Na jakich zasadach rozlicza się leasing?

Na jakich zasadach rozlicza się leasing?

Aktualnie część przedsiębiorców posiada problemy finansowe lub przeszkody w spłacie kredytu. Dobrym wyjściem dla małych firm jest skorzystanie z leasingu. Wskazują go właściciele, którzy muszą zakupić pojazd mechaniczny. Niestety nie każdy jest w stanie odpowiednio rozliczyć leasing w księgach rachunkowych. Jak to zrobić, aby działać zgodnie z prawem?

Leasing operacyjny jest elastycznym rozwiązaniem, ponieważ dopasowuje się do jednostkowych potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy posiadać tylko 5-10% kredytowanej sumy. To ułatwia życie mniejszym firmom, które mają kłopoty finansowe.

Należy wyjaśnić, że właściciel firmy, który korzysta z leasingu powinien wnieść opłaty amortyzacyjne od wskazanego przedmiotu umowy leasingowej. Pozostałe koszty zależą od charakterystyki leasingu oraz warunków korzystania. Zdarza się, że przedsiębiorca sam pokrywa koszty za wszelkie szkody i naprawy.

Obecnie najczęściej wybierany jest leasing operacyjny i finansowych. W obu przypadkach koszty naliczane są metodą liniową. Należy jednak pamiętać, że każda umowa jest inna i musi być rozpatrywana osobno.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Zaproszenie na II Forum Opolskich Inwestycji
Next Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jak zdobyć serce kontrahenta?

Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są

Mała firma 0 Comments

Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

W pracy spotykamy ludzi o różnych charakterach i osobowościach. Jedni z nich zaczynają być szybko naszymi kolegami, z resztą nie potrafimy się tak prężnie porozumieć. W związku z budowaniem się

Mała firma 0 Comments

Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?

Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb

Mała firma 0 Comments

Spółka komandytowa-dobre rozwiązanie dla rodzinnej firmy?

Najlepszą drogą, aby pozyskać środki na rozwój rodzinnego biznesu jest stworzenie spółki komandytowej. W Polsce funkcjonuje wiele działalności o charakterze firmy rodzinnej. Nierzadkim problemem tych firm jest jednak niedostatek kapitału

Mała firma 0 Comments

Zatory finansowe – kogo dotyczą?

W związku z kryzysem gospodarczym część małych i średnich firm boryka się z zatorami płatniczymi. Trudności finansowe dotknęły również duże i nowoczesne korporacje. Czym charakteryzują się zatory finansowe? Jak właściciele

Mała firma 1Comments

Czy każdy powinien mieć zdolność procesową?

W zgodzie z polskimi przepisami każda osoba prawna lub fizyczna, która chce uruchomić postępowanie powinna mieć zdolność procesową. Jest ona niezbędna do rozpoczęcia procedur sądowych i uczestniczenia w postępowaniach o

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post