Opłata za polisę komunikacyjną jak za telewizję kablową czy telefon
Opłaty w formie abonamentu są nowością na rynku ubezpieczeniowym. Polski fintechowy start-up hiPRO wraz z firmą ubezpieczeniową Allianz wprowadził na rynek platformę, która pozwala na opłacanie składki w sposób elektroniczny w miesięcznych ratach. Ma to chronić klientów, którzy zapomną o opłaceniu składki, i odciążyć budżety kierowców.
– Platforma działa bardzo prosto, bo jest to narzędzie, które integruje banki i instytucje płatnicze oraz ubezpieczycieli. Umożliwia także ocenę scoringu kredytowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Olech, prezes zarządu hiPRO. – Ta platforma wpina się w sposób niewidoczny dla użytkownika, którym jest pośrednik, do systemu sprzedażowego towarzystwa ubezpieczeniowego, pozwalając właściwie w czasie rzeczywistym dokonywać płatności za produkty ubezpieczeniowe i zawierać umowy w formie abonamentu, który u nas jest kredytem bankowym. Cały proces odbywa się online, w kilkanaście sekund, bez konieczności przygotowywania jakichkolwiek dokumentów, bardzo szybko, prosto i wygodnie.
Jak wynika z ankiety Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, 40 proc. kierowców zapomina opłacić składkę, kiedy kupuje ją u ubezpieczyciela i decyduje się na rozłożenie płatności na kilka rat. W takiej sytuacji w kolejnym roku tracą oni ochronę ubezpieczeniową, a konsekwencje finansowe mogą być bardzo dotkliwe. Płatność rozłożona na raty jest coraz popularniejsza, bo opłacenie rocznej czy półrocznej składki jednorazowo jest dla wielu konsumentów dużym obciążeniem.
Rozwiązanie wprowadzone przez Allianz i hiPRO w dużym stopniu rozwiązuje te problemy. W USA i na zachodzie Europy 90 proc. polis sprzedaje się w formule abonamentowej.
– Klient dostaje coś, do czego jest przyzwyczajony. Wszyscy kupujemy pewne rozwiązania w abonamencie miesięcznym, bo zarabiamy miesięcznie. Takich rozwiązań na rynku ubezpieczeniowym nie ma, bo składki są płacone z reguły rocznie, półrocznie lub kwartalnie – mówi Artur Olech. – My dajemy rozwiązanie, w którym klient może dostać to w formie miesięcznej, czyli jego siła nabywcza de facto rośnie, bo zarabiamy miesięcznie.
Pomysł polega na rozwiązaniu umożliwiającym kierowcy uzyskanie kredytu na polisę i pobieranie pieniędzy z jego konta automatycznie, przez co nie zapomina on o opłaceniu kolejnej raty i nie traci ciągłości ubezpieczenia, bo składka od razu trafia w całości do ubezpieczyciela. Korzyści odnosi też ubezpieczyciel – nie dość, że przyciąga klientów elastyczną ofertą, to platforma zapewnia szybką weryfikację ratingu kredytowego i skorzystanie z płatności bezgotówkowych. Platformę wspierają kredytowo różne banki.
– Z punktu widzenia towarzystwa ubezpieczeniowego korzyści jest bardzo dużo. Jest to przeniesienie poza bilans ubezpieczyciela wszystkich kosztów związanych z procesem obsługi rat, bo robi to bank. Obniża się też ryzyko ubezpieczeniowe dzięki lepszemu scoringowi z ryzykiem kredytowym – przekonuje prezes hiPRO. – Z drugiej strony tworzymy dodatkowe możliwości sprzedaży, bo we wszystkich branżach, gdzie wprowadzono takie wygodne narzędzia płatności lub abonament, sprzedaż wzrosła o 30 proc. Wartość kupowanych produktów też wzrosła, więc nie ma powodu, żeby to się nie wydarzyło też w ubezpieczeniach.
Może to Ci się spodoba
Dlaczego mój wniosek o pożyczkę został odrzucony?
Teoretycznie chwilówki są dostępne od ręki i dla każdego, ale w praktyce wniosek o pożyczkę może został odrzucony. Jeśli doświadczyłeś takiego problemu, przekonaj się, jakie mogą być przyczyny. Możliwość pierwsza:
Czym są sloty casino Drops & Wins?
Jeśli grałeś wcześniej na automatach online, być może zauważyłeś, że niektóre gry są oznaczone małym logo „Drops & Wins”. Drops & Wins to koncepcja, która została zapoczątkowana w styczniu 2020
Nie tylko Polacy mają kłopot z drogim frankiem
W ostatnich dniach media żyły skokowym wzrostem kursu CHF, wynikającym z jego uwolnienia przez bank centralny Szwajcarii. Rzesze Polaków odczują skutki tej decyzji w swoich portfelach. Czy kredyty w tej
Windykacja długów? Nie taka straszna! Sprawdź, jak możesz się dogadać z wierzycielem
Windykacja długów – brzmi groźnie? Być może. Ale w rzeczywistości nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jeśli i Ty, podobnie jak wielu Polaków, zmagasz się ze zobowiązaniami finansowymi, wcale
ZUS inwestuje w nowy serwis internetowy
Nowa odsłona strony internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ma umożliwić korzystanie z serwisu osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Zachowanie kontrastów między linkami a tłem, odpowiednie formularze i dokumenty czy dostosowanie wyszukiwarki do osób, które
Ciekawe innowacje w ofertach bankowych
Czy wiesz, że to właśnie banki działające na terenie Polski, są w światowej czołówce, jeśli chodzi o wykorzystywanie innowacyjnych trendów? Co więcej, one same je kreują, a w ślad za
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post