Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów
Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży, jak również korzystanie z nowoczesnych technologii.
Polski rynek – i nie tylko – od lat cechuje klientocentryzm. Nie jest tajemnicą, że pozyskanie klienta stanowi wyzwanie, przed którym stale musi stawać biznes. Jeszcze poważniejszym zagadnieniem jest jego utrzymanie – zbudowanie z nim relacji, aby pozostał lojalny marce. Klient, którego wrażenie z zakupu będzie pozytywne, będzie wracał do sklepu. I odwrotnie – negatywne doświadczenie klienta odbije się na jego utracie na rzecz konkurencji. W czasach, w których na jakość doświadczenia wpływa znacznie więcej niż sam produkt – jakość obsługi w sklepie, dostępność, wygląd sklepu, atrakcyjne promocje itp., jedyną strategią biznesową jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta – konsumenta 2.0.
Klient offline i online
Dane Gemius Polska dla e-commerce wskazują, że już 56% internautów dokonuje zakupów online – w ciągu roku odsetek ten wzrósł z 54%. Tendencja jest jasna – coraz więcej naszych rodaków decyduje się na przeniesienie przynajmniej części zakupów do Internetu. Oczywiście, zakupy za pośrednictwem Internetu mają swoje wady – przede wszystkim niemożność natychmiastowego odebrania produktu oraz ograniczoną możliwość „poznania” – nie ma możliwości dotknięcia, poczucia produktów. Dlatego też często możemy spotkać się ze zjawiskiem ROPO – research online, purchase offline oraz odwrócone ROPO – gdy produktu poszukuje się w sklepie stacjonarnym, a kupuje się go w sklepie online. Rośnie również popularność korzystania z kilku kanałów przy procesie zakupu – konsumenci wykorzystują np. telefony czy tablety, aby dowiedzieć się jak najwięcej o danym produkcie, a zakupu dokonują już z komputera.
Doświadczenie konsumenta
Zmiana oznacza wyjście ze strefy komfortu – w trakcie procesu zmian czujemy się zagubieni, wiąże się to ze stresem i jest zasadniczo trudnym doświadczeniem. Dlatego też, aby pomóc konsumentowi, który chce korzystać z większej liczby kanałów przy procesie zakupowym, należy w miarę możliwości utrzymać wszelkie kanały w jak najbardziej zbliżonym klimacie, z bardzo podobnymi rozwiązaniami i spójnym systemem promocji, płatności, przeglądania produktów. „W obecnych czasach kluczowe jest korzystanie z technologii tak, aby umożliwiała budowanie pozytywnego doświadczenia klienta w każdym z kanałów sprzedaży. Dzięki spójnemu systemowi lojalnościowemu, promocjom i nawet wrażeniom wizualnym wpływamy na komfort naszego odbiorcy, który ostatecznie przełoży się na jego lojalność. Stworzenie tego >>ręcznie<< jest bardzo trudne i czasochłonne, zwłaszcza, gdy dodamy do tego konieczność personalizacji promocji” – mówi Witold Miśniakiewicz, producent systemu kasowego iXpos. Korzystanie z nowoczesnych technologii – podobnie, jak korzystają z nich konsumenci – jest bardzo ważnym elementem odnoszenia sukcesu w biznesie. Zamykanie się na osiągnięcia techniki spowoduje, że zacznie się odstawać od konkurencji. Ostatecznie nowoczesny konsument skorzysta wtedy w usług sprzedawcy, który potrafi odpowiedzieć najlepiej na jego potrzeby.
Może to Ci się spodoba
Umowa pożyczki pod zastaw – na co szczególnie zwracać uwagę?
Poza pożyczkami online bardzo często możemy się spotkać z różnymi rodzajami biur czy lombardów, które oferują zobowiązania pod zastaw. Ma to swoje zalety: nie trzeba na przykład się logować na
Coraz lepsza sytuacja na warszawskiej giełdzie dobrze wróży polskiej gospodarce
Poprawa nastrojów na polskiej giełdzie. W ciągu trzech miesięcy indeks WIG20 zyskał blisko 17 proc. To wynik wzmożonego zainteresowania polskim rynkiem finansowym zagranicznych inwestorów. Dobra sytuacja na giełdzie może być
Pierwszy krok na drodze do sukcesu – od czego zacząć inwestycje na Forex?
Rozpoczynając swoją działalność na rynku Forex, bez wątpienia każdy marzy o intratnych transakcjach i prawdziwym inwestycyjnym sukcesie, pozwalającym na szybkie powiększenie kapitału. Niestety, pomimo tego, że rynek walutowy sprzyja korzystnym
Krajowa branża motoryzacyjna ze świetnymi wynikami
Polska branża motoryzacyjna ma za sobą najlepszy rok w historii, a pierwsze miesiące tego roku dają nadzieję na jeszcze lepsze wyniki. Pomóc mogą w tym kolejne dwie fabryki zagranicznych gigantów, które powstają
Źródło najważniejszych informacji o budynku
W Polsce powstaje co raz więcej obiektów użyteczności publicznej. Właściciel przedsiębiorstwa, urzędnik państwowy i członek korporacji, słowem każdy, chciałby pracować w komfortowych warunkach, spełniających najwyższe standardy jakości. Jeśli zawitamy do
System viaTOLL w ciągu 5 lat zasilił Krajowy Fundusz Drogowy kwotą ponad 6,3 mld zł
Pięć lat temu ruszył elektroniczny system poboru opłat drogowych viaTOLL. Od tego czasu na konto Krajowego Funduszu Drogowego dzięki niemu wpłynęło 6,3 mld zł. Po odliczeniu kosztów operacyjnych system zasilił
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post