Karta menu — wizytówka Twojej restauracji

Karta menu — wizytówka Twojej restauracji

Karta menu. Czym jest i dlaczego jej wykonanie jest ważne?

Z prowadzeniem własnego lokalu wiąże się wiele wyzwań. Jest to ogromna odpowiedzialność złożona z większych i drobniejszych spraw, których trzeba każdego dnia pilnować. Jedną z takich rzeczy jest karta menu, która finalnie stanowi wizytówkę Twojej restauracji. Dlaczego nazywamy ją wizytówką? Ponieważ jest to pierwsza rzecz, z którą ma styczność klient po tym gdy wchodzi do restauracji bądź zapoznaje się z jej inną wersją przed lokalem.

Karta menu w różnych odmianach, zawsze z cechą wspólną.

Taka karta występować może w wielu formach a w jednej restauracji mogą być jej różne rodzaje, zależnie od tego co jest w nich zawarte. Najbardziej znane są takie, które przedstawiają podstawową ofertę, inne natomiast zawierają listę dostępnych wykwintnych trunków czy prezentują ofertę sezonową.

Każdy z powyższych rodzajów kart ma jednak wspólną cechę, o której należy pamiętać. Karta menu musi być tak zaprojektowana, aby stanowiła integralną część naszej restauracji. Musi do niej pasować wizualnie zachowując przy tym przejrzystość tak, aby klienci mogli natychmiast wyciągnąć z niej najważniejsze dla nich informacje.

Co powinna zawierać karta menu?

Zawartość karty jest zależna od jej rodzaju. Jej projekt jednak, jak wcześniej wspomnieliśmy powinien być spójny ze stylem lokalu i pozostałymi jego elementami. W pierwszej kolejności należy zaplanować umieszczenie w niej logo restauracji wraz z jej nazwą.

Jeśli planujemy stworzyć kartę w formie książki to powinny się one znaleźć na okładce. Jeśli karta menu ma być prosta, jednokartkowa to elementy te należałoby umieścić po obu jej stronach gdzieś na marginesie bądź w nagłówku. W takim wypadku jednak musimy uważać, aby nie przesadzić, nie może być to element dominujący, lecz czytelny i łatwy do zauważenia.

Kolejnym elementem, na który warto się zdecydować są godziny otwarcia restauracji, dzięki czemu klientom łatwiej będzie tę informację zapamiętać i być może przekazać znajomym czy rodzinie polecając wizytę.

Ostatnią rzeczą, którą czasami zamieszcza się na karcie są zdjęcia dań. Praktykuje się to jednak częściej w przypadku kart, które wystawiane są przed restauracją. Można, a nawet trzeba umieścić je również na stronie internetowej, jest to jeden z tych czynników, które zachęcają do odwiedzenia lokalu.

Krótko, zwięźle i bez rozmachu.

Jesteśmy świadomi, że bycie właścicielem restauracji to powód do dumy i zadowolenia. Te uczucia jednak często prowadzą do sytuacji, której należy unikać projektując taką rzecz jak karta menu. Mowa tutaj o przesadzie w ilości elementów, grafik czy zdjęć. Karta ma być prostą i czytelną dla klienta formą przekazu najważniejszych informacji dotyczących serwowanych dań czy udzielanych usług. Zatem kluczem do stworzenia dobrej karty menu jest minimalizm.

Jeśli mamy bardzo dużo dań, nie musimy zawierać w karcie wszystkich. Wyselekcjonujmy te, które są najczęściej wybierane. Nie powinna ona zawierać również potraw, które niczym się nie wyróżniają i tych, które z jakichś względów nie smakują Tobie lub obsłudze. Bardzo ważne jest też to, aby zawartość karty zweryfikować wraz z personelem. Poza podaniem swoich preferencji będą oni cieszyć się z faktu, że mogli brać udział w procesie jej tworzenia oraz będą czuli większą odpowiedzialność za serwowane posiłki.

Zostając jeszcze przy elemencie dotyczącym samych dań warto umieścić w karcie tak zwany „sektor sprzedawalny”. Jest to nic innego jak miejsce w karcie, w którym umieszcza się te dania, które mają reklamować Nasz lokal i najczęściej się sprzedawać. Dla różnych rodzajów kart są to kolejno miejsca: jednostronna — środek karty, dwustronna — środkowa część w górnej części karty, trzystronna — środkowa część w dolnej części karty.

