Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?
Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?
Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.
Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.
Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Za co pobierana jest opłata środowiskowa?
Część właścicieli fabryk zobowiązano do uiszczania opłaty środowiskowej. Przepis ten dotyczy osób, które posiadają własną działalność rolniczą lub prowadzą firmę w branży hodowlanej, ogrodniczej, warzywnej, leśnej lub rybnej. W jakim
Ile zarabia samodzielny fryzjer?
Własny salon fryzjerski to bardzo kosztowny biznes. Na początek trzeba wydać minimum 100 tys. zł, aby zaopatrzyć salon w podstawowy sprzęt. Nie można zapominać o wykwalifikowanym personelu, który dla wielu
Kasy fiskalne w każdej firmie
Aktualizacja prawa w obszarze konieczności użytkowania urządzeń fiskalnych przez przedsiębiorstwa wskazała nowy pułap dochodu, który powinno się uzyskać, by być zwolnionym z obowiązku nabycia narzędzia rejestrującego. Wcześniejsze lata miały granicę
Kiedy należy zastosować controlling operacyjny?
Marzeniem każdego właściciela jest prowadzenie własnym biznesem z dużym powodzeniem. Nie w każdym przypadku wszystko przebiega pomyślnie i należy szukać przyczyn. Samodzielne wskazanie źródła może okazać się zbyt trudne. Czy
Jakie obowiązki ma doradca podatkowy?
Wielu właścicieli firm, ale także osoby prywatne, mają kłopoty ze zrozumieniem wszystkich wytycznych i zobowiązań podatkowych. Liczba przepisów, niezrozumiały język, brak wiedzy w temacie powodują, że podatnicy nie mogą samodzielnie
Efektywne wsparcie sprzedaży i budowanie lojalności
Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Jak ją podtrzymać, aby klient nie szukał alternatywy? Przyjrzyjmy się programom lojalnościowym i wsparcia sprzedaży B2B2C. Jak
3 komentarze
Deto
03 września, 20:54Haiti
09 września, 21:56Makro
11 września, 19:41