Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?

Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?

Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub z przeciwną stronę.

Z danych brytyjskiego urzędu statystycznego wynika, że w 2016 r. liczba Polaków na Wyspach przekroczyła milion (źródło: http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/ons-ponad-milion-polakow-w-wielkiej-brytanii,766918.html). Wielka Brytania należy też do krajów, do których Polacy najczęściej nadają dziś przesyłki. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając firmę, która taką przesyłkę dostarczy?

Czas i bezpieczeństwo

Czas dostawy przesyłki priorytetowej do UK, deklarowany przez Pocztę Polską, wynosi 3 dni. Nie jest to jednak czas gwarantowany – może ulec wydłużeniu, zwłaszcza w okresie, gdy ruch paczek jest wzmożony. Firmy kurierskie również deklarują przewidywany czas dostawy, przy czym niektóre usługi gwarantują nawet dostarczenie przesyłki w określonym, krótkim czasie. Jeśli więc zależy nam na szybkości, zawsze sprawdzajmy, która firma oferuje najkrótszy czas dostawy. Czy łatwo znaleźć firmę, która najszybciej szybko dostarczy przesyłkę na miejsce? Pomoże nam w tym portal porównujący oferty firm kurierskich, taki jak Euro-paka.pl. Prześledzimy tam dostępne możliwości i wybierzemy najbardziej korzystną dla nas opcję.

Równie korzystna może okazać się opcja śledzenia przesyłki, czyli trackingu. Dzięki niej możemy sprawdzać, na jakim etapie drogi do celu znajduje się paczka i zyskać pewność, że dotrze ona do adresata. Warto zainteresować się również ochroną przesyłki – niektóre firmy w cenie usługi oferują ubezpieczenie do określonej kwoty.

Gabaryty

Wymiary i masa nadawanej paczki to istotne kwestie, zwłaszcza jeśli wysyłamy coś większego. Każda firma przedstawia określone wymagania i cenniki dotyczące wymiarów oraz masy, a także sposobu pakowania poszczególnych artykułów. Co ważne, zwykle ma także listę towarów, których nie zgodzi się wysłać. Może się też zdarzyć, że kurier nie przyjmie niektórych paczek wielkogabarytowych (np. telewizorów z dużą przekątną ekranu), zaś inne firmy narzucą za taką przesyłkę wysokie opłaty. Problemem może być też nietypowy kształt naszej paczki. Dlatego najbezpieczniejszym sposobem zapakowania przesyłki jest umieszczenie jej w prostopadłościennym pudełku. Zadbajmy, aby nie wystawały z niego żadne elementy (na wszelki wypadek lepiej postarać się o większe pudło). Wnętrze pudełka wypełniamy gazetami lub folią bąbelkową – to ważne dla bezpieczeństwa wysyłanych przedmiotów.

Wybór firmy kurierskiej nie jest łatwy. Porównanie najważniejszych punktów ich ofert może jednak ułatwić nam decyzję.

Previous Czy warto inwestować w złote monety?
Next Wysyłamy życzenia imienionwe w sieci

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Transakcje kartą najbardziej narażone na oszustwa płatnicze w sieci. 18 proc. firm zetknęło się z tym zjawiskiem

Zjawisko oszustw płatniczych w handlu internetowym nie jest w Polsce tak powszechne, jak na świecie – wynika z badania EY i Nethone. W ostatnim roku zetknęła się z nim mniej niż jedna piąta firm, ale straty

Wiadomości 0 Comments

Inwestycja w luksusowe apartamenty

Inwestowanie w nieruchomości od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Kupno mieszkania uważane jest za jeden z najbardziej bezpiecznych sposobów lokowania kapitału, który daje pewny zysk. Wśród ofert deweloperów można

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego i kiedy warto skorzystać z pomocy adwokata?

Pytania o adwokata w Garwolinie, którego można znaleźć na przykład tutaj: https://adwokat-trochimiuk.pl/adwokat-garwolin/, pojawiają się stosunkowo często. Nie bez powodu. W życiu każdego człowieka może zdarzyć się taka sytuacja, w której będzie

Wiadomości 0 Comments

Rośnie wartość inwestycji na rynku funduszy private equity. Coraz częściej służą jako lokata pieniędzy dla zamożnych

Rozwój funduszy private equity nabiera w Polsce tempa – wartość inwestycji na naszym rynku w 2017 roku sięgnęła blisko 7 mld euro, ale patrząc na rynki rozwinięte jesteśmy jeszcze w fazie wczesnego wzrostu

Jak reklamować firmę w Niemczech?

Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy

Wiadomości 0 Comments

Polacy coraz częściej korzystają z kart płatniczych

Polacy powoli odchodzą od gotówki, a popularność płatności zbliżeniowych i mobilnych w Polsce rośnie najszybciej w całej Europie. Wciąż jednak przy użyciu gotówki wykonywanych jest w Polsce około 80 proc. transakcji konsumenckich. W sezonie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź