Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?
Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?
Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.
Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.
Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.
Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Aktualizacja praw odnoszących się do ksiąg rachunkowych
W roku 2012 licznym podmiotom będzie trudniej uniknąć prowadzenia pełnej księgowości, jako że zmienił się limit dochodów netto. Pułap, jaki obowiązywał, równał się 5 293 440zł, z kolei teraz jest
Kiedy należy zastosować controlling operacyjny?
Marzeniem każdego właściciela jest prowadzenie własnym biznesem z dużym powodzeniem. Nie w każdym przypadku wszystko przebiega pomyślnie i należy szukać przyczyn. Samodzielne wskazanie źródła może okazać się zbyt trudne. Czy
Woda i wilgoć – największy wróg dokumentów
Zarządzanie dokumentami zwykle kojarzy się pracą biurową, jednak gdy są zagrożone zniszczeniem i trzeba je ratować, niezbędna jest wiedza i umiejętności związane z wieloma innymi dziedzinami. Głównym zagrożeniem dla dokumentów
Dlaczego przedsiębiorstwa powinny szanować przyrodę?
W ostatnim czasie skoczyło zainteresowanie ekologią i ochroną środowiska. Zwykle zagadnieniem interesują się osoby indywidualne, które samodzielnie poprawiają stan przyrody. Dostrzec można jednak tendencję, która potwierdza, że w przedsięwzięcie angażują
Czym jest internetowa księga wieczysta?
W Polsce funkcjonuje baza ksiąg wieczystych, które prezentują stan prawny wszystkich nieruchomości w kraju (około 19 mln), dane właściciela oraz inne istotne wiadomości. To świetne rozwiązanie dla osób, które planują
Jak serwisować urządzenia fiskalne?
Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniami komputerowymi nie potrzebuje specyficznych zezwoleń, wystarczy, że zostanie utworzona jednostka. Jeśli jednak planujemy rozszerzyć aktywność o serwisowanie urządzeń fiskalnych, będziemy wtedy potrzebować konkretnych pozwoleń. Większość działalności
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post