Na prawidłowy projekt karty menu składa się również wybór odpowiedniej czcionki. Nie może być ona zbyt skomplikowana, aby klient mógł bez problemu przeczytać nazwę dania. Ważne są też odpowiednie odstępy pomiędzy daniami, wyróżniki i wielkości tekstów. Częstą praktyką jest na przykład umieszczanie pod nazwami potraw ich składników, wypisanych ukośną kursywą w stylu podobnym do czcionki wyżej.

Komu zlecić wykonanie projektu?

Nie przekazujmy naszego projektu losowo wybranej introligatorni. Jeśli chcemy, aby był on wdrożony w życie z największym zaangażowaniem i z użyciem najnowszych technologii powinniśmy skupić się na firmie, która ma w tym już duże doświadczenie a w swoim portfolio jak najwięcej wydrukowanych kart menu.

Polecić możemy stronę https://k-arty.pl/, za którą stoi firma zajmująca się drukiem od 1921 roku. W ich portfolio znajdziemy bardzo dużą ilość kart menu, poczynając od eleganckich na najprostszych jednokartkowych kończąc. Wszystkie te zlecenia jednak wykonywane były z pełnym zaangażowaniem pracowników i z dbałością o najmniejsze detale.

Zadbaj o kartę, to element wystroju.

Jak wspomnieliśmy na samym początku, karty menu to wizytówki naszej restauracji. Nie możemy więc pozwolić na to, aby była brudna czy wymiętolona. Jednokartkowe menu warto zalaminować, co ułatwia ich przechowywanie i czyszczenie. Karty książkowe należy też regularnie przeglądać, aby wychwycić ewentualne błędy, ubrudzenia czy zniszczenia.

Karta menu musi być czysta, ponieważ w oczach klienta odzwierciedla ona jakość serwowanych dań oraz zaangażowanie personelu w obsługę lokalu.

Previous Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5
Next Pozycjonowanie stron www: dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Hurtowa sprzedaż oryginalnego obuwia

Jednym z większych problemów dla właścicieli placówek zajmujących się detaliczną sprzedażą obuwia jest pozyskanie oryginalnego, wartościowego towaru. Nie chodzi przy tym o dostawę jednorazową, ale o znalezienie hurtownika, na którym

Wiadomości 0 Comments

Co może zaoferować Ci dom mediowy?

Dom mediowy to jeden z kluczowych elementów skutecznej kampanii marketingowej. Dzięki połączeniu poszczególnych mediów w całość, poszczególne kampanie reklamowe mogą przynosić jeszcze lepsze efekty. Jednocześnie domy mediowe dostarczają informacji na

Wiadomości 1Comments

Gdzie ubezpieczyć auto firmowe?

Prowadzisz firmę, której nieodłącznym elementem jest samochód? Jeśli tak, z pewnością posiadasz wykupione ubezpieczenie OC pojazdu. Pamiętaj jednak, że nie jesteś cały czas skazany na tego samego ubezpieczyciela. Jeżeli tylko

Wiadomości 0 Comments

Nadchodzące miesiące mogą zadecydować o przyszłym kształcie rynku kryptoaktywów

Ten i przyszły rok mogą się okazać decydujące dla przyszłego kształtu rynku kryptoaktywów, ponieważ na szczeblu krajowym i międzynarodowym podejmowanych jest coraz więcej inicjatyw zmierzających do jego uregulowania. Takie prace prowadzą już m.in.

Wiadomości 1Comments

Ponad połowie Polaków pieniędzy wystarcza tylko na podstawowe potrzeby

56 proc. Polaków deklaruje, że pieniędzy w miesiącu wystarcza im tylko na podstawowe potrzeby i nie stać ich na większe wydatki. Co piąty przyznaje, że musi sobie odmawiać wielu rzeczy, żeby starczyło

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej przyspiesza rozwój rynku sklepów budowlanych

Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki rozwój tego rynku to efekt m.in.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź