Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Dlaczego przedsiębiorstwa powinny szanować przyrodę?

W ostatnim czasie skoczyło zainteresowanie ekologią i ochroną środowiska. Zwykle zagadnieniem interesują się osoby indywidualne, które samodzielnie poprawiają stan przyrody. Dostrzec można jednak tendencję, która potwierdza, że w przedsięwzięcie angażują

Mała firma 0 Comments

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może

Mała firma 0 Comments

Którą metodę amortyzacji wybrać?

Amortyzacja to sposób naliczania kosztów, którą stosują przede wszystkim przedsiębiorcy. Aczkolwiek aktualnie na rynku dostępnych jest co najmniej kilka metod amortyzowania. Która z nich jest najkorzystniejsza i dlaczego? Na wstępie

Mała firma 0 Comments

Spółka komandytowa-dobre rozwiązanie dla rodzinnej firmy?

Najlepszą drogą, aby pozyskać środki na rozwój rodzinnego biznesu jest stworzenie spółki komandytowej. W Polsce funkcjonuje wiele działalności o charakterze firmy rodzinnej. Nierzadkim problemem tych firm jest jednak niedostatek kapitału

Mała firma 0 Comments

Jak określić wartość używanych środków?

Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest

Poprawia się sytuacja w segmencie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

Po pogorszeniu nastrojów w sektorze MŚP w I kwartale roku teraz widać ich znaczącą poprawę – wynika z Barometru EFL. Bardziej optymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży produktów i usług. Statystyki GUS pokazują też, że

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź