Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Założenie własnego warsztatu motocyklowego to bez wątpienia ogromne wyzwanie. Trzeba posiadać nie tylko wiedzę, ale i umiejętności, doświadczenie oraz wykazywać duże zaangażowanie. Czy w tej branży można dużo zarobić? W jakich miesiącach zyski są największe?

Uruchomienie działalności gospodarczej jest dość proste i wszystkie przebiega zawsze tak samo. Zanim jednak dojdzie do rejestracji warto pomyśleć o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim trzeba zorganizować (kupić lub wynająć) lokal użytkowy, który nada się na warsztat oraz małe biuro. Oczywiście im bliżej centrum tym lepiej. Lokalizacja może mieć wpływ na wyższe zarobki oraz przyciągać przechodniów. Koszt wynajmu to mniej więcej 2 tys. zł (cena uzależniona od powierzchni oraz dodatkowych udogodnień (duży parking).

Ale to nie wszystko. Aby warsztat działał sprawnie musi zostać wyposażony w sprzęt najwyższej jakości oraz specjalistyczne urządzenia. Nie zaleca się sprowadzania maszyn z Chin lub niepewnych źródeł, ponieważ czasami wyrządzają więcej szkody niż pożytku. Dobre i polskie narzędzia mogą kosztować nawet 150 tys. zł. Jednak na początek doskonale sprawdzi się sprzęt za nie więcej niż 20 tys. zł.

Początkujący przedsiębiorca musi zachowywać porządek w dokumentach i fakturach oraz wzorowo prowadzić księgowość. Jeśli nie zna się na formalnościach oraz nie śledzi zmian w przepisach może poprosić o pomoc osoby wykwalifikowane, które pobierają opłatę za świadczenie usług tego typu (cena ustalana w zależności od zakresu prac – około 150-300 zł miesięcznie).

Serwis motoryzacyjny generuje złom, zużyte opony oraz odpady olejowe i inne płyny niebezpieczne dla środowiska. Niestety utylizacja we własnym zakresie nie jest możliwa, dlatego warto nawiązać współpracę ze specjalistycznymi firmami i podpisać umowy. Pobierają opłatę za wywóz nieczystości oraz są w stanie rozbudować swoją ofertę.

Jeśli warsztat zaczyna przynosić naprawdę wysokie przychody warto zastanowić się nad uruchomieniem sklepu z profesjonalnym sprzętem z jednośladami. To dodatkowe kłopoty – większa powierzchnia, organizacja, pracownicy, dokumentacja oraz kapitał początkowy. Aczkolwiek sprzedaż dobrze wyposażonego modelu to jednorazowy zysk rzędu 500-800 zł. Dodatkowe zniżki na naprawy serwisowe będą dla klientów wielką atrakcją i z pewnością przyniosą niezłe utargi.

Największe zainteresowanie usługami serwisowymi zauważyć można już w okresie wczesnowiosennym. Wówczas zimowa aura odchodzi w zapomnienie, temperatury skaczą powyżej zera, opady deszczu i śniegu należą do rzadkości. Właśnie wtedy właściciele rowerów lub skuterów wyciągają swoje maszyny, aby przygotować je do sezonu i wykonać najpilniejsze naprawy. Jednak szczyt popularności przypada na miesiąca typowo letnie – czerwiec, lipiec i sierpień.

Rzetelny i uczciwy warsztat motocyklowy jest w stanie przyciągnąć wielu klientów. W lecie przychody sięgają nawet 5-6 tys. zł. Sam sklep natomiast to dodatkowe 10 tys. zł w ciągu miesiąca. Można zatem śmiało powiedzieć, że jest to dość przyjazna branża, która zapewnia środki do życia. Ale jak każda firma usługowa nie może liczyć na stałe obroty przez cały rok.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Ile zarabia fotograf ślubny?
Next Czym charakteryzuje się nadpłata?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Czy biuro tłumaczeń pomoże rozwinąć firmę za granicą?

Wielu młodych i początkujących przedsiębiorców pragnie świadczyć usługi międzynarodowe i docierać ze swoją ofertą do najdalszych zakątków świata. Często poważnym ograniczeniem nie są zbyt niskie fundusze, ale brak doświadczenia i

Polskie firmy zbrojeniowe chcą dostarczać wojsku kompletne i zintegrowane systemy

Chcemy dostarczać kompletne, zintegrowane systemy, bo w nich jest przyszłość firm zbrojeniowych – mówi Krzysztof Skrzypiński, dyrektor ds. rozwoju GRUPA WB. TOPAZ, czyli kompletny system dowodzenia i rozpoznania, przeznaczony do wsparcia działań

Dzięki automatyzacji zakupów firmy mogą wydawać nawet trzykrotnie mniej na ich obsługę

Dostęp do nowych technologii, usługi w chmurze, cyberbezpieczeństwo – to jedne z kluczowych trendów w zakupach firm na 2018 rok w ocenie SAP. Szeroko rozumiana cyfryzacja gruntownie zmienia procesy zakupowe, co potwierdzają inwestycje w ten

Zalety franczyzy

W świecie polskich przedsiębiorców od dłuższego czasu słyszy się o fenomenie, jakim stała się franczyza. Zarówno początkujący biznesmeni, jak i ci z wieloletnim doświadczeniem, decydują się na wykupienie licencji franczyzowej

Inwentaryzacja środków trwałych – kluczowe pojęcia

Efektywne zarządzenie majątkiem to nie tylko obowiązek przedsiębiorcy, ale i też warunek sukcesu. Bez odpowiedniego śledzenie tego, co gdzie się znajduje i jak przebiegają w firmie kluczowe procesy „obiegu” elementów

Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy

Na polskim rynku pracy tzw. outsourcing pracowników nie jest regulowany szczegółowymi przepisami prawa. Dla wielu pracodawców jest to korzystne, umożliwiające elastyczność narzędzie, ale nieuczciwe firmy wykorzystują tę furtkę, obchodząc dzięki niej

4 komentarze

  1. Fajny Serwis
    19 lipca, 07:45 Reply
    Wpis ciekawy, ale nie wyczerpujący temat. Warto byłoby zauważyć, że prowadzenie specjalistycznych serwisów takich jak, samochodowe, motocyklowe, elektroniczne, czy też maszyn rolniczych wymaga od prowadzącego znajomość branży. Nawet zatrudniając profesjonalistę na stanowisko mechanika czy serwisanta, właściciel powinien wiedzieć coś na temat branży aby być wiarygodnym w oczach swoich klientów/partnerów. Prócz tego co napisał autor, bardzo ważne jest szkolenie pracowników.
  2. alan
    04 sierpnia, 17:54 Reply
    Moim zdaniem warto założyć warsztat motocyklowy, ale w połączeniu z warsztatem samochodowym. Sam motocyklowy może się nie sprzedać na rynku.
  3. Misiekk
    06 sierpnia, 12:26 Reply
    Myślę, że po ostatnich nowelizacjach na pewno warsztat to dobry pomysł. Mam tu oczywiście na myśli dopuszczenie większej ilości użytkowników dróg do motocykli małolitrażowych. Wiadomo, więcej maszyn, teoretycznie więcej awarii i więcej pracy dla potencjalnych mechaników. Warto zaryzykować jeżeli faktycznie posiadamy odpowiednią wiedzę.
  4. mejk
    20 grudnia, 11:47 Reply
    Owszem, warto, ale dobrze mieć na temat tego jakąkolwiek wiedzę. Bez tego ani rusz. Mechanicy są zawsze dobrze opłacalni, jeżeli znają się na rzeczy.

Zostaw odpowiedź