Kiedy można wyrzucić faktury?
Przepisy wobec dokumentacji w firmie zmieniają się i żeby działać zgodnie z prawem trzeba aktualizować swoje informacje na bieżąco. Dokumenty mogą zawierać w sobie wrażliwe dane dotyczące klientów czy też samej firmy, więc kiedy jesteśmy legalnie zwolnieni z obowiązku przetrzymywania niektórych plików?
Faktury w 2022 roku
Niezależnie od tego, czy świadczymy usługi, czy też sprzedajemy produkty, mamy obowiązek wystawienia paragonu, a na życzenie klienta – faktury. Kiedy natomiast możemy wyrzucić stare dokumenty?
Według prawa możemy pozbyć się dokumentacji sprzed 5 lat, więc w roku 2022 możemy zlecić niszczenie dokumentów do roku 2016 włącznie. Niezależnie od tego, czy dane znajdują się na papierze, dysku, czy w chmurze, to po 5 latach od wystawienia możemy legalnie je zniszczyć. Jednak jak upewnić się, że dokumenty które posiadamy zostaną zutylizowane w odpowiedni sposób? Jest na to rozwiązanie – zaufanie firmie, która specjalizuje się w zabezpieczaniu i usuwaniu tego typu treści.
Dysk twardy, czy papier?
Aby być pewnym, że pliki nie trafią w niepowołane ręce, to warto zaufać firmom, które oferują profesjonalne niszczenie nośników danych – HSM-Recycling jest jedną z nich. Zajmują się także archiwizacją plików, dzięki czemu we współpracy z nimi możemy zapewnić sobie bezpieczeństwo danych od samego początku ich istnienia, a następnie kiedy przyjdzie ich czas, to zajmą się niszczeniem danych.
Jeśli chcesz zapoznać się z całym procesem utylizacji dokumentów, to na stronie https://hsm-recycling.pl/pl/niszczenie-dokumentow/ znajdziesz wszystkie informacje, które mogą Cię interesować.
Prowadząc firmę warto jest mieć kontakt z kontrahentem zajmującym się kompleksowo ochroną tego typu danych – pięć lat to długi okres i w przypadku wycieku, to Twoja firma odpowiada za nieodpowiednie zabezpieczenia, dlatego warto zaufać specjalistom.
Praca z firmą archiwizacyjną – czy warto?
Zlecanie tego typu zadań poza firmę może wydawać się niepotrzebne, jednak po zrozumieniu całego procesu z pewnością każdy doceni plusy jakie niesie ze sobą zaufana firma archiwizacyjna. Dla nich najważniejsze jest bezpieczeństwo i specjalizują się w tym, aby dokumenty Twojej firmy nie wpadły w niepowołane ręce. Pomagają w utrzymaniu porządku w dokumentacji, co jest szczególnie przydatne podczas pracy z wieloma klientami i pomaga to szybko reagować w ramach nieoczekiwanych problemów.
Dlatego nawiązanie współpracy z tego typu firmą niesie ze sobą wiele korzyści, które pozwolą na sprawniejsze działanie Twojego przybytku. Dodatkowo jeśli potrzebujesz przejść przez proces digitalizacji plików, to także w tym Ci pomogą. Nie czekaj i sprawdź jak HSM-Recycling może pomóc Twojej firmie!
Może to Ci się spodoba
Reklama na Facebooku – dlaczego warto korzystać z narzędzi Facebook Ads?
Współcześni przedsiębiorcy mają cały arsenał narzędzi marketingowych. Można (i warto) promować swoje produkty czy usługi różnymi kanałami. Dużą uwagę należy natomiast zwrócić na możliwości, jakie dają social media, a szczególnie
Polacy kontra finanse
Według opublikowanego w październiku 2017 badania, ponad połowa Polaków nie wie, co to debet. Zanim jednak z zazdrością westchniemy „szczęściarze!”, należy wyjaśnić jedną rzecz – chodzi o badanie poziomu wiedzy
Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech
FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o
Masz kredyt hipoteczny w walucie? Zarób na nim!
Na pierwszy rzut oka zarobienie pieniędzy na kredycie hipotecznym wydaje się niemożliwe, bo w końcu spłacając dowolne zobowiązanie tego rodzaju, wydajemy pieniądze – jak więc można je jednocześnie zarobić? Kluczem
Samozatrudnieni chętniej korzystają z ubezpieczeń niż pracownicy na etacie
Rezerwa na pokrycie ewentualnych kosztów leczenia, niepozostawanie ciężaru finansowego dla najbliższych w razie niemożności wykonywania pracy czy zabezpieczenie na emeryturę – to powody, dla których Polacy wykupują dodatkowe ubezpieczenia. Ich podejście jest jednak
System viaTOLL działa w Polsce 6 lat. Na modernizację i budowę dróg trafiło ponad 8 mld zł
Ponad 8 mld zł wpłynęło w ciągu ostatnich 6 lat do Krajowego Funduszu Drogowego na modernizację i budowę dróg z elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. Dziennie viaTOLL dokładał do KFD 4–5 mln zł. Dodatkowo

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post