Jak zwiększyć profesjonalny odbiór marki i nie zbankrutować?

Jak zwiększyć profesjonalny odbiór marki i nie zbankrutować?

Jeżeli jeżeli Twój produkt jest ciekawy, Twoje usługi mają potencjał i naprawdę wierzysz w swój biznes, ale nie potrafisz skutecznie dotrzeć do odbiorców, ten artykuł jest dla Ciebie. Nie mniej ważna od samego produktu jest dziś praca nad świadomością odbiorców, że nasz produkt jest dostępny na rynku. Z artykułu dowiesz się, jak poprawić prezentację własnej firmy, aby strona graficzna działała na Twoją korzyść. 

1. Stwórz narrację 

Konkurujesz innowacyjnym produktem? Jakością obsługi klienta? A może Twoje usługi ułatwią życie odbiorcom indywidualnym i biznesowym? Zidentyfikuj, co wyróżnia Twoją markę na tle konkurencji i skoncentruj swój przekaz wokół tych wartości. 

2. I wtedy wchodzę ja. Cały na biało.

Stwórz przyciągające wzrok i łatwe do zapamiętania logo, które odda charakter Twojej firmy. 

Dobierz stosowną stylistykę: nowoczesną, lub tradycyjną, prostą, albo dekoracyjną. Wybierz ciekawe, charakterystyczne kolory: żywiołowe – lub spokojne, a także dobierz czcionki i elementy graficzne. Pamiętaj, że wszystkie te elementy złożą się na sposób, w jaki będziesz odbierany. Ten krok jest bardzo ważny również dlatego, że jego efekty zostaną z Tobą na długo. 

Jeżeli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, bardzo ważny jest spójny z estetyką marki wystrój wnętrza – dzięki temu sprawisz, że klienci poczują się w Twojej firmie pod opieką profesjonalistów. 

3. Pozwól się zauważyć

Wykorzystuj różne kanały – reklamy, kampanie mailingowe, czy content marketing, by dotrzeć do swoich odbiorców.

To nie czarna magia. Kluczem do sukcesu jest konsekwentne i regularne działanie. 

4. Bądź spójny

Zachowaj spójność z przekazem swojej marki na wszystkich platformach, w tym w mediach społecznościowych i stronie internetowej. Osiągniesz ją dzięki treściom zgodnym z wizerunkiem Twojej marki, oraz jednolitej szacie graficznej w różnych mediach. Spójność daje klientom wyobrażenie o tym, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy, i buduje zaufanie. 

5. Kolaboruj!

Nawiązuj współprace z innymi markami, z którymi możecie zdobyć wspólnych odbiorców — nakładające się nisze to świetna okazja do długoterminowej współpracy, która pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców, jednocześnie wzmacniając istniejące relacje.

6. Bądź obecny na portalach społecznościowych

Aktywność w mediach społecznościowych zapewni Ci łączność z klientami i pozyskiwanie informacji zwrotnych, umożliwiając klientom bezpośredni kontakt z Tobą. Niezależnie, jak prężnie działa Twój biznes, w praktyce to konsekwentna obecność na portalach społecznościowych pokazuje odbiorcom, że Twoja firma jest wiarygodna, aktywna i zaangażowana. 

7. Szukaj pomocy

Jeżeli kwestie te sprawiają Ci to trudność, a jest to faktycznie ogrom pracy i umiejętności,  warto rozważyć skorzystanie z profesjonalnego wsparcia. Jednorazowa inwestycja w logo i elementy graficzne, a także w wystrój wnętrza może zdecydowanie pomóc w odbiorze Twojej firmy. 

Jeżeli masz ograniczony budżet, rozwiązaniem optymalnym może okazać się znalezienie niewielkiej, rozwijającej się firmy projektowej, która potraktuje Cię indywidualnie i nie narzuci absurdalnych stawek. Jeżeli takie rozwiązanie wydaje Ci się najrozsądniejsze, Tutka Studio zaprasza do współpracy.

Niezależenie od tego, jak chcesz pracować nad wizerunkiem swojej marki, najważniejsza jest konsekwencja.

Twój sukces jest w Twoich rękach! Do dzieła!

O autorce

Joanna Tutka prowadzi Tutka Studio, które zajmuje się kompleksowymi projektami wnętrz i grafiki dla klientów indywidualnych i biznesowych – www.tutkastudio.pl

Previous Firmy mają niecały rok na przygotowanie się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Dostosowanie do niego zmieni cały proces fakturowania i zwrotu podatku VAT
Next Papier do pakowania zakupów – niezawodna reklama

Może to Ci się spodoba

Jakie telefony wybrać dla pracowników? Sprawdź najważniejsze kryteria

Jesteś prezesem firmy i stanąłeś przed wyzwaniem wybrania swoim pracownikom telefonów służbowych? A może to Ty jako pracownik wystąpiłeś do prezesa z wnioskiem o przyznanie takiego urządzenia i zostałeś poproszony

Dziś największe firmy wchodzą do systemu PPK. Rynek kapitałowy zyska 3–4 mld zł w przyszłym roku

Najwięksi pracodawcy, zatrudniający powyżej 250 osób, formalnie dołączają do programu pracowniczych planów kapitałowych. Do 25 października są zobowiązani zawrzeć umowy o zarządzanie z instytucjami finansowymi i wprowadzić pracowników do systemu PPK. Eksperci oceniają,

Firmy pośrednictwa finansowego przedstawiły swoje propozycje regulacji rynku

Ustawa o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami finansowymi może doprowadzić do likwidacji pośrednictwa kredytowego w Polsce – oceniają firmy z branży. Jako alternatywę dla zakazu prowizji od banków postulują m.in. rozdzielenie pośrednictwa i doradztwa kredytowego oraz wprowadzenie

Zatrudnienie w centrach usług wspólnych rośnie skokowo

Do 2020 roku centra usług wspólnych, których jest już w Polsce ponad 1,2 tys., będą zatrudniać 340 tys. pracowników – wynika z prognoz ABSL. Tylko na przestrzeni ostatnich dwóch lat liczba nowych

Nowe technologie rewolucjonizują branżę HR

Media społecznościowe oraz nowe technologie na nowo kształtują branżę HR. Z badań wynika, że ponad połowa firm przekształca swoje programy HR-owe, żeby umożliwić pracownikom korzystanie z cyfrowych i mobilnych narzędzi, a co trzecia

Wycena marki na podstawie ekonomicznej wartości produktu

Oszacowanie wartości danej marki nie należy do najprostszych procesów, ponieważ na finalny efekt składa się wiele różnych czynników. Wycena marki dokonywana jest na podstawie ściśle określonych kryteriów, które wyodrębniono na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź