Omnichannel – co to naprawdę oznacza?

Omnichannel – co to naprawdę oznacza?

Rozwój technologii ma ogromny wpływ na oczekiwania klientów. Jeszcze do niedawna często szukali oni w sieci towarów w atrakcyjniejszych cenowo, niż w sklepach stacjonarnych albo oglądali produkt w Internecie, a kupowali go w sklepie stacjonarnym. Omnichannel pozwala na połączenie obydwu tych kanałów sprzedażowych.

Omnichannel – co to jest?

Omnichannel to nowy trend, który zmienia dotychczasowy sposób robienia zakupów. Do tej pory kanały sprzedażowe nie były połączone. Każdy z nich działał autonomicznie. Zakupy w sieci nie łączyły się z tymi dokonywanymi w sklepie stacjonarnym. Omnichannel to wielokanałowość kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy zrobi on zakupy w sklepie stacjonarnym, czy internetowym, wchodzi w interakcje ze sprzedawcą, który bez względu na sposób kontaktu, umożliwia mu spójne doświadczenie zakupowe. Na czym polegają zmiany?

Urządzenia mobilne

Ich rola w omnichannel jest bardzo duża. Do zakupów nie potrzebny jest już komputer, czy laptop. Można zrobić je przy pomocy smartfona albo tabletu z dostępem do sieci. Ponadto, jedna transakcja może być przeprowadzona na dwóch, różnych urządzeniach. Klient zyskuje możliwość włożenia towaru do koszyka, korzystając ze smartfona, a zapłacić za niego z innego urządzenia.

Produkt

Przenikające się kanały sprzedaży dają możliwość sprawdzenia dostępności danego produktu. Jeżeli nie ma go w sklepie internetowym, kupujący może znaleźć placówkę, w której będzie on dostępny. Jest to duże wyzwanie dla sklepów, wymagające zmian w zarządzaniu magazynami.

Dostawa towaru

Klient ogląda na laptopie produkt, zamawia go w sklepie internetowym przez smartfona, a odbiera w placówce stacjonarnej – to coraz częstszy sposób robienia zakupów. Kupujący chce mieć wybór, czy poniesie koszty zakupu i jakim kanałem je otrzyma. Daje to również możliwość odbioru zakupionego produktu w czasie, który jest dogodny dla kupującego.

Reklamacje

Klient, który nie jest zadowolony z zakupu, może zwrócić go w dowolny sposób. Do wyboru ma odniesienie produktu do placówki stacjonarnej i wypełnienie formularza zwrotu lub też odesłanie do sklepu i wypełnienie druku w sieci. Bez względu na sposób złożenia reklamacji, konsument chce mieć do niej wgląd online.

Z czym wiąże się omnichannel dla sprzedawcy?

Sprostanie stale rosnącym oczekiwaniom klientów jest dla sklepów jest dużym wyzwaniem. Niesie za sobą przekształcenie kanałów sprzedaży i ich integrację. Infrastruktura marketingu, organizacyjna, logistyczna i informatyczna wymaga modyfikacji. Jest to trudne i czasochłonne, a także kosztowne. Nieprofesjonalne działania mogą spowodować brak spójności systemu. Kompleksowe usprawnienia dają gwarancję na sprawne działanie i zadowolenie klientów, którzy nie analizują kanałów sprzedaży. Dla nich zakupy to spójny proces, bez względu na urządzenia i sposób, w jaki ich dokonują. Oczekują, że sklepy wdrożą rozwiązania, które będą działały bez ograniczeń. Firmy muszą spełnić te wymagania, a pomóc im w tym mogą profesjonaliści z https://fastwhitecat.com/. Chociaż omnichannel wiąże się z wydatkiem, łatwość zakupów w tym trendzie sprawia, że ich ilość znacznie wzrasta.

Previous Połączenie Orlenu i Lotosu poprawi bezpieczeństwo energetyczne Polski
Next Interwencja ESMA i klient profesjonalny

Może to Ci się spodoba

Copywriting – jakość ma znaczenie.

Dobre teksty o wartościowej treści są w dzisiejszych czasach na wagę złota. Internet nie jest już miejscem, w którym reklamy banerowe grają pierwsze skrzypce, a kampanie reklamowe opierają się jedynie

Jakie korzyści oferuje spółka z o.o. spółka komandytowa i jak ją założyć – szkolenie.

W ostatnim czasie bardzo popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej jest spółka z o.o. spółka komandytowa. Dzięki połączeniu tych dwóch struktur prawnych można znacząco obniżyć wysokość należnych podatków. Jeśli chcesz poznać

Jak chronić logo firmy od strony prawnej?

W dobie rozkwitu e-commerce-u wiele firm zadaje sobie pytanie w jaki sposób mogą skutecznie ochronić swoje logo. Okazuje się, że sprawa nie jest tak oczywista na jaką wygląda. Wiele osób

Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej

Lojalność się opłaca

Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym

Leasing 3 komentarze

Wynajem długoterminowy czy leasing? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań

Zakup auta to duży wydatek. Jeśli nie chcesz wydawać oszczędności ani brać kredytu, możesz zdecydować się na wynajem długoterminowy lub leasing. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Aby firma mogła się rozwijać

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź