Odpowiednia komunikacja z rynkiem podnosi wycenę przedsiębiorstwa o 20-30 proc.
Postrzeganie spółki przez inwestorów w dużej mierze uzależnione jest od sposobu jej komunikacji z rynkiem. Duża liczba dostępnych tekstów i analiz na temat danego przedsiębiorstwa może podnieść jej wartość nawet o 20-30 proc. – pokazują amerykańskie przykłady. Usługi niezależnych firm analitycznych prowadzą nie tylko do poprawy wizerunku, lecz także do poszerzenia grona potencjalnych inwestorów w kraju i za granicą.
– Przykłady z rynku amerykańskiego pokazują, że dobra komunikacja spółek z rynkiem, czy to w rozumieniu relacji inwestorskich, czy PR, czy ilości analiz, poprawia biznesowe postrzeganie spółki, postrzeganie przez inwestorów i podnosi jej wycenę średnio o 20-30 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria prezes CC Group Adam Kalkusiński.
Specjalizująca się w prowadzeniu relacji inwestorskich spółka CC Group zaoferuje polskim spółkom giełdowym usługę polegającą na przygotowaniu raportów analitycznych na ich temat. Wykonawcą będzie niezależne, międzynarodowe biuro analityczne Edison Investment Research z siedzibą w Londynie. Przedsiębiorcy korzystający z usług firmy doradczej otrzymają także dostęp do szerokiego grona zagranicznych inwestorów, zaś inwestorzy – do danych spółek.
– Edison Investment Research jest jedną z największych firm, która zajmuje się w Europie i na świecie niezależnymi analizami –mówi Adam Kalkusiński. – Wydaje nam się, że rynek dojrzewa do tego, żeby więcej polskich spółek było zainteresowanych obsługą Edisona. Naszym zadaniem będzie identyfikacja na potrzeby Edisona tych giełdowych spółek, które byłyby dobrymi celami dla analiz.
Brytyjska spółka zajmuje się głównie publikacją raportów analitycznych na temat spółek giełdowych z całego świata. W przypadku polskiego rynku z jej usług korzysta jak dotąd jedynie jeden podmiot – spółka Selvita.
Działania prowadzone przez CC Group mają za zadanie wprowadzenie londyńskiej firmy na polski rynek oraz przekonanie rodzimych przedsiębiorców do skorzystania z jej usług. Oprócz regularnie otrzymywanych analiz, korzyścią dla krajowych spółek będzie poszerzenie grona potencjalnych inwestorów.
– Polskie spółki powinny odnieść dwojaką korzyść – mówi Kalkusiński. – Jedna z nich jest taka, że raporty w języku angielskim pisane przez specjalistów będą docierały do bazy dystrybucyjnej Edisona, która obejmuje ponad 5 tys. podmiotów, takich jak fundusze inwestycyjne i emerytalne na całym świecie, a także venture capital czy private equity.
Kolejną korzyścią dla spółek jest duża baza międzynarodowych mediów, do których trafiają opracowywane raporty.
– Taki raport może być takim door openerem, czyli otwieraczem drzwi, może budować wizerunek takiej firmy, zarówno inwestycyjny, jak i ogólnobiznesowy – wyjaśnia Kalkusiński.
Na oferowanych usługach skorzystać mogą także polscy inwestorzy. Raporty publikowane przez Edison Investment Research dotyczą kilkuset spółek na całym świecie i stanowią źródło wiedzy o tych spółkach. Popularyzacja usług spółki w Polsce pozwoli krajowym inwestorom na dostęp do analiz na temat zagranicznych przedsiębiorstw.
– Mamy do czynienia z globalizacją inwestowania. Nasze fundusze inwestują coraz więcej za granicą, z kolei coraz więcej funduszy zagranicznych, nawet z miejsc dosyć egzotycznych, nie tylko z Londynu czy Nowego Jorku, inwestuje w polskie spółki – wyjaśnia prezes zarządu CC Group.
Edison Investment Research publikuje raporty na temat spółek aktywnych w różnych sektorach gospodarki. Najwięcej z nich dotyczy sektorów biotechnologii i ochrony zdrowia, sektora technologicznego, mediów, a także spółek surowcowych, energetycznych oraz niebankowych instytucji finansowych.
W przypadku wejścia na polski rynek spółki Edison Investment Research przygotowywane analizy będą dostępne w języku angielskim. Umożliwi to przedsiębiorstwom korzystającym z jej usług dotarcie do szerokiego grona inwestorów z zagranicy.
Źródło: Newseria.pl
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Outsourcing pracowniczyczy praca tymczasowa – czym się różnią i którą formę współpracy wybrać?
W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy coraz więcej firm stawia na elastyczne formy zatrudnienia. Outsourcing pracowniczy i praca tymczasowa to dwa najczęściej wybierane modele współpracy, które pozwalają szybko i
Systemy alarmowe w budynkach niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
W razie pożaru czy innej sytuacji zagrożenia osoby z niepełnosprawnościami ewakuują się znacznie wolniej niż osoby w pełni sprawne i często potrzebują w tym pomocy osób trzecich, a to oznacza wydłużenie czasu potrzebnego na
Dlaczego warto zainteresować się szkoleniami z zakresu ochrony środowiska?
W ostatnich latach coraz bardziej widoczny jest wzrost świadomości w kwestii ochrony środowiska. Takie zagadnienia jak prawo ochrony środowiska oraz zrównoważona gospodarka odpadami to niewątpliwie tematy jakimi interesuje się coraz
Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu
We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały
Jak przełożyć strategię sprzedaży na działanie zespołu?
Opracowanie skutecznej strategii sprzedaży spójnej ze strategią biznesową firmy stanowi wyzwanie dla kadry manadżerskiej. Nie mniejszym wyzwaniem jest wdrożenie strategii i jej realizacja. Na przykładzie, pokażemy w jaki sposób zarządzać
Polscy producenci wytwarzają coraz lepsze jakościowo wina mogące konkurować na europejskim rynku
Jeszcze dekadę temu w Polsce działało 26 producentów wina. Obecnie jest ich już ponad 200, łączna powierzchnia upraw przekroczyła 330 hektarów, a produkcja wina – 5,2 tys. hektolitrów. Polskie wino cenione
2 komentarze
malek
05 sierpnia, 14:34Anna
11 sierpnia, 19:44