Jak efektownie wejść w branżę kosmetyczną?

Jak efektownie wejść w branżę kosmetyczną?

Ostatnimi czasy w Polsce można zauważyć modę na gabinety kosmetyczne. Każdy specjalizuje się w innych zabiegach i usługach, każdy proponuje inne ceny, każdy ma unikatowe i niespotykane sprzęty. Czy wejście w branżę kosmetyczną w ogóle się opłaca? Kto powinien otwierać gabinet i dlaczego?

Przede wszystkim gabinety kosmetyczne powinny być otwierane przez osoby z odpowiednim wykształceniem, a co najważniejsze, bogatym doświadczeniem. Stosowane zabiegi, masaże, maseczki powinny być wykonywane z pełną wiedzą i świadomością. Oprócz tego cała kadra pracowników musi mieć odpowiednie kwalifikacje, które dają poczucie bezpieczeństwa i budują wiarygodność wśród klientów.

Nie jest tajemnicą, że otwarcie gabinetu wymaga olbrzymich nakładów finansowych. Czasami można liczyć na dotacje z Urzędu Pracy lub Unii Europejskiej. Jednak koszty poniesione na otwarcie będą się zwracać przed najbliższe lata. Na pierwszym miejscu należy zainwestować w remont, aby stworzyć przyjazne i sterylne warunki pracy. Oprócz tego potrzebna będzie cała gama sprzętów dobrej jakości. Ilość urządzeń zależeć będzie od zakresu proponowanych usług (jedno urządzenie to cena około 20 tys. zł). Poza tym standardowe wyposażenie, kosmetyki (warto podpisać kontrakt z kilkoma markami, aby taniej otrzymywać produkty), meble, wystrój.

Dużym atutem pracy w roli kosmetyczki jest ciągły kontakt z klientem oraz codziennie nowe wyzwania. Trzeba bardzo lubić taką pracę, aby realizować się w niej na co dzień. Takim podejściem można przyciągnąć wiele zainteresowanych pań, które cenią sobie miłą atmosferę i sympatyczny personel.

Aby generować duże zyski od początku warto poszukać lokalizacji w centrum lub na dużym osiedlu, aby docierać do dużej grupy osób. Poza tym możliwość łatwego i szybkiego dojazdu zmobilizuje każdego. Dodatkowo warto wprowadzić karnety lub karty stałego klienta, pomyśleć o promocjach i rabatach na łączenie usług. Jest to świetne rozwiązanie i na pewno powinno cieszyć się dużą popularnością.

Warto jednak zdawać sobie sprawę, że otwarcie gabinetu to nie taka prosta sprawa. Chodzi głównie o zdobycie pieniędzy na rozkręcenie biznesu i pokrycie kosztów utrzymania się na rynku przez pierwsze miesiące. Oczywistym jest, że nie można oszczędzać na wykształconych i profesjonalnych pracownikach, którzy znają się na swojej pracy.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Czy można uniknąć spamu?
Next Ceny na sprzedawanych towarach

Może to Ci się spodoba

Zakładam firmę 0 Comments

Zmiany w prawie zawodowym w Polsce

W tym roku została przyjęta aktualizacja prawa mówiąca o deregulacji 21. zawodów oraz nowelizacji 21. ustaw. To istotny fakt, ponieważ dotyczy ponad 200 tysięcy Polaków i liczną część przedsiębiorstw gospodarczych.

Zakładam firmę 3 komentarze

Jaką lokalizację dla firmy wybrać?

Całe mnóstwo początkujących właścicieli posiada problem odnalezieniem idealnej lokalizacji dla swojej firmy. Niejednokrotnie wydolność finansowa wygrywa ze zdrowym rozsądkiem i logicznym myśleniem. Jak wybrać siedzibę, żeby spełniania podstawowe potrzeby i

Zakładam firmę 0 Comments

Escape room czyli pomysł na nowoczesny biznes

Nowoczesna forma rozrywki jaką są bez wątpienia pokoje zagadek bije coraz większe rekordy popularności w Polsce i Europie. Z jednej strony łączy w sobie frajdę bycia razem z zabawą w

Zakładam firmę 0 Comments

Czy otwarcie firmy transportowej jest kosztowne?

Działania z zakresu TSL, czyli transport, spedycja i logistyka cieszą się dużym zainteresowaniem. Nie dziwi, więc fakt, iż instytucji transportowych funkcjonuje w Polsce coraz więcej. Jakie są procesy jej działania?

Zakładam firmę 0 Comments

Jak otworzyć małą kawiarnię?

Założenie własnej działalności gospodarczej nie jest takie łatwe. Trzeba posiadać dużo czasu, kapitał początkowy i kreatywny pomysł. Jeśli uda się połączyć wszystkie elementy można odnotować naprawdę duży sukces. Czy w

Zakładam firmę 0 Comments

Rynek leasingowy w I połowie roku urósł o kilkadziesiąt procent. Co druga mała firma korzysta z tej formy finansowania

W pierwszym półroczu polskie firmy leasingowe podpisały umowy na ponad 40 mld zł, o przeszło jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. – Firmy inwestują dużo i to w różnych obszarach, zarówno w pojazdach, jak i maszynach

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź