Motywacja płacowa czy pozapłacowa – co wybrać?
Jak zdobyć najlepszych pracowników, czym ich przy sobie zatrzymać i w jaki sposób zachęcić ich do pracy – te kwestie spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Niektórym wydaje się, że wystarczy wysoka wypłata, a personel będzie zadowolony, ale to nieprawda. Oczywiście pieniądze są ważne i nie należy o tym zapominać, ale to nie jedyna rzecz, która ma dla pracowników znaczenie, i o tym też należy pamiętać. Jeśli przedsiębiorcy zależy, aby współpraca układała się pomyślnie, a zespół był zaangażowany w rozwój firmy, powinien koniecznie zadbać zarówno o motywację płacową, jak i pozapłacową.
Na czym polega motywacja pozapłacowa?
Motywacja pozapłacowa to ogół korzyści – innych niż finansowe – z jakimi wiąże się praca w danej firmie. Zapewniają je przede wszystkim stabilizacja, bezpieczeństwo, możliwości rozwoju oraz przyjazna atmosfera i komfortowe warunki w miejscu pracy. Najłatwiej zadbać o to ostatnie – można to zrobić wprowadzając w struktury firmy elementy filozofii wellness. W dużym skrócie oznacza to implementację w biurach ergonomicznych rozwiązań zapewniających pracownikom niezbędne wygody w trakcie wykonywania obowiązków (funkcjonalne meble, strefy relaksu itp.) i wdrażanie praktyk, pozwalających na wzmocnienie relacji między pracownikami oraz więzi łączących pracowników z kierownictwem firmy (wyjazdy integracyjne, darmowe szkolenia, opieka medyczna itd.). Taka motywacja pracowników nie wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy ani nie wiąże się z wysokimi kosztami, za to przynosi znakomite efekty.
Więcej dowiesz się na: wellbeingpolska.pl
Czy taka motywacja pracowników naprawdę jest skuteczna?
O tym, jak skuteczna jest motywacja pozapłacowa może poświadczyć każdy przedsiębiorca, który zdecydował się na wprowadzenie jej do polityki gratyfikacyjnej swojej firmy. Dzięki takim narzędziom możliwe jest utrzymywanie zaangażowania pracowników na stałym, wysokim poziomie, co przekłada się na niezmiennie wysoką produktywność firmy – korzyści są więc wymierne i łatwo je oszacować. Stąd pewność, że taka motywacja pracowników jest znacznie bardziej efektywna niż jakiekolwiek gratyfikacje finansowe, a dodatkowo może zagwarantować coś, czego nie kupią żadne pieniądze: lojalność.
Może to Ci się spodoba
Cyfrowa bankowość to tańsze usługi i niższe koszty dla banków
Co trzecia pożyczka udzielana przez internet czy weryfikowanie tożsamości klienta poprzez biometrię to cele, które część instytucji finansowych może osiągnąć już w perspektywie 2–3 lat. Tak jest w przypadku Alior Banku, który łączy
[PORADNIK] Co na prezent dla żeglarza?
Jeśli w gronie Twoich bliskich jest żeglarz, to zakup prezentu dla niego może być nie lada wyzwaniem. Wybór odpowiedniego praktycznego podarunku nie jest prostą sprawą. Stąd warto, abyś skorzystał z
Ubezpieczyciele stawiają na polisy spersonalizowane
Nowe technologie zmieniają ofertę firm ubezpieczeniowych. Dzięki gromadzonym i przetwarzanym danym ubezpieczyciele mogą lepiej ocenić ryzyko podczas przygotowywania oferty dla klienta. Coraz więcej firm stawia też na rozwiązania telematyczne, które będą dostarczać
W ciągu dwóch lat międzynarodowy koncern ABB zatrudni w Polsce blisko tysiąc pracowników
W związku z dalszym rozwojem kompetencji w obszarach takich jak IT, sprzedaż, rozwój produktu, funkcja wsparcia i R&D ABB szacuje, że w okresie 2015–2018 zwiększy zatrudnienie o około tysiąc osób, do ponad 5 tys. pracowników.
Niestabilność polityczna i zmiany klimatyczne największymi zagrożeniami dla świata w 2019 roku
Na znaczące pogorszenie warunków gospodarczych i politycznych wskazuje najnowszy raport Global Risks, wydawany przy okazji Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Eksperci podkreślają w nim, że w 2018 roku znacznie zaostrzyły się spory handlowe, a
O co chodzi w opłacie półkowej?
Od kilku lat wiele koncernów i dostawców proponuje sprzedawcom opłaty półkowe za lepsze wyeksponowanie produktów. Czy jest to zgodne z prawem? Co dalej z tym procederem? Według przepisów dotyczących zwalczania

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post