Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?

Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?

Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?

Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.

Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.

Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.

Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Instrukcja BHP – własność zatrudnionego czy przełożonego?
Next Dyskryminacja kobiet powodem zmian ustawowych

Może to Ci się spodoba

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

Mała firma 1Comments

Wszystko o prezentach świątecznych dla pracowników

Według badań połowa rodzimych firm i korporacji przyznaje prezenty świąteczne dla swoich pracowników. W każdym przedsiębiorstwie funkcjonują inne zasady, dlatego propozycji na paczki jest naprawdę wiele. Czy warto dawać prezenty

Mała firma 0 Comments

Kto może otrzymać refundację za zatrudnienie młodocianego?

Pracodawca, który zatrudnia młodocianych pracowników może starać się o dofinansowanie wypłacanych mu wynagrodzeń. Wielkość tej kwoty nie może być większa niż 60% kosztów, które mogą zostać objęte zapomogą. Według prawa

Mała firma 0 Comments

Jak Polacy postrzegają aktywne zawodowo kobiety?

Według Krajowego Rejestru Długów kobiety muszą pokonać o wiele więcej przeszkód niż mężczyźni w drodze do sukcesu. Dlatego też nie zawsze dobrze wykształcone, mądre i wszechstronne Polki wykonują zawód, który

Mała firma 5 komentarzy

Zakup zaawansowanego oprogramowania dla biznesu

Mali i średni przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w zaawansowane oprogramowanie biznesowe. Stały się one dla nich bardzo istotnym narzędziem prowadzeniu biznesu. Cena nie jest już najważniejszym kryterium, liczy się to, w jaki sposób programy pozwolą

Mała firma 1Comments

Jak rozwiązać konflikt zawodowy?

Problemy i spory są naturalnym procesem, który ma miejsce w większych grupach społecznych. Przeciwny pogląd na świat, różnorodne doświadczenia i wykształcenie sprawiają, że pracownicy mają różne zdanie na branżowe sprawy.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź