości 0 Comments

Jak otworzyć sklep spożywczy na zasadzie franczyzy?

Otwierając własną działalność gospodarczą, większość ludzi ma pewne obawy. Czy dam radę? Co jeśli splajtuję po 2 miesiącach? Czy uda mi się zarobić na wszystkie opłaty? A jeśli tak, to

Wiadomości 0 Comments

Zapowiada się rekordowy rok dla LOT-u. W 2019 roku liczba klientów może sięgnąć 10 mln

To może być wyjątkowo dobry rok dla Polskich Linii Lotniczych LOT. W 2019 roku liczba pasażerów może przekroczyć 10 mln. To w dużej mierze efekt zwiększenia siatki połączeń. W sezonie letnim polski

Wiadomości 0 Comments

Zużywamy coraz więcej danych. Orange Polska wprowadza więc internet o prędkości 1 Gb/s

Średni transfer danych w gospodarstwach domowych jest dwukrotnie wyższy niż jeszcze w 2016 roku, a zapotrzebowanie na szybki internet jest coraz większe. To sprawia, że operatorzy stale pracują nad ulepszeniem swoich ofert.

Wiadomości 0 Comments

10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski elektroniczny system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem lat funkcjonowania elektroniczny system poboru opłat drogowych od kierowców. viaTOLL jest jednym z najbardziej efektywnych finansowo systemów w Europie, ale i najbardziej

Wiadomości 0 Comments

Jak zabezpieczyć mieszkanie przed pyłem podczas remontu?

Przygotowując się do prac remontowych, warto w odpowiedni sposób zabezpieczyć pomieszczenia, gdzie mają być prowadzone prace. Dzięki temu finalnie mniej czasu będziemy musieli poświęcić na sprzątanie. Często w tym celu

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź