Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?
Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub z przeciwną stronę.
Z danych brytyjskiego urzędu statystycznego wynika, że w 2016 r. liczba Polaków na Wyspach przekroczyła milion (źródło: http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/ons-ponad-milion-polakow-w-wielkiej-brytanii,766918.html). Wielka Brytania należy też do krajów, do których Polacy najczęściej nadają dziś przesyłki. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając firmę, która taką przesyłkę dostarczy?
Czas i bezpieczeństwo
Czas dostawy przesyłki priorytetowej do UK, deklarowany przez Pocztę Polską, wynosi 3 dni. Nie jest to jednak czas gwarantowany – może ulec wydłużeniu, zwłaszcza w okresie, gdy ruch paczek jest wzmożony. Firmy kurierskie również deklarują przewidywany czas dostawy, przy czym niektóre usługi gwarantują nawet dostarczenie przesyłki w określonym, krótkim czasie. Jeśli więc zależy nam na szybkości, zawsze sprawdzajmy, która firma oferuje najkrótszy czas dostawy. Czy łatwo znaleźć firmę, która najszybciej szybko dostarczy przesyłkę na miejsce? Pomoże nam w tym portal porównujący oferty firm kurierskich, taki jak Euro-paka.pl. Prześledzimy tam dostępne możliwości i wybierzemy najbardziej korzystną dla nas opcję.
Równie korzystna może okazać się opcja śledzenia przesyłki, czyli trackingu. Dzięki niej możemy sprawdzać, na jakim etapie drogi do celu znajduje się paczka i zyskać pewność, że dotrze ona do adresata. Warto zainteresować się również ochroną przesyłki – niektóre firmy w cenie usługi oferują ubezpieczenie do określonej kwoty.
Gabaryty
Wymiary i masa nadawanej paczki to istotne kwestie, zwłaszcza jeśli wysyłamy coś większego. Każda firma przedstawia określone wymagania i cenniki dotyczące wymiarów oraz masy, a także sposobu pakowania poszczególnych artykułów. Co ważne, zwykle ma także listę towarów, których nie zgodzi się wysłać. Może się też zdarzyć, że kurier nie przyjmie niektórych paczek wielkogabarytowych (np. telewizorów z dużą przekątną ekranu), zaś inne firmy narzucą za taką przesyłkę wysokie opłaty. Problemem może być też nietypowy kształt naszej paczki. Dlatego najbezpieczniejszym sposobem zapakowania przesyłki jest umieszczenie jej w prostopadłościennym pudełku. Zadbajmy, aby nie wystawały z niego żadne elementy (na wszelki wypadek lepiej postarać się o większe pudło). Wnętrze pudełka wypełniamy gazetami lub folią bąbelkową – to ważne dla bezpieczeństwa wysyłanych przedmiotów.
Wybór firmy kurierskiej nie jest łatwy. Porównanie najważniejszych punktów ich ofert może jednak ułatwić nam decyzję.
Może to Ci się spodoba
Transakcje kartą najbardziej narażone na oszustwa płatnicze w sieci. 18 proc. firm zetknęło się z tym zjawiskiem
Zjawisko oszustw płatniczych w handlu internetowym nie jest w Polsce tak powszechne, jak na świecie – wynika z badania EY i Nethone. W ostatnim roku zetknęła się z nim mniej niż jedna piąta firm, ale straty
Inwestycja w luksusowe apartamenty
Inwestowanie w nieruchomości od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Kupno mieszkania uważane jest za jeden z najbardziej bezpiecznych sposobów lokowania kapitału, który daje pewny zysk. Wśród ofert deweloperów można
Dlaczego i kiedy warto skorzystać z pomocy adwokata?
Pytania o adwokata w Garwolinie, którego można znaleźć na przykład tutaj: https://adwokat-trochimiuk.pl/adwokat-garwolin/, pojawiają się stosunkowo często. Nie bez powodu. W życiu każdego człowieka może zdarzyć się taka sytuacja, w której będzie
Rośnie wartość inwestycji na rynku funduszy private equity. Coraz częściej służą jako lokata pieniędzy dla zamożnych
Rozwój funduszy private equity nabiera w Polsce tempa – wartość inwestycji na naszym rynku w 2017 roku sięgnęła blisko 7 mld euro, ale patrząc na rynki rozwinięte jesteśmy jeszcze w fazie wczesnego wzrostu
Jak reklamować firmę w Niemczech?
Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy
Polacy coraz częściej korzystają z kart płatniczych
Polacy powoli odchodzą od gotówki, a popularność płatności zbliżeniowych i mobilnych w Polsce rośnie najszybciej w całej Europie. Wciąż jednak przy użyciu gotówki wykonywanych jest w Polsce około 80 proc. transakcji konsumenckich. W sezonie

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post