Jak przekazać informację o upadłości?
W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel może doprowadzić do upadłości? Jak przeprowadzić prawidłowo całą procedurę upadłościową?
Na wstępie należy powiedzieć, że firma musi dokonać kilka najważniejszych kroków, żeby czynność upadłościową potraktować za zamkniętą. Dość często wszelkie formalności przedsiębiorca załatwia samodzielnie, ale oczywiście może skorzystać z pomocy doradcy, który przedstawi najkorzystniejsze opcje w tej niekomfortowej sytuacji.
Po pierwsze trzeba złożyć wniosek o upadłości do pobliskiego sądu rejonowego, który trudni się weryfikowaniem takich spraw. W przekazanym dokumencie należy zdecydować się na lepszą z dostępnych opcji: układ lub likwidację. Następnie sąd otacza swoim nadzorem dobra majątkowe firmy oraz ustanawia datę spotkania wszystkich wierzycieli.
Na koniec sąd ogłasza wiadomość o upadłości przedsiębiorstwa (lub układu, jeśli taka była wstępna prośba) oraz likwidacji majątku firmowego. Cała procedura nie może zostać przeprowadzona, gdy posiadane dobra będą zbyt małe na uregulowanie długów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zakup zaawansowanego oprogramowania dla biznesu
Mali i średni przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w zaawansowane oprogramowanie biznesowe. Stały się one dla nich bardzo istotnym narzędziem prowadzeniu biznesu. Cena nie jest już najważniejszym kryterium, liczy się to, w jaki sposób programy pozwolą
Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?
Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie
Dlaczego przedsiębiorstwa powinny szanować przyrodę?
W ostatnim czasie skoczyło zainteresowanie ekologią i ochroną środowiska. Zwykle zagadnieniem interesują się osoby indywidualne, które samodzielnie poprawiają stan przyrody. Dostrzec można jednak tendencję, która potwierdza, że w przedsięwzięcie angażują
Publicysta jako przedsiębiorca
Częstą praktyką stosowaną przez publicystów jest tworzenie treści na podstawie umów zlecenie, czy też umów o dzieło. Trzeba przyznać, że takie rozwiązanie jest bardzo wygodne i korzystne pod względem finansowym.
Reklama – efektywnie i efektownie
Reklama to element, który towarzyszy nam na każdym kroku. Mijamy ją idąc do pracy, widzimy w telewizji, doświadczamy jej korzystając z Internetu. Specjaliści od marketingu wiedzą, że przekaz reklamowy powinien
Jak rozwiązać konflikt w pracy?
Konflikty w relacjach pracowników z przełożonym to niezwykle delikatna kwestia, której wyjaśnienie wymaga rzetelności i obiektywności. Trzeba pamiętać, że dobra atmosfera w pracy to jeden z najcenniejszych atutów pracodawcy. Dbałość

1 Comment
Pycha
08 września, 17:36