Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów
Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży, jak również korzystanie z nowoczesnych technologii.
Polski rynek – i nie tylko – od lat cechuje klientocentryzm. Nie jest tajemnicą, że pozyskanie klienta stanowi wyzwanie, przed którym stale musi stawać biznes. Jeszcze poważniejszym zagadnieniem jest jego utrzymanie – zbudowanie z nim relacji, aby pozostał lojalny marce. Klient, którego wrażenie z zakupu będzie pozytywne, będzie wracał do sklepu. I odwrotnie – negatywne doświadczenie klienta odbije się na jego utracie na rzecz konkurencji. W czasach, w których na jakość doświadczenia wpływa znacznie więcej niż sam produkt – jakość obsługi w sklepie, dostępność, wygląd sklepu, atrakcyjne promocje itp., jedyną strategią biznesową jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta – konsumenta 2.0.
Klient offline i online
Dane Gemius Polska dla e-commerce wskazują, że już 56% internautów dokonuje zakupów online – w ciągu roku odsetek ten wzrósł z 54%. Tendencja jest jasna – coraz więcej naszych rodaków decyduje się na przeniesienie przynajmniej części zakupów do Internetu. Oczywiście, zakupy za pośrednictwem Internetu mają swoje wady – przede wszystkim niemożność natychmiastowego odebrania produktu oraz ograniczoną możliwość „poznania” – nie ma możliwości dotknięcia, poczucia produktów. Dlatego też często możemy spotkać się ze zjawiskiem ROPO – research online, purchase offline oraz odwrócone ROPO – gdy produktu poszukuje się w sklepie stacjonarnym, a kupuje się go w sklepie online. Rośnie również popularność korzystania z kilku kanałów przy procesie zakupu – konsumenci wykorzystują np. telefony czy tablety, aby dowiedzieć się jak najwięcej o danym produkcie, a zakupu dokonują już z komputera.
Doświadczenie konsumenta
Zmiana oznacza wyjście ze strefy komfortu – w trakcie procesu zmian czujemy się zagubieni, wiąże się to ze stresem i jest zasadniczo trudnym doświadczeniem. Dlatego też, aby pomóc konsumentowi, który chce korzystać z większej liczby kanałów przy procesie zakupowym, należy w miarę możliwości utrzymać wszelkie kanały w jak najbardziej zbliżonym klimacie, z bardzo podobnymi rozwiązaniami i spójnym systemem promocji, płatności, przeglądania produktów. „W obecnych czasach kluczowe jest korzystanie z technologii tak, aby umożliwiała budowanie pozytywnego doświadczenia klienta w każdym z kanałów sprzedaży. Dzięki spójnemu systemowi lojalnościowemu, promocjom i nawet wrażeniom wizualnym wpływamy na komfort naszego odbiorcy, który ostatecznie przełoży się na jego lojalność. Stworzenie tego >>ręcznie<< jest bardzo trudne i czasochłonne, zwłaszcza, gdy dodamy do tego konieczność personalizacji promocji” – mówi Witold Miśniakiewicz, producent systemu kasowego iXpos. Korzystanie z nowoczesnych technologii – podobnie, jak korzystają z nich konsumenci – jest bardzo ważnym elementem odnoszenia sukcesu w biznesie. Zamykanie się na osiągnięcia techniki spowoduje, że zacznie się odstawać od konkurencji. Ostatecznie nowoczesny konsument skorzysta wtedy w usług sprzedawcy, który potrafi odpowiedzieć najlepiej na jego potrzeby.
Może to Ci się spodoba
Biurokracja jednym z głównym hamulców polskiego wzrostu gospodarczego. Uderza przede wszystkim w małe i średnie firmy
Ograniczenie biurokracji i zmiana struktury eksportu są konieczne do utrzymania rozwoju gospodarczego w kolejnych latach. To szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które są mocno obciążone podatkami. Bez redukcji ograniczeń biurokratycznych w sytuacji kończącego
Polak pracuje trzy lata krócej niż przeciętny Europejczyk
Ile lat pracujemy w ciągu całego swojego życia? Według danych Eurostatu, wskaźnik oczekiwanej długości trwania aktywności zawodowej wynosi w Polsce 32,2 lat. Oznacza to, że pracujemy mniej o prawie trzy
Biurka w stylu loft: industrialny design w twoim biurze
Styl loftowy, znany również jako industrialny, zyskuje na popularności w aranżacji wnętrz biurowych dzięki swojej surowej estetyce i praktyczności. Charakteryzuje się wykorzystaniem materiałów takich jak stal, drewno i beton, które
Międzynarodowe Relacje Biznesowe – dlaczego warto studiować kierunki politologiczne?
Jeszcze kilka lat temu najpopularniejszymi kierunkami na polskich uczelniach były stosunki międzynarodowe i politologia. Studia te, nawet pomimo utraty tak dużego zainteresowania, wciąż są niezwykle atrakcyjne, a studenci doceniają w
Wybór diety pudełkowej
Dieta pudełkowa to sposób dostarczania gotowych posiłków pod wskazany adres przez wybraną firmę cateringową. Z biegiem lat catering dietetyczny z dostawą zyskał na popularności i jest chętnie wybierany przez zarówno przez młode osoby,
Inwestycyjne „ABC”
Z potrzeby oszczędzania zdaje sobie sprawę coraz więcej Polaków. Według danych NBP, w samym tylko III kwartale 2014 roku kapitał zgromadzony przez gospodarstwa domowe wzrósł o 27,4 mld zł. Pieniądze

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post