Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Za co pobierana jest opłata środowiskowa?

Część właścicieli fabryk zobowiązano do uiszczania opłaty środowiskowej. Przepis ten dotyczy osób, które posiadają własną działalność rolniczą lub prowadzą firmę w branży hodowlanej, ogrodniczej, warzywnej, leśnej lub rybnej. W jakim

Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Własny salon fryzjerski to bardzo kosztowny biznes. Na początek trzeba wydać minimum 100 tys. zł, aby zaopatrzyć salon w podstawowy sprzęt. Nie można zapominać o wykwalifikowanym personelu, który dla wielu

Mała firma 0 Comments

Kasy fiskalne w każdej firmie

Aktualizacja prawa w obszarze konieczności użytkowania urządzeń fiskalnych przez przedsiębiorstwa wskazała nowy pułap dochodu, który powinno się uzyskać, by być zwolnionym z obowiązku nabycia narzędzia rejestrującego. Wcześniejsze lata miały granicę

Mała firma 1Comments

Kiedy należy zastosować controlling operacyjny?

Marzeniem każdego właściciela jest prowadzenie własnym biznesem z dużym powodzeniem. Nie w każdym przypadku wszystko przebiega pomyślnie i należy szukać przyczyn. Samodzielne wskazanie źródła może okazać się zbyt trudne. Czy

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma doradca podatkowy?

Wielu właścicieli firm, ale także osoby prywatne, mają kłopoty ze zrozumieniem wszystkich wytycznych i zobowiązań podatkowych. Liczba przepisów, niezrozumiały język, brak wiedzy w temacie powodują, że podatnicy nie mogą samodzielnie

Mała firma 0 Comments

Efektywne wsparcie sprzedaży i budowanie lojalności

Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Jak ją podtrzymać, aby klient nie szukał alternatywy? Przyjrzyjmy się programom lojalnościowym i wsparcia sprzedaży B2B2C. Jak

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź