Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy faktoringowej?

Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy faktoringowej?

Faktoring staje się coraz popularniejszą usługą finansową wśród polskich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy przekonują się do takiej formy zabezpieczenia przed przeterminowanymi płatnościami między innymi dzięki mniejszej liczbie formalności niż na przykład w przypadku kredytu obrotowego. Nie oznacza to jednak, że tych formalności nie ma w ogóle. Między faktorem, a faktorantem musi zostać bowiem podpisana umowa. Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy faktoringowej? Oto najważniejsze wskazówki!

Umowa faktoringowa – koszty i czas trwania

Dwie najważniejsze kwestie, o których trzeba pamiętać, zawierając umowę faktoringową to czas jej obowiązywania i koszty, które przedsiębiorstwo musi ponieść. Czas trwania umowy faktoringowej jest sprawą oczywistą, nie ma potrzeby rozpisywać się na ten temat. Pochylić się natomiast trzeba nad kosztami. Te mogą być określone w różny sposób – może być to procent wartości faktury, którą wykupuje faktor, może być stała kwota powiązana z wysokością faktury. Praktyki w tym zakresie są różne – każdy przedsiębiorca musi sam skalkulować, jaka forma opłaty za usługę będzie dla niego najkorzystniejsza. Trzeba też zwrócić uwagę na cennik usługi oraz tabelę opłat i prowizji. Są tam podane między innymi koszty windykacji, opłaty za opóźnienie w płatnościach, a także stawka za rozłożenie płatności na raty i inne. To opłaty, których umowa nie uwzględnia, bo są one ewentualne lub opcjonalne. Warto jednak mieć świadomość, jakie koszty faktoringu pojawiają się w przypadku pojawienia się nieprzewidzianych okoliczności.

Inne ważne aspekty umowy faktoringu

W kontekście wykupowania faktury pamiętać też trzeba o tym, że w umowie faktoringowej powinna być też zawarta procentowa wartość faktury, którą faktor może wykupić. Czasem może być to 100%, ale nierzadko umowy faktoringowe mówią o wykupieniu na przykład tylko 80%. W faktoringu często mówi się o tej kwocie, że jest to zaliczka. Jeśli kontrahent zapłaci fakturę w terminie, wówczas faktor przekazuje brakujące 20% firmie i w ten sposób dopełnia kwotę. Dodatkowym punktem umowy może być także zapis, mówiący o maksymalnej kwocie wykupu w danym okresie, na przykład w miesiącu. To dość ważny punkt i każdy przedsiębiorca musi go dokładnie przeanalizować – zwłaszcza w kontekście kwoty, na którą sumarycznie wystawia faktury, a także liczby klientów, którzy przeterminowują swoje płatności. Umowa faktoringowa ma bowiem zasadność tylko wówczas, jeśli faktycznie przedsiębiorstwo potrzebuje stały i odczuwalny dopływ gotówki, bez konieczności oczekiwania na płatność kontrahentów.

Umowa faktoringowa – wniosek można złożyć przez internet

Kwestii, o których trzeba pamiętać, podpisując umowę faktoringową, wbrew pozorom wcale nie ma tak wiele, a sam dokument jest najczęściej prosty w interpretacji, a także łatwy do realizacji w toku codziennej pracy. Dodatkowym atutem faktoringu jest fakt, że umowę z faktorem można zawrzeć przez internet. Taką możliwość można znaleźć między innymi w tym serwisie: https://faktoria.pl/. To jeszcze bardziej ułatwia, upraszcza i skraca czas potrzebny na wszelkie formalności.

Artykuł sponsorowany.

Previous Organizer na biurko - porządek i terminowość
Next Używane wózki widłowe - dobra inwestycja czy chybiony pomysł?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 2 komentarze

Woda i wilgoć – największy wróg dokumentów

Zarządzanie dokumentami zwykle kojarzy się pracą biurową, jednak gdy są zagrożone zniszczeniem i trzeba je ratować, niezbędna jest wiedza i umiejętności związane z wieloma innymi dziedzinami. Głównym zagrożeniem dla dokumentów

Dobre wynagrodzenie i benefity najlepiej motywują menadżerów do pracy

Zdecydowana większość menadżerów uznaje benefity pozapłacowe za istotny czynnik wpływający na zadowolenie z pracy. Największą popularnością wśród nich cieszą się dodatkowa opieka medyczna, służbowy samochód oraz szkolenia. Coraz bardziej doceniają oni atrakcyjność

e-Firma i Startup 0 Comments

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Innowacje społeczne, o których dużo już mówi się w naszym kraju, to świeże, skuteczne metody rozwiązywania społecznych problemów – sama innowacyjność może w ich przypadku dotyczyć wytwarzanych produktów, sposobu pracy

Rośnie potęga marketingu szeptanego

Rekomendacje stają się podstawą decyzji konsumenckich i prowadzenia biznesu. Klienci chętnie sięgają po produkty i usługi firm, które polecili im znajomi. Z kolei właściciele przedsiębiorstw bardzo cenią klientów, których polecili im inni przedsiębiorcy. Na

CRM w call center

Dziś chcemy się komunikować szybko, prosto i efektywnie i to w dodatku w każdej dziedzinie życia. Pod największa ,,presją” w tej kwestii stoją takie działy jak marketing, sprzedaż i wszystkie

Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników

Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź