Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?

Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?

Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak najwięcej!

Jak to działa?

Zasada działania jest prosta: leasingodawca udostępnia samochód, dzięki czemu leasingobiorca może z niego korzystać, spłacają swoje zobowiązania w postaci rat leasingowych. Umowa zawarta pomiędzy podmiotem finansującym a przedsiębiorcą, oznacza, że ten drugi nie staje się właścicielem auta. W dalszym ciągu pozostaje nim leasingodawca.

Z takiego rozwiązania korzysta sporo firm, szczególnie mikro i małych. Jednak gdy przedsiębiorca spłaci pojazd, ma prawo je wykupić lub wziąć nowe auto na firmę. Właściciele firm najczęściej preferują albo leasing operacyjny, albo finansowy. Na czym polega jeden i drugi rodzaj?

Leasing operacyjny – założenia

W leasingu operacyjnym umowa zostaje zawarta na czas oznaczony i musi stanowić (co najmniej) 40% normatywnego okresu amortyzacji. Minimalny czas umowy to 5 lat. Przedsiębiorca poza tym nie może zaliczyć pojazdu do środków trwałych firmy, ponieważ przedmiot leasingu stanowi składnik majątku podmiotu finansującego. Na właścicielu pojazdu – leasingodawcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych. Koszt uzyskania przychodu to nie tylko cała wartość raty leasingowej, ale również opłata wstępna i koszty użytkowania auta. Gdy upłynie termin umowy, samochód może, choć nie musi być przeniesiony na leasingobiorcę.

Co warto wiedzieć o leasingu finansowym?

W leasingu finansowym mamy w większości inne zapisy. Umowa co prawda zostaje zawarta na czas określony, ale bez minimalnego okresu leasingu samochodu. Leasingobiorca – odmiennie niż w leasingu operacyjnym – wprowadza samochód do środków trwałych przedsiębiorstwa, przez co pojazd staje się składnikiem majątku firmy. Przez to też, obowiązek odpisów amortyzacyjnych staje się domeną przedsiębiorcy. Koszty uzyskania przychody to część odestkowa raty leasingowej, odpisy amortyzacyjne i koszty użytkowania auta. Po upływie terminu umowy, właścicielem auta zostaje przedsiębiorca.

Jak skorzystać z leasingu?

Nie dziwi tak duże zainteresowanie leasingiem dla firm, bo dla każdej osoby, która prowadzi działalność, to się opłaca. Jak jednak wziąć samochód w leasing na firmę? To proste: najpierw wybieramy interesujący nas pojazd, a następnie weryfikujemy oferty leasingu, dzięki czemu wybierzemy odpowiednią opcję – firmę leasingową oferującą najlepsze warunki. Kiedy już się z nią porozumiemy, wystarczy ustalić szczegółowe warunki transakcji i dostarczyć niezbędne dokumenty. Po tym możemy już podpisać umowę na leasing samochodu, dokonując jednocześnie opłaty wstępnej. Potwierdzeniem jest rejestracja przedmiotu leasingu i wydanie go przedsiębiorcy. Żeby przejść pozytywnie całą procedurę, będziemy potrzebować kilku dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy: NIP, REGON, EDG lub KRS, dwa dokumenty tożsamości osób reprezentujących firmę oraz wniosek leasingowy.

Zachęcamy właścicieli firm do skorzystania z leasingu samochodowego dla firm, bo to korzystne rozwiązanie, z którego zadowolonych jest wielu przedsiębiorców. Jeśli jednak wolimy własny samochód, pamiętajmy, by stale o niego dbać, żeby służył jak najdłużej. Podstawą są przeglądy, o których przeczytamy, klikając w link https://kioskpolis.pl/przeglad-samochodu-sprawdz-co-powinienes-wiedziec/.

Previous Szybkie pożyczki od 18 lat
Next Plansze, plakaty i folie dla twojej firmy

Może to Ci się spodoba

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna przyciąga coraz więcej małych i średnich firm

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna zamknęła pierwsze półrocze tego roku 20 nowymi inwestycjami o łącznej wartości 2,2 mld zł i blisko 800 nowymi miejscami pracy. To, co istotne, to większe zainteresowanie małych i średnich

Dobrze zorganizowana przeprowadzka do nowej siedziby nie zaburzy pracy przedsiębiorstwa

Wybór odpowiedniej przestrzeni na biuro firmy i jej właściwe zaaranżowanie decydują o komforcie pracy, samopoczuciu, a w rezultacie – o zaangażowaniu i lojalności pracowników. Sam wybór to jednak nie wszystko. Eksperci zauważają, że ważne jest także

Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę

W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić

5 zalet wynajmu biura serwisowanego

Biura serwisowane reklamowane są jako idealne rozwiązanie dla wszystkich firm. Dziś zdecydowanie jest to jedna z opcji, które zawsze warto rozważyć w pierwszej kolejności. I są takie scenariusze, w których

W jakie fundusze inwestycyjne warto inwestować?

Polski rynek funduszy inwestycyjnych oferuje blisko 1000 produktów TFI różniących się poziomem ryzyka, potencjałem zysku czy stosowaną polityką inwestycyjną. Sprawdź zatem, jak odnaleźć się w tym gąszczu ofert i wybrać

Mała firma 2 komentarze

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź