ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949.
System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i włoskie (AVSQ). Regulacja ta została wprowadzona, aby uniknąć wielokrotnych certyfikacji dla spełnienia wymagań klienta. Jej zapisy określają wymagania wobec systemu jakości dla produktów z zakresu projektowania lub opracowywania, produkcji, instalacji i serwisowania w przemyśle motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, że producenci poszczególnych pojazdów mają jeszcze swoje indywidulane wymagania, które także należy spełnić.
Dbanie o jakość jako stały proces
Wielu osobom może się wydawać, że wystarczy dobrze przygotować się do certyfikacji i po przejściu auditu mamy kilka lat „spokoju”. Prawda natomiast jest taka, że do utrzymania odpowiedniego poziomu pracy oraz produktów konieczne jest ciągłe monitorowanie procesów oraz ich udoskonalanie. Szczególną rolę w tym zadaniu mają audytorzy wewnętrzni. Ich rolą jest planowanie, realizowanie i raportowanie audytów wewnętrznych. Aby przygotować się do pracy na tym stanowisku konieczne jest pozyskanie wiedzy z zakresu normy oraz umiejętności audytorskich. Dobrym sposobem na to jest wzięcie udziału w szkoleniu dla audytorów wewnętrznych normy ISO TS. (http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/motoryzacja-iso-ts-16949/audytor-iso-ts-16949-2009/ ).
Warto wiedzieć, że zapisy specyfikacji technicznej ISO TS są powiązane z zasadami normy ISO 9001, czyli Systemu Zarządzania Jakością. Ta norma jest uniwersalna i może być wdrożona w każdej organizacji, natomiast ISO TS jest skierowane wyłącznie do branży motoryzacyjnej. Jeśli w firmie produkującej pojazdy obowiązują oba te systemy, to wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Stosując się do zasad określonych w tych dokumentach dbałość o jakość w przedsiębiorstwie będzie na wysokim poziomie, co przełoży się na jej wyniki finansowe.
Może to Ci się spodoba
Papier firmowy – co powinien zawierać?
Dla wielu osób papier firmowy to zwykła kartka, na której przekazuje się informacje wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. To jednak błędne założenie. Papier firmowy jest jednym z wielu elementów
Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy
Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów
Niespłacone długi polskich przedsiębiorców i konsumentów potężnym problemem dla gospodarki
Ponad 2,5 mln Polaków ma problem z terminową spłatą swoich zobowiązań. Niespłacone długi są ogromnym problemem dla całej gospodarki i sektora przedsiębiorstw, które przeznaczają 5–6 proc. całości swoich kosztów, żeby sobie z tym poradzić.
Jak działają agencje ratingowe?
W kraju od dłuższego czasu istnieją agencje ratingowe. Posiadają własny kapitał, ale wypełniają ważne zadania i wyliczenia, na które czeka większość świata biznesowego. Co weryfikują agencje ratingowe? Czy są potrzebne
Jaki jest zakres kontroli inspektorów pracy?
Wypłata zarobków jest nadzorowana przez inspektorów pracy. Ich zadaniem jest zbadanie dokumentów związanych z wynagrodzeniem oraz kontrolowanie czy jest ono prawidłowo naliczane. Przedmiotem kontroli jest również weryfikacja czy pracownik miał
Polskie firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki
W ciągu 25 lat wolności gospodarczej Polska zwielokrotniła wartość swojej wymiany handlowej, przeszła drogę od wyłącznie importera netto do liczącego się eksportera, a teraz polskie firmy sięgają po zagraniczne akwizycje.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post