Omnichannel – co to naprawdę oznacza?
Rozwój technologii ma ogromny wpływ na oczekiwania klientów. Jeszcze do niedawna często szukali oni w sieci towarów w atrakcyjniejszych cenowo, niż w sklepach stacjonarnych albo oglądali produkt w Internecie, a kupowali go w sklepie stacjonarnym. Omnichannel pozwala na połączenie obydwu tych kanałów sprzedażowych.
Omnichannel – co to jest?
Omnichannel to nowy trend, który zmienia dotychczasowy sposób robienia zakupów. Do tej pory kanały sprzedażowe nie były połączone. Każdy z nich działał autonomicznie. Zakupy w sieci nie łączyły się z tymi dokonywanymi w sklepie stacjonarnym. Omnichannel to wielokanałowość kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy zrobi on zakupy w sklepie stacjonarnym, czy internetowym, wchodzi w interakcje ze sprzedawcą, który bez względu na sposób kontaktu, umożliwia mu spójne doświadczenie zakupowe. Na czym polegają zmiany?
Urządzenia mobilne
Ich rola w omnichannel jest bardzo duża. Do zakupów nie potrzebny jest już komputer, czy laptop. Można zrobić je przy pomocy smartfona albo tabletu z dostępem do sieci. Ponadto, jedna transakcja może być przeprowadzona na dwóch, różnych urządzeniach. Klient zyskuje możliwość włożenia towaru do koszyka, korzystając ze smartfona, a zapłacić za niego z innego urządzenia.
Produkt
Przenikające się kanały sprzedaży dają możliwość sprawdzenia dostępności danego produktu. Jeżeli nie ma go w sklepie internetowym, kupujący może znaleźć placówkę, w której będzie on dostępny. Jest to duże wyzwanie dla sklepów, wymagające zmian w zarządzaniu magazynami.
Dostawa towaru
Klient ogląda na laptopie produkt, zamawia go w sklepie internetowym przez smartfona, a odbiera w placówce stacjonarnej – to coraz częstszy sposób robienia zakupów. Kupujący chce mieć wybór, czy poniesie koszty zakupu i jakim kanałem je otrzyma. Daje to również możliwość odbioru zakupionego produktu w czasie, który jest dogodny dla kupującego.
Reklamacje
Klient, który nie jest zadowolony z zakupu, może zwrócić go w dowolny sposób. Do wyboru ma odniesienie produktu do placówki stacjonarnej i wypełnienie formularza zwrotu lub też odesłanie do sklepu i wypełnienie druku w sieci. Bez względu na sposób złożenia reklamacji, konsument chce mieć do niej wgląd online.
Z czym wiąże się omnichannel dla sprzedawcy?
Sprostanie stale rosnącym oczekiwaniom klientów jest dla sklepów jest dużym wyzwaniem. Niesie za sobą przekształcenie kanałów sprzedaży i ich integrację. Infrastruktura marketingu, organizacyjna, logistyczna i informatyczna wymaga modyfikacji. Jest to trudne i czasochłonne, a także kosztowne. Nieprofesjonalne działania mogą spowodować brak spójności systemu. Kompleksowe usprawnienia dają gwarancję na sprawne działanie i zadowolenie klientów, którzy nie analizują kanałów sprzedaży. Dla nich zakupy to spójny proces, bez względu na urządzenia i sposób, w jaki ich dokonują. Oczekują, że sklepy wdrożą rozwiązania, które będą działały bez ograniczeń. Firmy muszą spełnić te wymagania, a pomóc im w tym mogą profesjonaliści z https://fastwhitecat.com/. Chociaż omnichannel wiąże się z wydatkiem, łatwość zakupów w tym trendzie sprawia, że ich ilość znacznie wzrasta.
Może to Ci się spodoba
Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników
Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników
Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm
Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje
Przedsiębiorcom rodzinnym ufa ponad 50 proc. Polaków
Ponad 50 proc. Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do przedsiębiorców rodzinnych. To zaś przekłada się na chęć zakupu oferowanych przez nich produktów lub usług – wynika z raportu Fundacji Firmy
Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes
Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki
Czy warto wynajmować biuro dla jednoosobowej działalności gospodarczej?
Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej to odpowiedzialna decyzja, która wiąże się z poważnymi decyzjami. Prowadząc własną firmę, można uświadomić sobie ile pracy oraz energii należy włożyć w to, aby była ona
Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”
Innowacje społeczne, o których dużo już mówi się w naszym kraju, to świeże, skuteczne metody rozwiązywania społecznych problemów – sama innowacyjność może w ich przypadku dotyczyć wytwarzanych produktów, sposobu pracy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post