Na jakich zasadach rozlicza się leasing?

Na jakich zasadach rozlicza się leasing?

Aktualnie część przedsiębiorców posiada problemy finansowe lub przeszkody w spłacie kredytu. Dobrym wyjściem dla małych firm jest skorzystanie z leasingu. Wskazują go właściciele, którzy muszą zakupić pojazd mechaniczny. Niestety nie każdy jest w stanie odpowiednio rozliczyć leasing w księgach rachunkowych. Jak to zrobić, aby działać zgodnie z prawem?

Leasing operacyjny jest elastycznym rozwiązaniem, ponieważ dopasowuje się do jednostkowych potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy posiadać tylko 5-10% kredytowanej sumy. To ułatwia życie mniejszym firmom, które mają kłopoty finansowe.

Należy wyjaśnić, że właściciel firmy, który korzysta z leasingu powinien wnieść opłaty amortyzacyjne od wskazanego przedmiotu umowy leasingowej. Pozostałe koszty zależą od charakterystyki leasingu oraz warunków korzystania. Zdarza się, że przedsiębiorca sam pokrywa koszty za wszelkie szkody i naprawy.

Obecnie najczęściej wybierany jest leasing operacyjny i finansowych. W obu przypadkach koszty naliczane są metodą liniową. Należy jednak pamiętać, że każda umowa jest inna i musi być rozpatrywana osobno.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Zaproszenie na II Forum Opolskich Inwestycji
Next Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja przepisów podatkowych

Coraz częściej można dostrzec działania Trybunału Konstytucyjnego w rozpatrywaniu zażaleń. Pośród nich występują także reklamacje na normy podatkowe. Efektem tego powiększa się ilość werdyktów, w jakich orzeka się rozbieżność danych

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Mała firma 0 Comments

Kiedy mówimy o nisko cennych dobrach trwałych?

Właściciel przedsiębiorstwa może wpisać swój osobisty samochód nieuwzględniony w majątku firmy do kosztów uzyskania przychodu, jeśli cena kupna owego pojazdu nie przekracza kwoty 3500 złotych. Do kosztów uzyskania przychodu dołączamy

Mała firma 1Comments

Czy powinno się ubezpieczyć swoje przedsiębiorstwo?

Wielu firm ma wielkie obawy w trakcie zakładania swojej działalności gospodarczej. Przyczyną jest szybki wzrost podobnych interesów, kryzys gospodarczy lub brak zainteresowania usługami. Dobrym zabezpieczeniem będzie ubezpieczenie firmowe. Czy rzeczywiście

Mała firma 0 Comments

Jakie są fakty dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej?

Zastanawiając się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej analizujemy plusy i minusy takiej formy zatrudnienia. Poniżej opisujemy kilka informacji, które ułatwią zrozumienie niejasnych kwestii i mogą pomóc niektórym w podjęciu decyzji

Mała firma 0 Comments

Jak zawiesić działanie małego przedsiębiorstwa?

Kłopotliwa sytuacja ekonomiczna oraz załamanie gospodarcze mają ogromny wpływ na funkcjonowanie wielu firm w kraju. Coraz mniej klientów, przymus podnoszenia cen oraz zabójcza konkurencja konsekwentnie usuwają najsłabszych. Zdarza się, że

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź