Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych świadczeń. Problem może wyniknąć, kiedy posiadacz miejsca domaga się, żeby faktury były wystawione na jego dane identyfikacyjne.

Wszelkie wydatki muszą być udokumentowane w protokołach kasowych przedsiębiorstwa. Regulując faktury i tworząc rejestr możemy przed organami skarbowymi udowodnić nakłady pieniężne. Organy podatkowe niejednokrotnie nie uznają innych dokumentów potwierdzających wszelkie koszty. W takiej sytuacji można zwrócić się z prośbą do sądu o wyjaśnienie danej sprawy.

W ostatnich latach ukazało się wiele spraw sądowych odnoszących się do powyższej kwestii. Sądy za każdym razem uznawały inne dokumenty dowodzące poniesionych nakładów pieniężnych i umożliwiały włączenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.

Należy jednak mieć na uwadze poglądy instytucji podatkowych, które wielokrotnie komplikują rozliczanie się. Są to bowiem podmioty, które dokładnie przestrzegają określonych reguł. Wtedy trzeba się dokładnie zastanowić czy warto rozpoczynać z nimi konflikt.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po jakim czasie można anulować umowę na okres próbny?
Next Kiedy ponosimy konsekwencje jak rezygnujemy z wynagrodzenia?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Włączenie mieszkania do majątku firmy – korzyści i ryzyko

Wizja zwiększenia kosztów firmy o amortyzację mieszkania i wydatki na media jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność prowadzą we własnych czterech ścianach. Ale czy wszystko złoto, co się

Koszty 0 Comments

Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w

Koszty 0 Comments

Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca powinien notować i księgować koszty uzyskania przychodu. Jest to ustawowa czynność każdego właściciela firmy i powinna być przestrzegana. Należy jednak wcześniej wyjaśnić: czym w

Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu

Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej

Mała firma 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź