Na jakich zasadach rozlicza się leasing?
Aktualnie część przedsiębiorców posiada problemy finansowe lub przeszkody w spłacie kredytu. Dobrym wyjściem dla małych firm jest skorzystanie z leasingu. Wskazują go właściciele, którzy muszą zakupić pojazd mechaniczny. Niestety nie każdy jest w stanie odpowiednio rozliczyć leasing w księgach rachunkowych. Jak to zrobić, aby działać zgodnie z prawem?
Leasing operacyjny jest elastycznym rozwiązaniem, ponieważ dopasowuje się do jednostkowych potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy posiadać tylko 5-10% kredytowanej sumy. To ułatwia życie mniejszym firmom, które mają kłopoty finansowe.
Należy wyjaśnić, że właściciel firmy, który korzysta z leasingu powinien wnieść opłaty amortyzacyjne od wskazanego przedmiotu umowy leasingowej. Pozostałe koszty zależą od charakterystyki leasingu oraz warunków korzystania. Zdarza się, że przedsiębiorca sam pokrywa koszty za wszelkie szkody i naprawy.
Obecnie najczęściej wybierany jest leasing operacyjny i finansowych. W obu przypadkach koszty naliczane są metodą liniową. Należy jednak pamiętać, że każda umowa jest inna i musi być rozpatrywana osobno.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Strategie aromarketingu
Dużą popularnością wśród specjalistów od reklamy cieszy się od jakiegoś czasu aromarketing, czyli działanie na zmysły klientów i nakłanianie ich do dodatkowych lub nieplanowanych zakupów. Strategia ta pochodzi z zachodniej
Czego dotyczy najnowsze rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących?
Od 1 kwietnia 2013 roku zaczęło obowiązywać rozporządzenie w kwestii kas fiskalnych. Na ich dostosowanie posiadaczce mają czas do 30 września. Powstaje zatem pytanie: Czy kasy fiskalne, które nie spełniają
Przeciętna polska firma przepłaca za prąd co najmniej 10-15 proc.
Polscy mali i średni przedsiębiorcy marnują prąd przez nieodpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i zbędną pracę maszyn. Tym samym zwiększają swoje koszty średnio o 10-15 proc. Inwestycje służące obniżeniu zużycia energii zwracają się nawet wcześniej niż
Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?
Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku
Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?
Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często
Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki
JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post