Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?
Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub z przeciwną stronę.
Z danych brytyjskiego urzędu statystycznego wynika, że w 2016 r. liczba Polaków na Wyspach przekroczyła milion (źródło: http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/ons-ponad-milion-polakow-w-wielkiej-brytanii,766918.html). Wielka Brytania należy też do krajów, do których Polacy najczęściej nadają dziś przesyłki. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając firmę, która taką przesyłkę dostarczy?
Czas i bezpieczeństwo
Czas dostawy przesyłki priorytetowej do UK, deklarowany przez Pocztę Polską, wynosi 3 dni. Nie jest to jednak czas gwarantowany – może ulec wydłużeniu, zwłaszcza w okresie, gdy ruch paczek jest wzmożony. Firmy kurierskie również deklarują przewidywany czas dostawy, przy czym niektóre usługi gwarantują nawet dostarczenie przesyłki w określonym, krótkim czasie. Jeśli więc zależy nam na szybkości, zawsze sprawdzajmy, która firma oferuje najkrótszy czas dostawy. Czy łatwo znaleźć firmę, która najszybciej szybko dostarczy przesyłkę na miejsce? Pomoże nam w tym portal porównujący oferty firm kurierskich, taki jak Euro-paka.pl. Prześledzimy tam dostępne możliwości i wybierzemy najbardziej korzystną dla nas opcję.
Równie korzystna może okazać się opcja śledzenia przesyłki, czyli trackingu. Dzięki niej możemy sprawdzać, na jakim etapie drogi do celu znajduje się paczka i zyskać pewność, że dotrze ona do adresata. Warto zainteresować się również ochroną przesyłki – niektóre firmy w cenie usługi oferują ubezpieczenie do określonej kwoty.
Gabaryty
Wymiary i masa nadawanej paczki to istotne kwestie, zwłaszcza jeśli wysyłamy coś większego. Każda firma przedstawia określone wymagania i cenniki dotyczące wymiarów oraz masy, a także sposobu pakowania poszczególnych artykułów. Co ważne, zwykle ma także listę towarów, których nie zgodzi się wysłać. Może się też zdarzyć, że kurier nie przyjmie niektórych paczek wielkogabarytowych (np. telewizorów z dużą przekątną ekranu), zaś inne firmy narzucą za taką przesyłkę wysokie opłaty. Problemem może być też nietypowy kształt naszej paczki. Dlatego najbezpieczniejszym sposobem zapakowania przesyłki jest umieszczenie jej w prostopadłościennym pudełku. Zadbajmy, aby nie wystawały z niego żadne elementy (na wszelki wypadek lepiej postarać się o większe pudło). Wnętrze pudełka wypełniamy gazetami lub folią bąbelkową – to ważne dla bezpieczeństwa wysyłanych przedmiotów.
Wybór firmy kurierskiej nie jest łatwy. Porównanie najważniejszych punktów ich ofert może jednak ułatwić nam decyzję.
Może to Ci się spodoba
Obligacje korporacyjne w 2014 r. – niższe stopy cieszą emitentów, nie przeszkadzają inwestorom
Rekordowo niskie oficjalne stopy procentowe i związany z tym spadek rynkowego kosztu pieniądza, sprzyjał wzrostowi zainteresowania firm emisją obligacji. Ich oprocentowanie nadal było atrakcyjne dla inwestorów, w porównaniu z innymi
Jak korzystamy z potencjału Metropolii Krakowskiej?
Metropolia Krakowska od lat z powodzeniem potwierdza swój status jednego z najważniejszych ośrodków metropolitalnych w kraju, mocno stawiając na innowacje oraz inteligentny rozwój w precyzyjnie zdefiniowanych obszarach. W Metropolii inwestorzy,
Rekordowe inwestycje w Porcie Gdańskim. Ma szansę stać się największym portem przeładunkowym na Bałtyku
W ciągu kilku lat Gdańsk może się stać największym głębokomorskim portem Bałtyku. Tylko w tym roku na inwestycje trafi 170 mln zł na pogłębienie toru wodnego, rozbudowę nabrzeży, modernizację układów drogowych
Program „Rodzina 500 plus” na celowniku cyberprzestępców
Start rządowego programu „Rodzina 500 plus” spowodował nasilenie ataków phishingowych, czyli prób wyłudzenia ważnych danych przez łudząco podobne do oryginalnych strony internetowe. Z danych CERT Orange Polska wynika, że między styczniem
Co może zaoferować Ci dom mediowy?
Dom mediowy to jeden z kluczowych elementów skutecznej kampanii marketingowej. Dzięki połączeniu poszczególnych mediów w całość, poszczególne kampanie reklamowe mogą przynosić jeszcze lepsze efekty. Jednocześnie domy mediowe dostarczają informacji na
Koniec z programem Mieszkanie Dla Młodych (MDM)
Projekt MDM, który cieszył się dużym zainteresowaniem Polaków, powoli zbliża się ku końcowi. Czas trwania programu przewidziany był na okres od 1 stycznia 2014 roku do 30 września 2018 roku.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post