Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?
Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?
Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.
Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.
Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.
Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kiedy właściciel przedsiębiorstwa musi wymienić kasę rejestrującą?
Co prawda wytyczne dotyczące kas fiskalnych ważne są już kilka miesięcy, ale nadal rodzą wiele wątpliwości i kontrowersji. Większość protestów dotyczy konieczności zakupy nowego sprzętu. Jaka jest prawda? Czy przedsiębiorca
Czym jest nadużycie pozycji dominującej na rynku?
Oto możliwie zrozumiałe wyjaśnienia występujących w codziennym życiu pojęć, które mają istotne znaczenie, ale których skutki i znaczenie nie zawsze są zrozumiałe dla wszystkich obywateli. Konkurencja jest to rywalizacja w
Jak zgłosić sprzeciw na czynności kontrolne?
W rezultacie zmian wprowadzonych w przepisach o swobodzie działalności gospodarczej został zaprezentowany dodatkowy instrument służący przedsiębiorcom do obrony przed nadużyciami ze strony różnych organów kontroli. Sprzeciwem na czynności kontrolne jest
Stare płytki, terakota… Czy da się i czy warto je odświeżać?
Każdy, kto posiada na ścianach i podłogach płytki, wie, że po czasie one tracą swój blask, nawet jeżeli regularnie są czyszczone. Jedni się temu poddają i wymieniają je po jakimś
Czy telemarketing jest skuteczny?
W zasadzie każdy czynny zawodowo i towarzysko człowiek ma własny telefon. To idealna okazja do organizowania działań telemarketingowych. Dają gwarancję, że reklama dotrze do odbiorcy i w zazwyczaj zostanie odebrana
Które czynności nie są objęte podatkiem VAT?
Podatek VAT, inaczej mówiąc podatek od towarów i usług, jest najbardziej popularny wśród polskich właścicieli firm. Przepisy opisują sytuacje, w których trzeba przyjąć opodatkowanie oraz kiedy można uniknąć dodatkowych płatności.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post