Kiedy można wyrzucić faktury?
Przepisy wobec dokumentacji w firmie zmieniają się i żeby działać zgodnie z prawem trzeba aktualizować swoje informacje na bieżąco. Dokumenty mogą zawierać w sobie wrażliwe dane dotyczące klientów czy też samej firmy, więc kiedy jesteśmy legalnie zwolnieni z obowiązku przetrzymywania niektórych plików?
Faktury w 2022 roku
Niezależnie od tego, czy świadczymy usługi, czy też sprzedajemy produkty, mamy obowiązek wystawienia paragonu, a na życzenie klienta – faktury. Kiedy natomiast możemy wyrzucić stare dokumenty?
Według prawa możemy pozbyć się dokumentacji sprzed 5 lat, więc w roku 2022 możemy zlecić niszczenie dokumentów do roku 2016 włącznie. Niezależnie od tego, czy dane znajdują się na papierze, dysku, czy w chmurze, to po 5 latach od wystawienia możemy legalnie je zniszczyć. Jednak jak upewnić się, że dokumenty które posiadamy zostaną zutylizowane w odpowiedni sposób? Jest na to rozwiązanie – zaufanie firmie, która specjalizuje się w zabezpieczaniu i usuwaniu tego typu treści.
Dysk twardy, czy papier?
Aby być pewnym, że pliki nie trafią w niepowołane ręce, to warto zaufać firmom, które oferują profesjonalne niszczenie nośników danych – HSM-Recycling jest jedną z nich. Zajmują się także archiwizacją plików, dzięki czemu we współpracy z nimi możemy zapewnić sobie bezpieczeństwo danych od samego początku ich istnienia, a następnie kiedy przyjdzie ich czas, to zajmą się niszczeniem danych.
Jeśli chcesz zapoznać się z całym procesem utylizacji dokumentów, to na stronie https://hsm-recycling.pl/pl/niszczenie-dokumentow/ znajdziesz wszystkie informacje, które mogą Cię interesować.
Prowadząc firmę warto jest mieć kontakt z kontrahentem zajmującym się kompleksowo ochroną tego typu danych – pięć lat to długi okres i w przypadku wycieku, to Twoja firma odpowiada za nieodpowiednie zabezpieczenia, dlatego warto zaufać specjalistom.
Praca z firmą archiwizacyjną – czy warto?
Zlecanie tego typu zadań poza firmę może wydawać się niepotrzebne, jednak po zrozumieniu całego procesu z pewnością każdy doceni plusy jakie niesie ze sobą zaufana firma archiwizacyjna. Dla nich najważniejsze jest bezpieczeństwo i specjalizują się w tym, aby dokumenty Twojej firmy nie wpadły w niepowołane ręce. Pomagają w utrzymaniu porządku w dokumentacji, co jest szczególnie przydatne podczas pracy z wieloma klientami i pomaga to szybko reagować w ramach nieoczekiwanych problemów.
Dlatego nawiązanie współpracy z tego typu firmą niesie ze sobą wiele korzyści, które pozwolą na sprawniejsze działanie Twojego przybytku. Dodatkowo jeśli potrzebujesz przejść przez proces digitalizacji plików, to także w tym Ci pomogą. Nie czekaj i sprawdź jak HSM-Recycling może pomóc Twojej firmie!
Może to Ci się spodoba
Na co zwrócić uwagę przy wyborze funduszu inwestycyjnego ?
Przed dokonaniem wyboru funduszu inwestycyjnego dobrze jest zdobyć rzetelne informacje o prowadzącym go Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych (TFI). Warto przeanalizować również bieżącą i historyczną wycenę tego funduszu. Należy ponadto wybrać fundusz,
Na emeryturę zacznij oszczędzać już dzisiaj!
O tym, ile pieniędzy dostaniemy, a raczej nie dostaniemy możemy zobaczyć po tym, ile pieniędzy odbierają każdego miesiąca nasi dziadkowie, a już za kilka lat także rodzice. Okazuje się, że
Rewitalizacja szansą dla wielu polskich miast
Prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta, zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną i poprawić jakość życia mieszkańców – podkreślają eksperci Deloitte. To jednak wymaga od władz samorządów nie tylko przemyślanej
Sok zamiast porannej kawy?
Poranna kawa to dla bardzo wielu osób pewnego rodzaju rytuał, bez którego nie są w stanie wyobrazić sobie poranka. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że nie powinno się wypijać kawy
Kontenery mieszkalne – domki letniskowe czy całoroczne miejsce zamieszkania?
Zastanawiałeś się kiedyś jak w szybki i nowoczesny sposób stworzyć ciekawe miejsce do wypoczynku? Oczywiście jest to możliwe, co więcej, nie ma nic prostszego! Kontenery mieszkalne to doskonały wynalazek, który
Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta
Nowe rozwiązanie pomoże deweloperowi w obsłudze klientów od momentu zakupu nowego mieszkania, przez odbiór kluczy, aż po obsługę gwarancyjną. Za realizację nowego narzędzia odpowiada wrocławski software house Intratic (Grupa Unity).
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post