ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949.
System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i włoskie (AVSQ). Regulacja ta została wprowadzona, aby uniknąć wielokrotnych certyfikacji dla spełnienia wymagań klienta. Jej zapisy określają wymagania wobec systemu jakości dla produktów z zakresu projektowania lub opracowywania, produkcji, instalacji i serwisowania w przemyśle motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, że producenci poszczególnych pojazdów mają jeszcze swoje indywidulane wymagania, które także należy spełnić.
Dbanie o jakość jako stały proces
Wielu osobom może się wydawać, że wystarczy dobrze przygotować się do certyfikacji i po przejściu auditu mamy kilka lat „spokoju”. Prawda natomiast jest taka, że do utrzymania odpowiedniego poziomu pracy oraz produktów konieczne jest ciągłe monitorowanie procesów oraz ich udoskonalanie. Szczególną rolę w tym zadaniu mają audytorzy wewnętrzni. Ich rolą jest planowanie, realizowanie i raportowanie audytów wewnętrznych. Aby przygotować się do pracy na tym stanowisku konieczne jest pozyskanie wiedzy z zakresu normy oraz umiejętności audytorskich. Dobrym sposobem na to jest wzięcie udziału w szkoleniu dla audytorów wewnętrznych normy ISO TS. (http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/motoryzacja-iso-ts-16949/audytor-iso-ts-16949-2009/ ).
Warto wiedzieć, że zapisy specyfikacji technicznej ISO TS są powiązane z zasadami normy ISO 9001, czyli Systemu Zarządzania Jakością. Ta norma jest uniwersalna i może być wdrożona w każdej organizacji, natomiast ISO TS jest skierowane wyłącznie do branży motoryzacyjnej. Jeśli w firmie produkującej pojazdy obowiązują oba te systemy, to wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Stosując się do zasad określonych w tych dokumentach dbałość o jakość w przedsiębiorstwie będzie na wysokim poziomie, co przełoży się na jej wyniki finansowe.
Może to Ci się spodoba
Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?
Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak
BP inwestuje w ofertę spożywczą
Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach na stacjach benzynowych. Ich oferta obejmująca kilka tysięcy produktów konkuruje z osiedlowymi sklepikami czy nawet dyskontami. Na ten segment działalności mocno stawia koncern BP, który
Koniec ze skomplikowanym językiem w zgodach na przetwarzanie danych osobowych
RODO, czyli nowe prawo o ochronie danych osobowych, które wejdzie w życie za pięć miesięcy, znacznie rozszerza obowiązki informacyjne firm wobec klientów. To oznacza konieczność wymiany wszystkich klauzul, zgód i papierowych formularzy dotyczących
Czy warto założyć agencję banków?
Ze względu na ciągły rozwój rynku bankowego sieci franczyzowe rozbudowują się w zastraszającym tempie. Nowe placówki powstają w niewielkich miejscowościach i na peryferiach większych metropolii. Czy agencja banków jest w
Więcej kobiet na kierowniczych stanowiskach
W ostatnim czasie Unia Europejska zaciekawiła się sytuacją kobiet w większych spółkach. Okazało się bowiem, że głownie mężczyźni obejmują kierownicze stanowiska, a udział kobiet nie przewyższa 10%. Komisja Europejska postanowiła
Inwentaryzacja środków trwałych – kluczowe pojęcia
Efektywne zarządzenie majątkiem to nie tylko obowiązek przedsiębiorcy, ale i też warunek sukcesu. Bez odpowiedniego śledzenie tego, co gdzie się znajduje i jak przebiegają w firmie kluczowe procesy „obiegu” elementów
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post